Prijzengeld..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Prijzengeld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 21:12

Gisteren en vandaag een wedstrijd gehad in Warffum.. In het L1 vier proeven gereden, waar het inschrijfgeld 6 euro was.. Dit is op zich weinig, maar als ik kijk wat het prijzengeld was, kan het dus echt niet uit.. Ik was 2e, 3e en 4e en had aan prijzengeld 12 euro, 7 euro en 6 euro, oftewel totaal 25 euro, terwijl het inschrijfgeld 24 euro was..

Nu rij ik echt geen wedstrijden om winst te maken, maar met drie prijzen eigenlijk 1 euro winnen, vind ik wel heel weinig hoor.. De reiskosten, startcoupons enz komen daar nogeens overheen..

Westrijden rijden is duur, maar ik vind wel dat als je dan een "goede" proef rijdt er ook iets tegenover mag staan.. Of ligt dit aan mij??

MSDH

Re: Prijzengeld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:15

volgend mij is dat per wedstrijd verschillend, k was gister 4e en had 10 euro gewonnen over inschrijfgeld van 7 euro. maar heb ook weleens over inschrijfgeld van 7 euro de 1e prijs 12.50 was. k weet niet pcies of de vereniging zelf mag bepale wat t prijzegeld is, maar t staat nergens vast

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:25

tussen paarden en pony's zit ook nogal een groot verschil!!!! 1ste bij de paarden = 30 euro
1ste bij de pony's = 15 euro
terwijl hte inschrijfgeld het zelfde is

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:38

Je moet al blij zijn dat je geld krijgt.. Hier in de omgeving krijg je geen prijzengeld.. Er waren afgelopen zomer wel dat ik weet 2 of 3 wedstrijden voor geld, maar dat was ook echt het enige..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:48

Vanaf 7.50 per proef zijn er richtlijnen over het uit te keren prijzengeld. Onder de 7,50 is vrij aan de vereniging om het prijzengeld te bepalen. Mijn buurmeisje kreeg als 1e prijs al eens een zakje paardensnoepjes.

Vroegâh, in de KNF tijd was 1e plaats gewoon 5x inschrijfgeld. Daar hoef je tegenwoordig niet meer om te komen.

(ik heb het over paarden/dressuur)

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:51

Uppojono schreef:
Gisteren en vandaag een wedstrijd gehad in Warffum.. In het L1 vier proeven gereden, waar het inschrijfgeld 6 euro was.. Dit is op zich weinig, maar als ik kijk wat het prijzengeld was, kan het dus echt niet uit.. Ik was 2e, 3e en 4e en had aan prijzengeld 12 euro, 7 euro en 6 euro, oftewel totaal 25 euro, terwijl het inschrijfgeld 24 euro was..

Nu rij ik echt geen wedstrijden om winst te maken, maar met drie prijzen eigenlijk 1 euro winnen, vind ik wel heel weinig hoor.. De reiskosten, startcoupons enz komen daar nogeens overheen..

Westrijden rijden is duur, maar ik vind wel dat als je dan een "goede" proef rijdt er ook iets tegenover mag staan.. Of ligt dit aan mij??

Ja, ik had ook hier de wedstrijd gereden en was ook verbaasd over het prijzengeld. Dacht dat ze een foutje hadden gemaakt Maar nu ik dit lees zal het wel kloppen. Idd inschrijfgeld is niet echt hoog. Maar jij zegt 6 euro voor 4 de plaats, bij mij was het 5 euro voor de 4 de plaats en ook in de L1 Voor de 1 ste prijs was het 15 euro, nou dat zal dan ook wel kloppen.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:55

Ik weet niet precies hoe het zit met prijzengeld. Gisteren heb ik een menwedstrijd gereden, en ik was eerste geworden en kreeg 40 euro. Het inschrijfgeld van 9 euro. Dit is de eerste keer dat ik voor prijzengeld heb gereden en vond het een behoorlijk bedrag. In de reglementen staat duidelijk omschreven hoe het zit met uitkeren van prijzengeld. Vanaf 8 euro staat dat vast geregeld.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 01:00

miesie schreef:
Je moet al blij zijn dat je geld krijgt.. Hier in de omgeving krijg je geen prijzengeld.. Er waren afgelopen zomer wel dat ik weet 2 of 3 wedstrijden voor geld, maar dat was ook echt het enige..

Inderdaad, wedstrijden rijden doe je neem ik aan voor je lol en niet voor het geld. Er zijn genoeg wedstrijden waar je alleen bekers en linten krijgt.
Maar goed, zoals je al schrijft doe je het niet voor het geld maar dan toch tja.. volgens mij win je pas hoge bedragen als je écht hoog start.
Voor mij is dat iig nog een heeele lange weg

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:53

Nee wat ik dan had gister, m1 dressuur paarden twee proeven ik het inschrijfgeld betalen euro 20.00, veel geld maar goed. Gaat mijn vriendin een uurtje later betalen zelfde klasse twee proeven euro 16.00!!!! Das toch helemaal van de zotte, kwam er pas achter toen we onderweg naar huis waren.....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:03

Ben blij dat je geld krijgt, hier in de gehele kring ongeveer krijg je niks, soms zelfs alleen een lintje....

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:22

Ik betaal me ook scheel aan die wedstrijden! Ik weet nog dat je vroeger 17,50 gulden betaalde voor twee proeven en nu betaal ik 20 euro!
Op zich mag volgens mij het prijzengeld nooit minder zijn dan het inschrijfgeld...
Ik kreeg pas voor de eerste prijs M2 30 euro en 3e prijs 20 euro, dan gaat het nog wel... maar ja, ik rij lang niet alle wedstrijden in de prijzen! Dus echt uit kan het nooit, maar ja zo is het nu eenmaal, wedstrijden kosten steeds meer geld...... jammergenoeg!

twiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:24

ik doe wedstrijden omdat ik het leuk vind en daarom kan het geld me eigenlijk niet zoveel uitmaken!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:56

Ik heb toen een keer met n 3e prijs nog 12.50 gewonnen tegenover n inschrijfgeld van 5 euro... Dat vond ik neit verkeerd....

Voor de rest heb je vooral bij de pony's weinig prijzengeld.... Op zich wel jammer, wat HEB je aan al die bekers en linten !!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:09

Als je echt wil weten wat voor prijzengeld er wordt uitgekeerd dan kan je het beste even in het vraagprogramma kijken. Ik vind zelf de startgelden soms absurd hoog (meerwijk Hoogezand eind juni 10 euro per M1 proef schrik !!), en als je weinig startgeld betaalt heb je kans dat je alleen met een lint thuis komt.
Ach ik vind wedstrijden leuk om te rijden en als ik een prijs heb dan ben ik er blij mee en als het een goedgevulde envelop is dan helemaal. Ik moet zeggen dat ik zelden het vraagprogramma bekijk, ik zoek altijd de gezellige wedstrijden op.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:35

Ik was een poos terug met mijn pony in het L springen en toen nog in de M1 dresuur 4 x 1e, had toen 100 euro.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:10

Dat zijn leuke prijzengelden!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:12

Inderdaad Dat verdient goed

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:12

een week trug bij de Rabotop finale kregen de beste 10 (van het Z1 en Z2 samen) 50 euro! *ik blij*

de eerste in die competitie kreeg 300 eurie,2e 200 en 3e 120

dat zijn pas lkkre geldprijzen...maar die competitie word niet voor niks gesponsord door de Rabobank

winchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:06

Er bestaan speciale regels voor hoor!!
Het hangt er vanaf hoeveel het inschrijfgeld is, boven de 8 en 9 euro moet de eerste prijs 4 x het inschrijfgeld zijn!!!

Bij de Wieringermeerruiters In Middenmeer hebben ze ook altijd hele grote geldprijzen, met dressuur en springen! afgelopen zaterdag nog in de b springen eerste prijs was 70 euro!! echt super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:12

Ik zoek er de wedstrijden niet om uit, maar als ik keuze heb uit 2, dan kies ik degene met de beste verhouding tussen inschrijf en prijs.
Hier heb je aantal wedstrijden waar je heel veel betaald en weinig wint, exloo bijvoorbeeld. Dan heb je pesse daar betaal je het maximum aan inschrijf en win je dus bekers en zo heb je er ook een heel aantal daar win je met een 1e prijs 5 x het inschrijf, wat ik heel netjes vind.

En voor het prijzengeld kan je af en toe ook beter gaan springen, want bij het springen ligt het altijd veel hoger!!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:26

Ik vind niet dat je mag zeuren, bij ons is de eerste prijs 6 Euro geloof ik. Terwijl het inschrijftgeld voor paarden 7,50 Euro per proef is. En dan krijg je het niet eens in geld maar in waardebonnen, maar ja het is leuk meegenomen toch als je iets wint.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 20:12

vivian001 schreef:
Uppojono schreef:

Ja, ik had ook hier de wedstrijd gereden en was ook verbaasd over het prijzengeld. Dacht dat ze een foutje hadden gemaakt Maar nu ik dit lees zal het wel kloppen. Idd inschrijfgeld is niet echt hoog. Maar jij zegt 6 euro voor 4 de plaats, bij mij was het 5 euro voor de 4 de plaats en ook in de L1 Voor de 1 ste prijs was het 15 euro, nou dat zal dan ook wel kloppen.

Ja, dat kan wel kloppen.. Ik heb die prijs laten ophalen en heb het nog niet gekregen.. Maar d8 dat het 6 euro was voor de vierde prijd.. Dan had je net dat inschrijfgeld voor die proef eruit.. Nog gieriger dus..grinnik..

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:24

Ik was ook eerste in Warffum (L1) en had inderdaad 15 euri, tegenover 12 euri inschrijfgeld voor 2 proeven.
In juni was het Meerwijck concours in Hoogezand, daar was ik eerste in de B en won 40 euri tegenover een startgeld van 8 euri per proef.
Verder zoek ik de wedstrijden niet uit op prijzengeld, gezelligheid vind ik belangrijker!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:42

Het is gewoon bij heel erg veel wedstrijden verschillend
Ik was een keer 1e op een selectiewedstrijd en daar had ik 15 euro gewonnen. Maar ik was laatst op een wedstrijd en daar was ik 2x 3e en ik had 2x 25 euro.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:48

Lijkt me dat je het niet doet voor het prijzen geld en het winst rijden... dan is Paardrijden de verkeerde sport...

Vind het leuk om als je een keer in de prijzen rijd er voor een keer wat startgeld weer uit rijd... verder vind ik dat je het moet doen omdat je het leuk vind en dat je zelf vooruitgang boekt met je paard...