Staart invlechten of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Staart invlechten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:49

Vroeger in mijn ponytijd vlocht ik áltijd de staart op wedstrijden en in het begin toen ik met de paarden wedstrijden reed ook. Maar eigenlijk vind ik het nu een beetje kinderachtig dus de laatste jaren deed ik het niet meer (ik hou ook niet van afgeknipte/geschoren staarten dus liet het gewoon lang). Maar nu zag ik op de foto dat bijv. Laurens van Lieren de staart van zijn paard ook had gevlochten. Wat vinden jullie mooier??

Bar

Re: Staart invlechten of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:54

Mijn paard heeft van zichzelf een mooie, volle, golvende staart.

Invlechten doe ik niet, ik kam ze wel mooi uit.

De staart van de pony van mijn zoon vlecht ik ook niet. Ik doe er de avond voor een wedstrijd een grote vlecht in zodat het de volgende ochtend wat meer golft. Als het nodig is knip ik de staart van boven wat bij.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:43

Ik vlecht wel in, ik vind het wel mooi en het maakt het plaatje af. Overigens vind ik het mooier staan bij kleine knotjes dan bij grote dressuurknotten in de manen.
Ik vlecht trouwens niet altijd in en doe ook niet altijd kleine knotjes wegens tijdgebrek maar de laatste paar keren dat ik kleine knotjes boven op de manekam had, met witte tape eromheen en de staart super strak had ingevlochten had ik wel steeds negens voor de verzorging!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:25

Ik vlecht de staart ook. Ik vind dat je voor een wedstrijd de staart moet vlechten of moet knippen/scheren, de losse lange haren langs de staart wortel vind ik niet mooi als je de manen wel gevlochten hebt. Als je lange en/of losse manen hebt vind ik juist dat je de staart niet moet vlechten.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:01

ik vind vlechten nie zo mooi ik laat de staart altijd los ik kam hem wel helemaal uit.
Ik vind een vlecht meer iets voor western rijden

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:37

Splash der staart wortel wordt altijd kaal dus die kan ik niet eens invlechten Lachen Wat me in Nijmegen (Nk dressuur) op viel dat Edward de staart van lLingh niet gevlochten, geschoren of iets anders had gedaan. Zag er ook goed uit!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 17:33

Ik heb de staart vanmorgen wel gevlochten. Het voordeel is dat de kont dan wat beter uitkomt maar ik ben er nog steeds niet over uit wat nou mooier is. Ik vlecht trouwens met naald en draad en heb dus van die echte dressuurknotten.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:51

Ik vlecht het altijd in. Staat toch een stuk netter.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:58

Ik vlecht het niet, vind het niet staan bij mn pony. Ze heeft een dikke kont en een erg volle staart dus vind het mooier als het los is.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:59

Ymmik schreef:
Ik vind een vlecht meer iets voor western rijden

Ik rijd dus ook western en juist dan vlecht ik de staart niet Haha! , ik heb nog nooit iemand gezien met een westernwedstrijd die de staart gevlochten had. Manen vlechten sommige wel voor een deel (3 lange vlechten en de rest los), maar je ziet het niet veel.

Westenwedstrijden zijn veel gemakkelijker qua verzorging van mijn pony, ik trek haar de stal uit, zet haar op de trailer en ga op de westrijd staan poetsen en vlecht dus helemaal niets Knipoog . Vlechten van staart en manen vind ik dus echt meer een dressuur ding.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:36

ik vlecht de staart wel in bij mn paard (bij dressuur)...
hij heeft een hele dikke staart (heel breed ook aan de bovenkant), waardoor zn kontje anders helemaal wegvalt Tong uitsteken Knipoog

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:05

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:13

ik vlecht meestal de staart wel, bij Duvel. Alleen als ik (te) weinig tijd over heb, laat ik het zitten, want om het netjes te doen, ben ik altijd wel even bezig. Maar ik vind het eigenlijk wel mooier staan, met vlecht.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:13

Ik vlecht de staart ook altijd in.
Ik vind het gewoon verzorgder staan Ja

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 17:29

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik nou mooier vind! Ik bekijk het maar per wedstrijd denk ik. Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:42

Ik doe het niet, ik knip hem steeds aan de bovenkant bij. Vind ik netjes staan Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:51

Als ik er zin in heb en tijd over heb, dan maak ik er een vlechtje in, anders niet.
Je krijgt er echt geen punt meer voor Lachen

Mariesophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:37

Invlechten staat maar bij een enkel paard mooi, niet doen dus!!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:26

Ugh! Ik vind dat zo'n ontzettend lelijk gezicht, plus dat je ook nog een beetje het penny-idee krijgt. Maar goed, ik scheer de staartwortel een klein stukje, dat vinden veel mensen ook niet mooi.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:37

Ik vind het idd erg penny/pony-achtig staan en doe er niets meer aan. Je kunt de staart wel opscheren om toch de kont uit te laten komen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:12

Als ik straks op wedstrijd ga word er geen staart gevlochten. Dat vind ik meestal ook het mooist

Manen ben ik nog niet over uit, met vlecht komt de hals mooier uit, maar zo'n mega dikke lange bos als mijn pony's hebben vlechten is nauwelijks knap te doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:42

Mijn pony heeft een hele volle staart, en als ik die strakkk in vlecht tot halverwege de staartwortel komt die staart nog mooier uit... Bij de pony''s vind ik het vaak wel mooier, bij de paarden vind ik het idd een beetje penny!!!

Sproetje95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:13

Citaat:
Mijn pony heeft een hele volle staart, en als ik die strakkk in vlecht tot halverwege de staartwortel komt die staart nog mooier uit... Bij de pony''s vind ik het vaak wel mooier, bij de paarden vind ik het idd een beetje penny!!!

Helemaal mee eens. Mijn pony heeft ook een hele volle staart maar als ik de staart invlecht gaat hij meestal naar 5 minuten alweer uit zelfs als ik er haarlak inspuit. Dus soms doe ik het nog even snel voordat ik de ring in ga en soms laat ik het maar gewoon zoals het is.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:41

Ik vlecht meestal wel.
Mijn paard heeft niet zo'n dikke staart... Als ik het bovenste gedeelte invlecht lijkt het nog iets dikker. Tong uitsteken

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:47

Ik doe altijd de avond ervoor vlechten in de staart, zodat het wat gaat krullen/golven.
Maar het bovenste stukje wat je invecht, is dan gewoon recht, daarom vlecht ik ook, doe ik geen vlechten op de avond ervoor, dan heeft ze een hele dunne start, zo lijkt hij ietsje dikker