Minderjarig, met pony bij paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Minderjarig, met pony bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 00:00

Mag je, ondanks dat je nog geen achttien bent, met je pony zomaar tussen de paarden starten?
Over het algemeen worden er meer dressuur en springwedstrijden hier in de buurt voor paarden georganiseerd dan voor pony's. Ze zijn er wel, maar wel beperkt.
Kan je je zomaar inschrijven bij de paarden?

_Natasja_

Re: Minderjarig, met pony bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:14

nou over het algemeen niet, wil je het precies weten wil moet je toch echt even de knhs bellen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:53

Wil je met je pony zowel bij de paarden als bij de pony's rijden?

Ik heb er nog nooit van gehoord maar wie weet, met 2 startkaarten. Laat je het even weten als je de uitslag van de KNHS hebt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:30

Je mag sowieso vanaf je 12e met een pony uitkomen op wedstrijden voor paarden. Maar of dat ook mag met een ponystartkaart (dus lid bij een PC en niet bij een LR), dat weet ik niet. Dat zou je moeten navragen bij de KNHS.

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:39

En je pony moet minimale lengte hebben om bij te paarden te mogen rijden met wedstrijden...

Ik heb destijds een startkaart aangevraagd voor mijn pony om bij de paarden te gaan starten maar hij was te klein om bij de paarden te starten(scheelde maar 10 cm!!)

Dus toen ben ik alleen verder gegaan met mijn merrie,, ik wou namelijk met me pony gaan springen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:35

Teigertje schreef:
En je pony moet minimale lengte hebben om bij te paarden te mogen rijden met wedstrijden...

Ik heb destijds een startkaart aangevraagd voor mijn pony om bij de paarden te gaan starten maar hij was te klein om bij de paarden te starten(scheelde maar 10 cm!!)

Dus toen ben ik alleen verder gegaan met mijn merrie,, ik wou namelijk met me pony gaan springen

das apart, want er zijn 1 of 2 bokkers die met hun shetlanders tussen de paarden starten.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:38

teigertje dat heb jij verkeerd.
want volgend jaar ga ik met mijn pony tussen de paarden starten en het maakt niet uit hoe klein je pony is.
Ik heb het knhs gemaild.. maar of je met een shetlander mee mag doen bij de paarden weet ik niet.. ( maar ik gok er wel op|)

Teigertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:52

des tijds -> ookal jaar geleden <-
in een jaar veranderen de regeltjes nog weleens

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:53

Teigertje schreef:
des tijds -> ookal jaar geleden <-
in een jaar veranderen de regeltjes nog weleens

das waar

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:06

Wat een onzin. Je mag al jaaaaaren met een pony bij de paarden starten. Ik ken mensen met Haflingers en Fjorden van (nog geen) 1.40 die al jaren tussen de paarden rijden. En dat is echt niet omdat ze voor Haflingers of Fjorden een oogje dicht zouden knijpen, qua stokmaat zijn dit C- of D-pony's, en toch al jaren bij de paarden meerijden. Dat is echt niet iets van het laatste jaar hoor.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 23:13

Karin schreef:
Je mag sowieso vanaf je 12e met een pony uitkomen op wedstrijden voor paarden. Maar of dat ook mag met een ponystartkaart (dus lid bij een PC en niet bij een LR), dat weet ik niet. Dat zou je moeten navragen bij de KNHS.

Oh, nooit geweten dat er dus verschil in startkaarten was wat paarden en pony's betreft. Er kon er ook niks vinden op de site van het KNHS, ook niet in de prijzenlijst

Wel balen dus, want ik wil zoiezo bij de ponies starten met springen, want paarden wordt anders te hoog.
Maar voor de dressuur wordt het dus wel lastig, aangezien hier bar weinig ponywedstrijden in de buurt zijn (waarom is dat eigenlijk? ).

Wordt lastig springen als ik eerst een winstpunt in de B moet halen

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:04

tja wat verder weg gaan starten, das ook wel leuk hoor eens een andere concurrentie en jury.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:14

Kyralovertje schreef:
Oh, nooit geweten dat er dus verschil in startkaarten was wat paarden en pony's betreft. Er kon er ook niks vinden op de site van het KNHS, ook niet in de prijzenlijst

Staat wél in de tarievenlijst op de KNHS-site: http://www.knhs.nl/objects/00000382.pdf

Startkaart voor paarden 37 euro, startkaart voor pony's 23 euro.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 00:26

Huh? Haha dab vraag ik mij af waar naar ik dan heb zitten kijken! *blond*.

Maar goed, mocht ik dus ook tussen paarden willen starten ben ik dus gewoon verplicht een tweede startkaart aan te vragen?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 00:30

je kunt alleen of een pony startkaart of een paarden start kaart niet beide.

het lijkt me erg verstandig dat je gewoon even een mailtje stuurt naar de KNHS of bij je eigen rijvereniging of ponyclub wat navraag gaat doen. wan thier kom je er toch niet uit.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:42

Karin schreef:

Waarvoor staat de afkorting LR?

En Coco, de boekhorstruiters organiseren zowel voor paarden als pony's dressuurwedstrijden. En ik geloof ook nog wel meer rijverenigingen bij ons in de buurt (RVH, Duinruiters). Ik zou lekker een jaartje tussen de pony's starten hoor! Als je 18 bent kan je altijd nog tussen de paarden starten. Misschien ooit B-springen, en anders ga je toch gewoon onderling springen/SGW rijden? Er wordt genoeg georganiseerd in de omgeving van stal!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:47

PC = ponyclub (dus voor pony's), LR = landelijke rijvereniging (voor paarden).

seline1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:49

Dat mag alleen als je lid wordt van een landelijke rijvereniging. Dan is het toegestaan vanaf de dag dat je 12 jaar wordt.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:33

Ik heb ook altijd gedacht dat je alleen met een E-pony bij de paarden mocht.
Niet dus
Maarja, zou zelf niet zo snel met je hele kleine pony tussen de paarden gaan rijden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:44

tja als je zelf niet zo groot bent, ik rijd met mijn paard ook wel eens tegen iemand op een c pony dat vrouwtje is gewoon heel klein.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:06

seline1981 schreef:
Dat mag alleen als je lid wordt van een landelijke rijvereniging. Dan is het toegestaan vanaf de dag dat je 12 jaar wordt.

Volgens mij moet dat zijn: vanaf het jaar waarin je 12 wordt en niet de dag waarop je daadwerkelijk 12 wordt.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:39

ja, wan thet jaar dat je 18 wordt mag je uitrijden bij de pony's tussen de pony's... beetje vaag maar jullie snappen wat ik bedoel

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:39

http://www.knhs.nl/objects/00001123.pdf

Art. 121 van het KNHS Disciplinereglement Dressuur schreef:
Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters.

http://www.knhs.nl/objects/00001120.doc

Art. 253 van het KNHS Disciplinereglement Springen schreef:
Aan springwedstrijden met paarden mag worden deelgenomen indien in het lopende kalenderjaar de 12-jarige leeftijd is bereikt.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 8 jaar wordt tot en met 31 december van het jaar waarin men 18 jaar wordt met een pony deelnemen aan springwedstrijden voor ponyruiters.
Deelnemers mogen met een pony, behorende tot de categorie A, B of C, aan springwedstrijden deelnemen vanaf de dag waarop de 7-jarige leeftijd wordt bereikt.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 23:51

nikkigioa schreef:
Karin schreef:

Waarvoor staat de afkorting LR?

En Coco, de boekhorstruiters organiseren zowel voor paarden als pony's dressuurwedstrijden. En ik geloof ook nog wel meer rijverenigingen bij ons in de buurt (RVH, Duinruiters). Ik zou lekker een jaartje tussen de pony's starten hoor! Als je 18 bent kan je altijd nog tussen de paarden starten. Misschien ooit B-springen, en anders ga je toch gewoon onderling springen/SGW rijden? Er wordt genoeg georganiseerd in de omgeving van stal!

Maar die van de RVH zijn alleen voor paarden (tja.. Hillegom hè? ) en die van de Boekhorst zijn toch niet officieel?

Maar er schoot mij te binnen dat Bakker ook altijd pony categorie heeft, toch? Dat is helemaal lekker dichtbij.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:56

ik rijd je aan eens te kijken op startlijsten.nl daar staan vaak alle vraagprogramma's en startlijsten op dan weet je waar je kunt starten!