Maarja mag je eigenlijk rijden met bescherm rubbertjes om je sporen?
ik kwam namelijk gisteren op concour aan en had rubbertjes nog om sporen zitten toen zij een vriendin van mij volgens mij mag het niet en ik wist niet meer zeker dus Vandaar !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KNHS schreef:Sporen mogen uitsluitend zijn vervaardigd uit metaal. De tand dient vanuit het midden van de spoor recht of
gebogen naar achteren gericht te zijn. Wanneer voorzien van een wieltje, dient dit vrij te kunnen draaien. De
takken van de spoor dienen glad te zijn.
Indien ter bescherming van het paard, takken en steel vanuit de fabriek onlosmakelijk zijn omwonden met
een bescherming, is dit eveneens toegestaan. (Dit laatste niet op internationale wedstrijden.)
KNHS via e-mail schreef:Beste Astrid,
Het is wel toegestaan om met zwart rubberen spoorbeschermers te rijden.
Hopende u zo voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
Medewerkster Basisdienstverlening
Regio Gr, Fr, Utr, NH en ZH
KNHS
De Beek 125, Ermelo
Postbus 3040, 3850 CA Ermelo
liza van loon schreef:Mag dus wel?!? Lekker dat ze dat dan duidelijk zeggen, doe ik ze altijd voor niks af.
joor schreef:ja het mag wel ik ben zelf ook jury, maar wat dus niet mag is een plastic spoortje.
vroeger zag je daar nog wel eens mensen mee rijden maar daar kun je heel makkelijk een scherp puntje aan veilen dus vandaar dat die wel verboden zijn.
yentle01 schreef:Ik had er helemaal nooit bij stil gestaan dat het eventueel niet toegestaan zou zijn.
Je ziet het overigens amper tijdens het rijden.
Het heeft alleen de functie om je laars te beschermen, who cares?