dressuurpony EK Rotterdam- lang geleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

dressuurpony EK Rotterdam- lang geleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:05

Is er iemand die nog ergens informatie heeft over het EK dressuur voor de pony's dat lang geleden gehouden werd in Rotterdam??

Alle informatie is welkom...

Bedankt alvast!

Groetjes Marjolein

Zoro

Re: dressuurpony EK Rotterdam- lang geleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:32

welk jaar was dat joh?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:51

Is er ooit een pony EK in R'dam geweest dan? Kweet wel in Belgie 1997.

leelovestoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:39

ik heb nog oude hoefslagen e.d. welk jaar is het?dan kan ik het wel opzoeken......

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:08

Wat wil je weten?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:54

Volgens mij was dat in 1989(sorry als ik er een jaartje naast zit....) Het Nederlands Team won dat jaar de landenwedstrijd en Pieter Jenniskens pakte individueel goud met de schimmelmerrie Fleur (zij is ook moeder van de volle broers Nadir's Gigolo-Linda Drevijn, Frances Blommers en Georgina Roberts- en Sandokan-Anique van Wanroij- beiden EK-pony's met als vader Nadir)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:14

Pfff... ik heb alleen gehoord dat er van onze vereniging iemand in een voltige team zat. Verder weet ik het niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:18

Odie schreef:
Volgens mij was dat in 1989(sorry als ik er een jaartje naast zit....)

Weet je zeker dat dat in die periode was? Het EK voor pony's was namelijk in 1991 ook al in Nederland, de dressuur en het springen werden toen in Wierden gehouden en de eventing in Diepenheim (daar hebben ze o.a. een schitterende waterhindernis voor de jaarlijkse cross aan overgehouden). Op deze site wordt dat EK nog genoemd: http://wierden.net/nieuws%5Cconhip-jeugd.cfm

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, Rotterdam zegt me zo even niets...

De naam Pieter Jenniskens zegt me nog wel wat, die pony Fleur (NRPS) werd eerder gereden door zijn zus Marie-José die er ook mee in het team heeft gereden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:26

Ik heb een overzicht t/m 1978 gevonden:

http://www.eurodressage.com/reports/sho ... y/ecp.html

Odie, je zit hartstikke goed met de medailles! Alleen staat helaas de locatie er niet bij...

Het EK van 1997 was in Hartpury (UK), naar België (Hasselt) zijn ze zo te zien in 1993 en 1994 geweest.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:57

Leuk om zo'n overzicht te zien....en die overmacht van Duitsland

ik kan de verslagen van die EK's wel dromen...als klein pennymeisje had dat een enorme aantrekkingskracht

En Fuego vond ik zo'n prachtige pony......stond ook op het NRPS foldertje van lang geleden..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:03

Ik was fan van Norelja. Kan me nog wel een interview herinneren in de Ponyclub, ze stond toen ook op de voorplaat.

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 12:10

bedankt voor alle informatie! Ik heb geen idee hoelang het geleden moet zijn. Nederland werd dat jaar 3e als het goed is. En volgens mij is het voor 1992 geweest.
Ik kan het zelf nergens terug vinden.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:49

Ik dacht dat toen Nederland goud won in 1987 en Birgit vd eijken het jaar erna individueel Europees Kampioen werd, dat nederland het pony-EK op eigen bodem wou hebben en dat dat toen Rotterdam is geworden in 1989.

En in 1991 was het inderdaad in Wierden (Fuego !!!!!)

Edit. Marieketencate: Wil je nog meer foto's van Fuego? Kan hoor! Alleen hij is ondertussen wel een beetje grijs geworden...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:55

Fuego en Fleur Zooooooooo gaaf die dieren.....
Echt machtig... op mijn vorige werk heb ik nog wel eens met de toenmalige eigenaresse van Fuego gesproken. Was erg leuk, weet alleen echt niet meer hoe ze heet.

Die foto's van die dieren hebben mij zo geinspireerd...
Hebben jullie trouwens die zadeldekjes gezien die ze toen gebruikten.. Dat is zo'n stoer model. Ik heb er speciaal 1 laten maken in dat model... en nu wil Marsss (die op mijn pony start) m niet gebruiken.. vindt m niet mooi... jammer he

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:02

Ik heb thuis nog wel zo'n oud NRPS-foldertje, Fleur en Daisy Brown staan daar ook op met een foto. Misschien is het dezelfde waar Fuego ook op staat.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:05

Wil graag nog foto's zien!

Volgens mij is dat idd dezelfde folder Karin

En die zadeldekjes waren van die puntige of niet?

Sinds die tijd volg ik echt alles wat maar met pony EK's te maken heeft, zo gaaf. Het leukste is dat ik het uiteindelijk zelf allemaal van dichtbij heb kunnen meemaken toen mijn zusje in 2002 in Hagen meereed.....was weliswaar in de eventing, maar toch super om erbij te zijn!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:53

EK-pony's zijn verslavend, ik volg het ook al jaaaren.
Na de eerste wedstrijd die ik met mijn pony reed ging ik me verdiepen in alles wat met ponydressuur te maken had. Zowel regionaal nationaal als internationaal.
Jammer dat ik zelf nooit mee heb kunnen doen aan selectie-wedstrijden. Ik was te oud (16) en mijn pony ook (21 !), daarbij liep hij in het Z2 altijd constante 62% proeven dus echt hoge ogen had ik toch niet kunnen gooien daar.
Mijn pony-tijd was tot nu toe één van de leukste periodes uit heel mijn dressuur-carrière, misschien dat ik daarom nog steeds de pony EK's volg.... ?

OK genoeg gezwijmel.

Hier good old Fuego. December 2004 (24 jaar oud)
Afbeelding

En hier was hij nog jong:
Afbeelding

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:55

gaaf die foto's!! Echt zo'n klein oud proferssortje

De charme van het pony EK zit er denk ik ook wel in dat alle disciplines tegelijkertijd op hetzelfde terrein worden gehouden. Er heerst dan echt zo'n "oranje-sfeer" en ze houden bijvoorbeeld de dag van de cross voor de andere disciplines vaak vrij zodat iedereen elkaar kan gaan aanmoedigen.

ik hoop dat Chico er volgend jaar weer bij is!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:37

t valt niet mee om Fuego mooi op de foto te krijgen want in werkelijkheid is ie superzuur op stal en als je nog maar naar hem kijkt legt ie zn oren al plat in zn nek.

Ik heb nog nooit een EK pony's van dichtbij meegemaakt. Wel een paar observatie wedstrijden in Nederland, maar dat is het. Ik denk dat ik vroeger als beginnend ponyruiter droomde dat ik zo'n goeie dressuurpony zou krijgen en dat ik dan aan zulke wedstrijden zou mogen deelnemen, maar zou er toch nooit van komen, dus volgde ik gewoon alle wedstrijden, uitslagen, percentages, plakte alle ponyfoto's uit de paard en sport, hoefslag, paardenkrant in mijn agenda's van toen, zodat ik toch op de hoogte bleef.

Hihi hoezo verslaafd?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:40

Gewoon een keertje gaan kijken joh! Ik heb er dit jaar 4000 km voor gereden (en om mijn pony te gaan bewonderen die uiteindelijk niet door de keuring kwam )

Volgend jaar is het in Fontainebleau, lekker dichtbij

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:43

Oh, dat is ook bij Parijs toch? Kippeneindje, wij zitten over twee weken bij het EK Endurance in Compiègne, ook in die omgeving. En volgend jaar de WEG in Aken, ook naast de deur.

Het WK Young Riders laat ik dit jaar ff schieten, dat is in Bahrein.

Bij het eerstvolgende EK voor pony's in NL wil ik ook gaan kijken, vooral de eventing lijkt me erg tof om eens van dichtbij te zien.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:02

Ja idd bij Parijs dacht ik....en het jaar erop weer in Duitsland als ik me niet vergis. Vind het wel vreemd dat het niet echt omstebeurt gaat....tis toch al erg lang geleden dat het in Nederland was....hoewel het voor de deelnemers natuurlijk gaver is als het wat verder weg is..

Toen Katja meedeed zou het eigenlijk in Lanaken zijn, maar Melchior liet op het laatste moment weten dat hij geen plek had voor de dressuurders en de crossers. Die gingen toen naar Hagen, waar ook het EK springen junioren werd gehouden....hebben we toch nog Nederlandse springers kunnen aanmoedigen, ze wonnen toen goud.

en waar ligt Bahrein in godsnaam?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:09

In de Perzische Golf, vlak bij Qatar en de Emiraten, bij Dubai en Abu Dhabi enzo.

http://www.equestrianbahrain.com/

Een eiland van 50 km lang en 16 km breed waar een WK Young Riders over 120 km wordt gehouden. Dus zeg maar twee keer het eiland rond.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:12

Hmm...ik hoorde toen van Monique de Boer dat die wedstrijden daar eigenlijk gigantisch saai zijn omdat je al die 160 km door dezelfde woestijn rijdt....zit ook wel weer wat in denk ik. Dan lijkt Frankrijk me toch mooier!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:15

De woestijn lijkt net een Alpenlandschap, heb ik uit betrouwbare bron. Maar dan met zand in plaats van sneeuw.

Maar idd, Frankrijk is net wat afwisselender. Vooral Florac, dat schijnt de meest schitterende rit van heel Frankrijk te zijn: http://www.terre-equestre.com/160kmdefl ... 005_1.html

Die route wordt overigens ook aangeboden als toeristische trektocht van een paar dagen in een 'normaal' tempo. Zou ik nog wel eens willen doen.

En volgens mij gaan we gruwelijk off topic.