Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Teigertje schreef:En je pony moet minimale lengte hebben om bij te paarden te mogen rijden met wedstrijden...
Ik heb destijds een startkaart aangevraagd voor mijn pony om bij de paarden te gaan starten maar hij was te klein om bij de paarden te starten(scheelde maar 10 cm!!)
Dus toen ben ik alleen verder gegaan met mijn merrie,, ik wou namelijk met me pony gaan springen
Teigertje schreef:des tijds -> ookal jaar geleden <-
in een jaar veranderen de regeltjes nog weleens![]()
![]()
Karin schreef:Je mag sowieso vanaf je 12e met een pony uitkomen op wedstrijden voor paarden. Maar of dat ook mag met een ponystartkaart (dus lid bij een PC en niet bij een LR), dat weet ik niet. Dat zou je moeten navragen bij de KNHS.
Kyralovertje schreef:Oh, nooit geweten dat er dus verschil in startkaarten was wat paarden en pony's betreft. Er kon er ook niks vinden op de site van het KNHS, ook niet in de prijzenlijst![]()
Karin schreef:Je mag sowieso vanaf je 12e met een pony uitkomen op wedstrijden voor paarden. Maar of dat ook mag met een ponystartkaart (dus lid bij een PC en niet bij een LR), dat weet ik niet. Dat zou je moeten navragen bij de KNHS.
seline1981 schreef:Dat mag alleen als je lid wordt van een landelijke rijvereniging. Dan is het toegestaan vanaf de dag dat je 12 jaar wordt.
Art. 121 van het KNHS Disciplinereglement Dressuur schreef:Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters.
Art. 253 van het KNHS Disciplinereglement Springen schreef:Aan springwedstrijden met paarden mag worden deelgenomen indien in het lopende kalenderjaar de 12-jarige leeftijd is bereikt.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 8 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt met een pony deelnemen aan springwedstrijden voor ponyruiters.
Deelnemers mogen met een pony, behorende tot de categorie A, B of C, aan springwedstrijden deelnemen vanaf de dag waarop de 7-jarige leeftijd wordt bereikt.
nikkigioa schreef:Karin schreef:Je mag sowieso vanaf je 12e met een pony uitkomen op wedstrijden voor paarden. Maar of dat ook mag met een ponystartkaart (dus lid bij een PC en niet bij een LR), dat weet ik niet. Dat zou je moeten navragen bij de KNHS.
Waarvoor staat de afkorting LR?![]()
En Coco, de boekhorstruiters organiseren zowel voor paarden als pony's dressuurwedstrijden. En ik geloof ook nog wel meer rijverenigingen bij ons in de buurt (RVH, Duinruiters). Ik zou lekker een jaartje tussen de pony's starten hoor! Als je 18 bent kan je altijd nog tussen de paarden starten. Misschien ooit B-springen, en anders ga je toch gewoon onderling springen/SGW rijden? Er wordt genoeg georganiseerd in de omgeving van stal!