Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:de overgang L2-M1 niet zo zwaar, er wordt meer verzameling gevraagd, dat was natuurlijk wel trainen. De oefeningen zelf vallen mee, meer de algemene manier van lopen. De overgang M1-M2 daarentegen.... poeh!
Scum schreef:Schouderbinnenwaarts is niet zo heel moeilijk. Achterwaarts zit in het L2 ook al in, de contragalop in de M1 kan ik niet echt meer contragalop noemen. In het vorige proevenboekje was het nog wel echt contragalop. En de wending om de achterhand is maar een kwartwending. Ik denk wel dat dit de lastigste oefening wordt als je van het L2 naar het M1 gaat.
Urielle schreef:ben ik met je eens, maar ik ga er vanuit dat je in elk geval zorgt dat je in de L op M-niveau traint - op zijn minst. Anders loop je sowieso ergens vast (meestal in de M1 of M2) - niet dat het een schande is om je paard ff thuis te houden en door te trainen hoor!
joor schreef:het m1 moet je gewoon een paard hebben wat lekker loopt.
hij hoeft nog niet verzameld en super opgericht, dat komt in de m2 pas.
in het m1 worden gewoon de arbeids gangen nog gevraagd.
ze zien hem graag iets opgericht maar ok niet optimaal.
in het m1 mag je alleen niet met zweepje rijden dus zorg dat je paard lekker constant voorwaarts is dan komt het helemaal goed.
mijn paard klikte zijn kaak vast in de schouder binnenwaarts en liep dus netjes scheef zeg maar, buigen vertikte hij.
jammer dat waren 4en en 5en, maar ik was in 12 proeven door het m1 heen.
goed oefenen!
succes joor.