Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alane schreef:proef 7 onderdeel 14; vóór A teugels op maat maken, cijfer 5 commentaar; tactverlies.
het gaat me niet zozeer om het commentaar (dus wat er fout gedaan wordt)opzich maar hoe het omschreven wordt voor de kids.
runningkawa schreef:Hoe moet je het dan omschrijven ?
je trekt je teugels te lomp op maat zodat je je paard uit balans trekt![]()
(geen idee of dat het geval was, maar zou kunnen)
runningkawa schreef:Maar het moeten wel korte steek woorden zijn.
Het is toch al zo moeilijk om geregeld commentaar bij te voegen.
Uitleggen vind ik dan de taak van ouders of instructie
Natasha schreef:Stelling ala , maar buiging behoort nog niet in een b proef.
In de B loopt een pony op zijn eigen benen, liefst met zijn neusje iets voor de loodlijn!!
( VOORWAARTS is hier t toverwoord)Nog niet neerwaarts.Dat wordt tegenwoordig idd vaak vergeten.
Verder is jureren ontzettend moeilijk, ik heb t veel gedaan, en je kunt niet kijken of iemand heel erg zijn best doet bijvoorbeeld.
Het gaat nu eenmaal om de resultaten.
daantjuhhh schreef:Ik ben het wel met je eens dat een paard/pony op eigen benen moet lopen en dat dat belangrijker als stelling is.
Maar ik vind dat er in een B proef als een pony de verkeerde stelling heeft daar wat van gezegd mag worden en daar een puntje van het cijfer afgaat.
Alane schreef:daantjuhhh schreef:Ik ben het wel met je eens dat een paard/pony op eigen benen moet lopen en dat dat belangrijker als stelling is.
Maar ik vind dat er in een B proef als een pony de verkeerde stelling heeft daar wat van gezegd mag worden en daar een puntje van het cijfer afgaat.
Het cijfer of het aantal behaalde punten boeit me niet, gaat puur om het commentaar, hoe het geschreven wordt eerder omschreven.
daantjuhhh schreef:Natasha schreef:Stelling ala , maar buiging behoort nog niet in een b proef.
In de B loopt een pony op zijn eigen benen, liefst met zijn neusje iets voor de loodlijn!!
( VOORWAARTS is hier t toverwoord)Nog niet neerwaarts.Dat wordt tegenwoordig idd vaak vergeten.
Verder is jureren ontzettend moeilijk, ik heb t veel gedaan, en je kunt niet kijken of iemand heel erg zijn best doet bijvoorbeeld.
Het gaat nu eenmaal om de resultaten.
Ik ben het wel met je eens dat een paard/pony op eigen benen moet lopen en dat dat belangrijker als stelling is.
Ik vind rechtrichten imo net zo belangrijk..
Straks kom je in de L met een paard wat op eigen benen loopt, maar verder heel scheef!
Je moet aan die punten gelijk werken dat is de basis voor de rest.
Maar als je paard inderdaad niet voorwaards is en niet op eigen benen loopt moet je daar eerst aan werken om juiste stelling te vragen.
Citaat:zakken kniehoogte versus meer neerwaarts