Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amie_x_mij schreef:Tja zo gaat het nou eenmaal, je paard moet gewoon goed genoeg zijn voor de L
Sione schreef:135 maar daar gaat het niet om want ik ben dik tevreden. Maar valt mij gewoon tegen dat je zo zwaar afgestraft wordt voor een zwabbertje in het aanspringen. Dan denk ik.... hallo het is wel B hoor.
Sione schreef:135 maar daar gaat het niet om want ik ben dik tevreden. Maar valt mij gewoon tegen dat je zo zwaar afgestraft wordt voor een zwabbertje in het aanspringen. Dan denk ik.... hallo het is wel B hoor.
Margon schreef:amie_x_mij schreef:Tja zo gaat het nou eenmaal, je paard moet gewoon goed genoeg zijn voor de L
Een jury die de B jureert kijkt echt niet of je als combinatie al klaar bent voor het L hoor! Waarom zou er anders verschil zijn tussen de B en de L!
Sione schreef:
Nou ik heb het idee dat ze dit dus " stiekum" wel doen. Sommigen althans!! En dat je daarom zulke lage punten krijgt. Omdat ze iets niet L-waardig vinden terwijl je B rijdt.
Hierover staat ook een stuk in de nieuwe BIT.
Lotjah schreef:Die punten zijn niet zo belangrijk, de plaatsing dáár gaat het toch vooral om.
Poffie schreef:Even nagekeken in het proevenboekje, ik had gelijk!!! Er staat inderdaad: "Een correct opgevoed paard dat redelijk gehoorzaam is op de zit-, been- en teugelhulpen, thuis bijna altijd in de goede galop wil aanspringen en een redelijke conditie heeft, kan met vertrouwen worden meegenomen naar zijn eerste B-wedstrijd. De B staat immers voor beginnend en niet voor 'beste der beste".
Had ik het toch goed onthouden! Het verhaal gaat nog verder, maar zoals ik het lees, zou een slingertje bij het aangaloperen best mogen. Er staat al helemaal niets over het L-klaar zijn....
Dit wordt toch steeds gekker! Kop op, misschien rijd je de volgende keer wel bij iemand die een B-proef als zodanig beoordeelt!
Fitzroy schreef:En 26 x 5 = 130 punten en daar zit je nog boven
Sione schreef:.... maar sommige 5-jes hadden ook best een 6 kunnen zijn.