Anky naar Aken en Kirsten ipv Sven in team

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Anky naar Aken en Kirsten ipv Sven in team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 16:27

Stond vanochtend in de Spits! (of was het nou de metro )

Anky zal gewoon in Aken haar titel verdedigen.
Ze twijfelde na het EK en het hele gedoe met de rechtzaak om weer zo snel terug te keren naar Duitsland.
(Ik was er al vanuit gegaan dat ze wel zou gaan, ze laat toch niet haar carriere hierdoor verpesten?!)

En er stond ook ander groot nieuws in.
Ditmaal zal Kirsten Beckers met Jazz plaats nemen in het team in plaats van Sven.
Sven zal als reserve meegaan.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar hoe Kirsten het zal gaan doen met Jazz

Bettine

Re: Anky naar Aken en Kirsten ipv Sven in team

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:34

Denk niet dat Anky's carriere nog te verpesten is
En al helemaal niet door een keer niet naar Aken te gaan.

Maar toch, leuk.
Ben benieuwd of Jazz zich gedraagt en hoe ie gaat scoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:37

Wordt geloof ik nu heftig over gediscuseerd in het topic van sven rothenberg uit het team mikken....

Denk niet dat Jazz qua score nu ver boven de 70% gaat komen, net als Laurens op het EK, nieuwe combi moeten jury's aan wennen....

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 16:44

Oh, ik zie nu pas dat het gisteren al in het topic van Sven eruit mikken stond...
Dacht ik een keer nieuws te hebben...

Ik denk dat er zeker een kans inzit dat Kirsten voorzichtig gepunt gaat worden. Maar ze moeten ooit een keer een kans krijgen.
Overigens was ik niet van mening dat Sven eruit moest, ik had er eigenlijk geen mening over.
Wel vind ik het leuk om weer eens een nieuwe combinatie een kans te geven

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:49

Ach ja we zijn niet allemaal zo snel..maar ik loop zelf ook een beetje achter..wat voor rechtzaak? Is dat over dat ze haar paard te diep instelt ofzo of is dat heel iets anders

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 18:05

[***] schreef:
Ach ja we zijn niet allemaal zo snel..maar ik loop zelf ook een beetje achter..wat voor rechtzaak? Is dat over dat ze haar paard te diep instelt ofzo of is dat heel iets anders

Jij loopt nog veel erger achter
Rechtzaak had inderdaad deels wel met de trainingsmethodes te maken, verder werd ze beschuldigd van 'dierenmishandeling' dit allemaal door een Duits blad.
Meer is na te lezen in dit topic op RT: viewtopic.php?f=8&t=447997

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:10

Antoinette schreef:
[***] schreef:

Jij loopt nog veel erger achter
Rechtzaak had inderdaad deels wel met de trainingsmethodes te maken, verder werd ze beschuldigd van 'dierenmishandeling' dit allemaal door een Duits blad.
Meer is na te lezen in dit topic op RT: viewtopic.php?f=8&t=447997

Tja niet iedereen is zo snel he, nu ben ik degene die niet zo snel is

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:02

Sydney2005 schreef:
Denk niet dat Jazz qua score nu ver boven de 70% gaat komen, net als Laurens op het EK, nieuwe combi moeten jury's aan wennen....

Toch is dit eigenlijk van den zotte vind ik. Ze moeten punten wat ze zien, niet meer en niet minder. Het poppetje zou geen invloed op de manier van punten moeten hebben.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 23:13

annegti schreef:
Toch is dit eigenlijk van den zotte vind ik. Ze moeten punten wat ze zien, niet meer en niet minder. Het poppetje zou geen invloed op de manier van punten moeten hebben.

Dat is niet zozeer de schuld van de jury's maar van het systeem!
De punten die de jurys geven worden gewogen op een gouden schaaltje. De jury die ook maar ietsjes afwijkt van de anderen wordt aan de schandpaal genageld. Daarom blijven jurys bij nieuwe combinaties meestal "gemiddeld" punten om maar niet boven de rest uit te komen............

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 23:39

CGJ12 schreef:
annegti schreef:

De punten die de jurys geven worden gewogen op een gouden schaaltje. De jury die ook maar ietsjes afwijkt van de anderen wordt aan de schandpaal genageld. Daarom blijven jurys bij nieuwe combinaties meestal "gemiddeld" punten om maar niet boven de rest uit te komen............

Triest. Wanneer ga jij daar eens in dat hokje zitten Heb zelf een paar keer geschreven bij Eric Lette maar ik kan nou niet echt zeggen dat die zich daar ook maar iets van aan trok trouwens. Hij puntte wat ie zag en gaf er aan mij als schrijfster ook nog een verklaring bij hoe hij aan zijn punten kwam als mijn wenkbrauw per ongeluk weer eens omhoog schoot. Niet dat ik verstand heb van dressuur hoor, maar hij heeft bij mij wel de manier van kijken veranderd naar een paard.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 23:48

CGJ12 schreef:

Vind het heel erg triest dat het zo ver is gekomen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:34

Het is ook niet waar!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:43

Als er ergens strak gejureerd wordt is het op dat niveau... Tuurlijk zit er wel eens een te slapen voor je gevoel.

Door de hoogste score uit te filteren en de laagste score ook, hou je 3x een gemiddelde over. Dat je van tevoren weet wie er wint is puur omdat je weet wie de beste is. Als diegene heel veel steken laat vallen ligt het aan het gat tussen de nr 1 en de nr 2 of diegene nog wel of niet kan winnen.

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:45

CGJ12 schreef:
annegti schreef:

dit klopt dus wel he, ze hadden er een nieuw jurylid bij (bij het zzgp in dit geval en ik ga geen namen noemen over welke ik het nu heb) en die had bij de junioren gejureerd en diederik reed ook mee(en de rest), en die reed gewoon niet zoals normaal eigenlijk en hij had hem dus ook 8e ofzo wel met winst natuurlijk maar niet bij de eerste 3 iig.en toen ging de bondscoach naar hem toe, dat A kaderleden niet onder de 70% horen gejureerd te worden en al helemaal niet door zo'n nieuw jurylid, want die moet gewoon meegaan met de oudere garde!! en dit is echt gebeurd he!!! das toch gewoon van de zotte. Terwijl iedereen eigenlijk super tevreden is over hem, omdat hij zo eerlijk punt, en niet aan vriendjespolitiek doet!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:57

We hebben het hier over Internationale O kader juryleden toch?

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:02

nou en? ze zijn allemaal hetzelfde, net zoals dat Sjeff Jansen een woordje ging spreken met een jurylid die zou jureren bij het EK omdat hij de nederlanders normaliter heel laag heeft staan!! das precies hetzelfde!! Omdat hij Anky niet de gebruikelijk 85% geeft, gaat ie even een woordje met m babbelen! Als ik haar proef soms zie denk ik bij een aantal onderdelen soms; als ik dat zou flikken in het zz-licht zouden ze me niet eens winst geven. en dan toch 85% omdat dat zo hoort eigenlijk en niemand daar vanaf durft te stappen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:16

missmiekie schreef:
nou en? ze zijn allemaal hetzelfde, net zoals dat Sjeff Jansen een woordje ging spreken met een jurylid die zou jureren bij het EK omdat hij de nederlanders normaliter heel laag heeft staan!! das precies hetzelfde!! Omdat hij Anky niet de gebruikelijk 85% geeft, gaat ie even een woordje met m babbelen! Als ik haar proef soms zie denk ik bij een aantal onderdelen soms; als ik dat zou flikken in het zz-licht zouden ze me niet eens winst geven. en dan toch 85% omdat dat zo hoort eigenlijk en niemand daar vanaf durft te stappen

Ik denk dat dat niet zo is. En dat komt om het volgende: als Anky een onderdeel laat liggen en een 4 krijgt staan er zoveel 9ens tegenover... Als wij in het ZZL een 4 hebben moeten we er toch 2 7ens tegenover hebben staan om 60% te behouden... en wij rijden hooguit voor een 7 niet zomaar voor een 9.

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:19

ja daarom, dat vind ik dus ook niet kloppen!! want wat bij ons 7-ens zijn zijn voor haar al 9-ens, das echt heel raar
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 12-08-05 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:50

missmiekie schreef:
ja daarom, dat vind ik dus ook niet kloppen!! want wat bij ons 7-ens zijn zijn voor haar al 9-ens, das echt heel raar, maar ja, we zijn eraan gewend

je ziet geen verschil?

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:53

neej jawel hoor tuurlijk wel, maar vind jij nou dat die proeven van anky altijd 85% waard zijn, kom op zeg!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:56

missmiekie schreef:
neej jawel hoor tuurlijk wel, maar vind jij nou dat die proeven van anky altijd 85% waard zijn, kom op zeg!!

Ze heeft niet altijd 85... vaak wel in de kur. In de kur krijg je (coefficient 3) punten extra...

In de gewone proeven schommelt ze tussen 75 en 79... dat impliceert dat ze tussen de 7,5 en 7,9 gemiddeld zit (en ook daar tellen sommige punten dubbel)..... dat is niet zo dol voor de proeven die ik zie hoor...

Hoe vaak zie jij een betere proef?

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:59

ehm las vegas, vond ik edward sterker( ik geloof dat het las vegas was, weet het niet 100% zeker)maar ik geloof dat we offtopic gaan

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:01

missmiekie schreef:
ehm las vegas, vond ik edward sterker( ik geloof dat het las vegas was, weet het niet 100% zeker)maar ik geloof dat we offtopic gaan

Daar won hij ook de eerste proef... ook de jury vond hem dus beter de eerste proef...

Maar inderdaad: ontopic:

Ik wens Kirsten stalen zenuwen, veel succes en veel geluk!

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:04

hhahah ja back ontopic: ik wens kirsten ehm erg veel geluk en t gaat vast wel goedkomen, iig 60% haalt ze vast wel

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:24

..vind het super voor haar, rot voor sven..ook al was ik niet zn grootste fan,hij was er toch altijd wel voor Nederland!!

Begreep van de site van Broere dat Kirsten met twee paarden naar Aken gaan....Jazz en Montecristo..eens kijken of ik het stukje hier kan zetten..hebbes!

"Het is geweldig dat ik dit mag meemaken, en dat ik niet 1 maar 2 paarden mag meenemen". Dit ging de afgelopen dagen door Kirsten's hoofd. Kirsten kreeg uit de mond van bondscoach Sjef Janssen te horen dat zij dit keer mee mag rijden in de Equipe. Met Broere Jazz rijdt Kirsten mee in het team, met Broere Montecristo rijdt Kirsten mee op individuele basis. Aken staat bekend als het mekka onder de Paardensport evenementen. Aken vindt plaats van 24 t/m 28 augustus. Meer info www.chioaachen.de