Nou mensjes hebben jullie er nog een beetje zin in?? Whahaha het zal wel snikheet zijn.. Zit ook nog te twijfelen of ik vandaag wel ga rijden, maar ik had gisteren ook al geen zin, had ik hem maar eens lekker gewassen Dus ik hoop dat het vanavond een beetje koeler is.
Gisteravond Sam nog even gereden (rond een uur of negen) ik dacht dat het ff een halfuurtje ontspannen rijden zou zijn door de hitte, maar dat was dus niet het geval Sam had andere plannen en voordat ik een beetje kon beginnen met rijden waren we al een paar keer plat door de bak heen gesjeesd omdat ie (zogenaamd, was gewoon wel een goeie smoes om onder het werk uit te komen) bang was voor de grasmaaier.. Na heel veel overgangen en super veel voltetjes kwam ie er eindelijk wat beter doorheen, ging het een poosje heel goed dacht hehe zijn we eindelijk klaar, maar toen bedacht ik dat ik ook nog wel ff een pasje moest wijken.. Maar daar had ie dus ook geen zin in.. Helemaal vervelend doen, nog maar weer zo'n 20 minuutjes gereden.. Dacht dat ie wel een beetje tam zou zijn door het warme weer, maarja weet ik ook weer dat ik hem vandaag best aan mag pakken Whahaha heeft ie zichzelf mooi verraden
Nou ik moest eerst springen (L).. Had er wel zin in, maar Sam dus absoluut niet.. (zoals gewoonlijk ) Het losspringen ging ook al niet zo lekker, maar in het parcours liet ie me echt ff flink in de steek.. Heb hem er echt over moeten schoppen en slaan.. Had uiteindelijk 8 strafpunten, maar het ging echt vreselijk.. Had het hierna ook echt even helemaal gehad met Sam.. Was echt super boos. Sam kan echt super springen maar in het parcours let ie nooit op mij en doet ie eigenlijk gewoon zijn best niet... Had dus ook geen zin in nog een parcours. Toen Sam naar de trailer gestapt, als uitlating heb ik mijn flesje water op zijn kop gegooid (alleen het water hoor ) Ben niet iemand die zijn pony dan helemaal gaat martelen, maar ik moest het echt ff af-reageren Ga nu eerst ff eten ga ik zo verder vertellen hoe de dressuur ging.. Zal alvast ff verklappen, dat Sam toch nog wel een poosje mag blijven
Nou ik moest rond 15.45 ofzo en ik had een donkerbruine pony en reed in een gele bloes en had een geel sjabrakje (kan niet missen ) Maar nu nog ff het vervolg: Nadat we Sam lekker afgesponsd hadden en er zelf ook weer helemaal klaar voor waren konden we na een halfuurtje weer gaan opzadelen voor de dressuur. Snel nog een vlechtje in de voorpluk en toen naar de losrijbak. In het begin liet Sam nog even merken dat ie er eigenlijk geen zin in had, maar na vijf minuutjes gaf ie het gelukkig op en begon ie echt fijn te lopen. Besloot om deze keer maar met zweep te gaan rijden en dat scheelde echt. Hij was echt heel lief en swingde mooi door de bak, toen naar de ring. Daar nog ff gereden en toen mocht ik de baan in. De proef ging echt goed!! Geen enkele echte fout gemaakt en zelfs de middendraf ging nu een keertje echt goed. Hij kan namelijk heel mooi sterken, maar het is in de proef altijd nog lastig om te kijken hoever ik kan gaan enzo.. Maar ik naar de jury gegaan en die zei dat ze het echt een super mooie proef vond!! Sam had een mooie hals erop zitten en ze vond dat ie al heel goed in balans was (hij is 5) ook had ik het goed gedaan, want ik was een van de eerste die echt weg en terug reed naar de middengalop.. Nou ik helemaal blij Want ik vond het wel heel fijn gaan maar je weet natuurlijk nooit wat de jury ervan vindt.
Toen nog eventjes gereden denk zo'n tien minuutjes en toen kon ik aan de tweede proef beginnen. Ook deze ging heel erg goed en ik was blij dat het er allemaal op zat, want ik was ondertussen zo rood als een tomaat en had echt vreselijke dorst
Toen de prijsuitrijking --> Ik was 1e en 2e geworden met 165 en 170 punten!! Twee "prachtige" bekers gekregen en toen konden we lekker naar huis. Sam had zijn vreselijk parcoursje dus al weer goed gemaakt, maar toch nog een piepklein beetje teleurgesteld in hem.. Zijn vader (King Kadanz) was ZZ springen (ook Z2 dresuur dus dat heeft ie ook niet van een vreemde ) springen geweest en zijn moeder was ook M of Z springen.. Dus je verwacht dat ie het toch ook wel een beetje leuk zou vinden.. Maarja we geven het nog niet op.. Misschien dat ie ooit nog eens door gaat krijgen hoe het nou wel moet en tot die tijd moet ie maar door het leven als dresuurpony
De uitslagen staan op startlijsten (zie trouwens dat ik 165 punten had neergezet hierboven, maar dat moet 167 zijn, hadden het verkeerd opgeteld, maar ik had dus nog mijn oude punten neergezet )