Kosmos om de tuin leiden is helaas mislukt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Kosmos om de tuin leiden is helaas mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 19:36

Ik heb nu sinds 2 jaar een startkaart en ben in die tijd op precies 11 wedstrijden verschenen. Dit hadden er veel meer kunnen zijn, maar er komt regelmatig iets tussen waardoor ik niet op wedstrijd kom Haha!. Ik heb gemerkt dat wedstrijden waar ik me goed op voorbereid en ik helemaal klaar voor ben toch worden afgelast of ik op de een of andere reden toch niet naar toe kom (tnt dus al 5 keer (6 wedstrijddagen) gebeurd, gezien het totaal aantal wedstrijden dat ik heb gereden betekent dit dat 1/3 van de wedstrijden waarvoor ik me inschrijf mislukt Clown ).

Een kleine opsomming:
Wat ik tot nu toe al heb gehad:
Twee door eigen onhandigheid:
- Niet kunnen komen door trailerprobleem
- Stalgenoot waarmee ik samen zou gaan had een kreupel paard en ging dus niet (dus kon ik ook niet aangezien ik dat stuk toen nog niet alleen over de weg kon).

Verder door 'onvoorziene omstandigheden':
- afgelast wegens besmettingsgevaar ringworm
- niet doorgegaan wegens te laat aangemeld bij KNHS
- afgelast wegens regen (1 concours, maar wel 2 dagen).

Dus nu maar de 'wedstrijd snel tussendoor op momenten dat het niet handig is strategie' Cool *LOL*. Gisteren ben ik net terug van vakantie gekomen, heb 2 weken niet op het paard gezeten dus dit leek mee een ideaal moment om de kosmos om de tuin te leiden en een wedstrijd te plannen Haha!

Ik heb nl ook nog gehad:
'Me willen terugtrekken omdat paard zn hoofd nogal had gestoten en een dik oog had'. Toch gereden en 2 winstpunten Cool
(dat was een verhaal waarbij het secretariaat vond dat ik toch gewoon maar moest gaan losrijden (immers: startgeld moest ik toch al betalen en paard moest toch nog beweging hebben). Zou dan tijdens het losrijden blijken dat hij er geen last van zou hebben dan zou ik gewoon kunnen starten).

Om kort te zijn: Kosmos om de tuin leiden is hopeloos mislukt Clown.

Kom ik op stal, staat paard van stalgenoot met enorm dik been. Nu heb ik Kev al wel zo ver dat we alleen naar het strand kunnen (met mooi weer), maar alleen naar Valkenburg terwijl er een open dag is van de Vliegkamp (en dus erg druk met auto's en geparkeerde auto's in de berm waar ik wil rijden en politie die het verkeer staat te regelen) is nog iets teveel gevraagd van het goede.

Trailerladen vind ik ook wat zonde om nu te forceren terwijl Kev net wat rustiger is rond de trailer en we rustig volgens Parelli vertrouwen opbouwen.

Geen wedstrijd dus Haha!.

Ik ben wel nog heen gegaan om me af te melden en heb even gekeken bij de B. Als ik zag wat daar al in rondreed was het maar goed dat ik niet ben gaan starten in de L1 Haha!. Heb dus maar even flink geoefend in de bak (was wel nodig, Kev's hals leek minstens 10 cm langer en hij plakte aan de hoefslag, veel binnenhoefslag gereden dus Haha!).

Morgen was het plan om dan te paard te gaan met fiets ernaast, maar stalgenoot kwam vragen of wij haar paard morgen wilden doen (Kev's grote vriend).

Eind van het verhaal: morgen ga ik het dus weer proberen. Vriendlief en ik alletwee te paard heen, rugzakje met halstertjes mee Haha!. Ook al oppas geregeld voor de grote vriend als ik het proefje aan het rijden ben en Vriendlief aan het voorlezen is.

(Ik heb best wel schattige stalgenoten Lachen .)

Anya

Re: Kosmos om de tuin leiden is helaas mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:45

heerlijk verslag! Lachen

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:48

Ach gut volgens mij zit je in de 7 slechte jaren.. Nagelbijten / Gniffelen

Gelukkig schijnen daarna 7 goede te komen volgens aloude wijsheden Lijst Slim

Ergens heb ik het idee dat ze bij sommigen het niet zo nauw nemen met die termijn van 7 jaar Rolleyes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 19:50

7 jaar Bloos!

Dan is Kev ondertussen 20.

Ik had gehoopt dat als hij 20 zou zijn we dan gewoon fijne rustige ritjes over het strand zouden maken Haha!.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:59

Als hij bejaard is mag jij met pensioen? Haha!

Maar Ach gut hoor, en succes met de volgende om-de-tuin-leid-poging Nagelbijten / Gniffelen Haha!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:40

Dat moet helemaal goed komen Haha! Er kan niets meer mis gaan.

veel succes.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:42

Afkloppen Taverno Haha!.

Vandaag was ik ook nog in de veronderstelling dat ik op wedstrijd zou gaan totdat ik op stal kwam (en stalgenoot ook, die zag het dikke been toen ze de boks open deed Ach gut ).

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:49

En,ga je nog?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:49

Ik blijf stug volhouden Haha!.

Op wedstrijd verschijnen begint ondertussen een uitdaging op zichzelf te worden Haha!.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:32

Is goed tegen de wedstrijdstress. Tegen de tijd dat je op wedstrijd bent heb jij het spannendste gedeelte gehad.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:59

Apple schreef:
Ik blijf stug volhouden Haha!.

Op wedstrijd verschijnen begint ondertussen een uitdaging op zichzelf te worden Haha!.

Geweldig Haha!

Idee voor topic: Wat is jouw doel op wedstrijd?
krijg je daar ellelange berichten met rijtechnische doelen. Komt jouw doel daar tussen.
Verschijnen in de ring op de wedstrijd dag *LOL*

Maar inderdaad de aanhoudster schijnt te winnen zeggen ze toch altijd Knipoog
Succes met je volgende pogingen Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 17:48

Nou het is gelukt hoor Haha!.

Ik ben op wedstrijd aangekomen Haha!.

Nog wel wat haken en ogen: op stal was de zadelkamer nog op slot en de manege-eigenaar was weg Ziek (dat had me wel een hele aardige streek van de kosmos geleken: 'Uh, ja, ik kom me weer eens afmelden, want ik kan niet bij mn zadel Clown Haha!' ).

Verder bleek daar ter plaatse dat het nogal was ingelopen dus dat was stiften indraaien, drie rondjes draven en starten (toch fijn dat we te paard heen gingen, Kev was al fijn warm).

Geen winst, maar toch goed gevoel (immers, ik had twee weken geen paard gezien en dit was ook gelijk weer de eerste uit-wedstrijd sinds september, dus winst was ook niet te verwachten).

Met grote vriend van Kev ging het ook helemaal goed Lachen. Volgens zn baasje vond ie het leuk als ie ergens anders heen ging en jawel hoor, voorop rijden, vlot doorstappen en oortjes erop Lachen. Daar stond ie mooi rustig aan een touwtje, maar moest wel wat hinniken toen Kev helemaal naar achteren ging voor zn proefjes.

Verder hebben zowel Kev als Grote Vriend de rust gevonden om daar ook te plassen. Altijd fijn als ze dat niet hoeven op te houden, maar gewoon kunnen laten gaan Lachen.

Ik heb me al weer ingeschreven voor 2 andere wedstrijden dus ik hou jullie op de hoogte Haha!.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:11

Hahaha, nou, gefeliciteerd met het uitrijden van je proefjes dan maar Haha! Ik ben benieuwd naar je volgende wedstrijden Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:16

haha zadelkamer op slot... ja dat kan ook inderdaad.
Goed dat je er bent gekomen toch nog HIHI
Volgende twee keer is dikke winst op punten. Nu was het dikke wint op er komen Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:26

Het zit je ook niet mee he Apple?

Maar goed, wel fijn voor je voor dat je voor je gevoel goed hebt gereden Ja

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:43

Ik had het wel een goede smoes anders hoor Apple.

Maar toch wel fijn dat je in ieder geval je proef kon rijden en dat zonder veel training.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:21

Je belangrijkste doel is iig behaald! *LOL*

Die punten komen de volgende keer wel weer, zo te horen was het iig een prettige en leerzame ervaring. Ja

En nu maar duimen dat de kosmos je goed gezind is en je de volgende keer weer zonder problemen aan de start kunt komen. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:43

ik vind het wel een hilarisch verhaal, kan me voorstellen dat je er zelf anders over denkt. Misschien moet je de volgende keer iemand anders laten regelen dat jij op wedstrijd moet en je dat ook een uur van tevoren laten vertellen Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:59

Mooi omschreven,
je bent weer gestart..
volgende x gewoon weer heel rustig voorbereiden Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:23

haha wat een verhaal!

Citaat:
Misschien moet je de volgende keer iemand anders laten regelen dat jij op wedstrijd moet en je dat ook een uur van tevoren laten vertellen

Verrassing!!!! Haha!

Of gewoon net zo lang buitenrijden in je wedstrijdtenue tot je een concours tegenkomt en dan nog snel even bijschrijven...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:18

Haha!

Vriendlief had al het plan om gewoon niet meer in te schrijven, maar 's ochtends even te kijken welke wedstrijden zeker door zouden gaan.

Dan gewoon met ingevlochten paard en startcoupons daar verschijnen en kijken of je nog ergens tussen gezet kon worden Haha!.

Misschien moet ik dat maar proberen Haha!.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:34

Bij Belgische endurancewedstrijden gebeurt dat altijd zo: voorinschrijving kennen ze daar niet, ze zien op de ochtend van de wedstrijd wel wie er mee komt doen. Iets voor jou? Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:37

Als we weer helemaal trailermak zijn dan kunnen we dat ook nog proberen dus Haha!.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 12:52

Even een update: zaterdag gaan we het weer proberen Cool

Haha!

Alles lijkt ons mee te zitten Haha!

(alleen vrijdagochtend vaccinaties halen voor verre reis, ik heb dus lichte vrees op zaterdag zelf geblesseerd te zijn door twee stijve armen Haha!, dat zou weer een leuke zijn en weer volkomen nieuw Haha!).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:07

Ik weet niet welke vaccinaties je gaat halen maar ik heb niet zo veel last gehad. Tenzij je Kev puur op je hand rijd Knipoog maar dat geloof ik niet zo.
Dus het gaat vast lukken ...