Belgisch trekpaard in de L2..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Belgisch trekpaard in de L2..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:02

Afgelopen zondag was ik wezen groomen bij een stalgenootje. In de groep na haar reed dus een belgische trekpaard in de L2 mee...De eigenaresse was erg praatgraag dus toen mijn stalgenootje aan het inrijden was kreeg ik een heel verhaal te horen. Ze had al 7 wp's in de L2, wilde graag tot M1+1 komen, verder zou ze toch niet komen(zit heel wat in lijkt me.. Bloos ). Het paard kon wel alle oefeningen voor de M2. Ze had ook een zoon van het paard, die liep nog veel beter. Maar die was pas 4 en nog niet zo braaf, maar die gaat later misschien ook op wedstrijden uitgebracht worden...

We moesten nog wachten op de prijsuitreiking, toen ging de L2 inrijden. Ik was wel benieuwd...

Vraag me echt af hoe lang ze erover heeft gedaan om zo ver te komen met dat paard. Denk persoonlijk dat veel jury's het niet zo kunnen waarderen en bovendien was er nou ook niet echt sprake van nagevelijkheid...

Ik kon opzich de grap er nog wel van inzien, zelf zou ik het nooit doen maar ja, ze heeft in ieder geval lef!!

Wat vinden jullie?

Lenn

Re: Belgisch trekpaard in de L2..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:04

ik heb ook ooit een trekpaard zien dressuren, zag er wel grappig uit en deed ook netjes wat er van em gevraagd werd, maare ja, als je wil dressuren kan je het beter met een dier doen die er voor gemaakt is denk ik dan maar, zowel voor jezelf als voor het dier prettiger.
Maar goed ze is zo reëel om te willen stoppen na de M1+1 dus wat dat betreft Lachen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:06

trekpaarden kunnen heel goed lopen. En als het paard de M oefeningen goed kan snap ik niet waarom ze niet verder zal komen dan de M1. Verward Maar ook een trekpaard hoort nagevelijk te zijn zeker in de L2. Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:32

Bij de HTC competitie liepen er ook 2 trekpaarden in de L1.
Een met een jongen erop, en een met een meisje. Ze liepen allebei keurig nageeflijk, met nette buiging en een fijne stille aanleuning.

Die van dat meisje was echt geweldig, die kon zelfs verzameld galopperen. Dat was ook de eerste keer dat ik zoiets zag, en ik heb er erg veel respect voor!
Dat trekpaard liep beter dan de gemiddelde warmbloed in de L1... ontspannen, neusje op de loodlijn, keurige aanleuning, zelfs de lengtebuiging was helemaal in orde en ze kon zelfs schakelen met dat mega-beest!
Ik had het niet geloofd als ik het zelf niet had gezien, maar het was zo leuk om naar te kijken! Ja

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:37

Het lijkt me echt heel tof om te zien!
Ik kan er de grap ook wel van inzien, zou het juist leuk vinden als een trekpaard dan de warmbloedjes eruit rijd.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:42

Ik vind het wel een uitdaging! En vind het een leuke afwisseling in de dressuur

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:52

Ja leuk om te zien! Ieder paard kan de Z2 halen met een goede ruiter! Ik hoop dat ze daar voor gaan!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:11

Als ik har was, zou ik proberen om verder te komen dan M1+1, wie weet wat er nog verder uit komt

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:15

Ik heb in het L1 een keer tegen een Belgisch trekpaard gereden, paard liep keurig maar ze haalde (vond ik) erg weinig punten. Feit is dat het paard zijn bouw niet mee heeft en dat het dus wel meer moeite kost. Als je daar zelf lol in hebt, en het paard er lol in heeft is het toch prima. Ik zie mezelf ook nog geen ZZGP rijden, maar ik heb wel lol in het wedstrijden rijden. (Goh, dat was 3x lol (nu dus 4x) in een stukje...)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:34

ik heb ook een belgisch paard op wedstrijd in aerdenhout gezien en zag ook echt kieskeurig uit! maar alleen weet ik de klasse niet....
ik gok wel M1 Clown zo goed was ze !

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:52

Het kan prima. Ik denk dat je alleen heel wat tegenstand van bevooroordeelde juryleden moet overwinnen. Daar heb ik wel respect voor.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:56

een vriendin van mij heeft een trekpaard en kan daar erg netjes mee rijden en loopt ook nageeflijk.
Verder reed ik ook wel eens op een shire die perfect nageeflijk kan lopen dus ze kunnen het zeker wel ver schoppen met een goede ruiter denk ik!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:31

hm indd waarom is het nou weer grappig zon combinatie, het dier heeft ook vier benen net als ieder paard, het ene paard is er alleen iets meer op gebouwd dan de ander.

ik zou haar alleen maar kunnen aanmoedigen na het m1+1 gewoon lekker verder te gaan..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:14

Gaaf zeg! Ik heb het nog nooit gezien! Maar vind het juist stoer als mensen daarmee starten.
Heerlijk juist die afwisseling van verschillende paarden. Anders word het maar zo saai Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:20

respect voor diegene die met een trekpaard starten
ik denk niet dat ieder jury dit wardeert dus je moet wel goed in je vel zitten
en ik denk dat je goed tegen kritiek moet kunnen
heb laats een shire zien lopen in m2 beest liep super braaf een hele nette proef was wel benieuwd wat haar punten waren
rond de 140 sorry wat mij betrefd onterecht er stond nog net niet bij zet maar voor de kar jammer voor haar
ik denk dat je met zulke paarden er behoorlijk je best voor moet doen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:03

Ja fantastisch, zowiezo ieder die met een "ander" paard start, gewoon doen! Wie is een ander om voor jou te bepalen dat je paard niet "dressuur" geschikt is, als jij er lekker mee weg rijdt en je oefeningen netjes kan laten zien, gewoon doen!

ben zelf erge fan van forse paarden, vooral trekpaarden, maar jammer genoeg nooit een echte op wedstrijd gezien. Wel een paar kruisingen, helemaal geweldig! En voor wat betreft dat vooroordeel: jury's hebben tegenwoordig zelfs vooroordelen voor het starten met een schimmel, dus daar moet je je nooit aan storen! Gewoon rijden en lekker starten, je bewijst vanzelf het tegendeel als je het goed doet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:04

Het lijkt me ontzettend gaaf om zo'n paard eens in de ring te krijgen bij het jureren!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:40

Het lijkt me een onwijze uitdaging om zo ver te komen met een trekpaard. Je zal wel tegen commentaar moeten kunnen. Áls je een keer hoge punten krijgt, zal je hoogstwaarschijnlijk allemaal scheve gezichten naar je krijgen: ze krijgt punten omdat ze anders nooit verder komt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:03

Dát verdiend nou flink wat respect! Hopelijk komt ze nog minstens tot M2+1. Echt super!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:44

Ik rij ook een trekpaard. Over een paar weken gaan we voor het eerst op wedstrijd, maar dan wel een wedstrijd speciaal voor trekpaarden en haflingers.
Als alles helemaal voor elkaar is en ze loopt netjes constant in de aanleuning en doet alles wat ik vraag, dan ga ik zeker weten op een normale wedstrijd starten. We zijn met z'n drieen die dan tegelijk op wedstrijd gaan met de trekpaarden. Kan nu al lachen om de gezichten die mensen zullen gaan trekken haha.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:15

Ik ben pas meegweest om te schrijven bij een Z1 wedstrijd in Rockanje. het niveau was echt dramatisch slecht. En weet je wat? Toen kwam er een tinker binnen, geen dressuurwonder, maar wel een die niet in elkaar getrokken was of krupel. En laat die Tinker nou winnen met 180 en 181 pnt. Vond het wel tof.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:16

Barbara_m schreef:
Ik ben pas meegweest om te schrijven bij een Z1 wedstrijd in Rockanje. het niveau was echt dramatisch slecht. En weet je wat? Toen kwam er een tinker binnen, geen dressuurwonder, maar wel een die niet in elkaar getrokken was of krupel. En laat die Tinker nou winnen met 180 en 181 pnt. Vond het wel tof.

Wow! dat is idd tof. iemand heeft een M1 dressuurdraver die heeft volgens mij 5 wp in M1 Verward

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 18:27

De mensen die het niets vinden zijn wel zwaar in de minderheid...(of reageren zelfs niet eens...)

Op de betreffende wedstrijd had de vrouw trouwens wel een groot voordeel: haar paard was echt bomproef. Toen we met haar stonden te praten kwam er een grote plastic zag aangewaaid, raakte bijna het paard. Dat paard draaide alleen even z'n hoofd om... Dromen . Het waaide dus nogal hard, wat ook tijdens de proef bij veel KWPN'ers voor problemen zorgde...Bij de stalgenoot waarbij ik groomde waaide er vlak voordat ze met haar proef moest beginnen een wit hek om, allebei de keren(niet zo'n dressuurhekje, maar veel groter) toen ze net vlak bij dat hek liep(zij was overigens de enige waarbij het gebeurde, negatieve kracht ofzo?haha) Maar de meeste paarden waren dus lekker fris, maar daar had de dame met het trekpaard totaal geen last van, haha.

Het was trouwens wel heel grappig om te zien dat 1 van de andere paarden op een gegeven moment echt heel raar naar het trekpaard keek Haha! .

Weet helaas niet wat voor punten ze had, misschien staat de uitslag op i-net, zal eens gaan kijken...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:19

Ik kan maar 1 ding zeggen: diep respect voor deze mevrouw.
En dressuur is niet alleen voor knotjes paarden, dresuur is gewoon je paard africhten, de een doet dat zonder wedstrijden de ander wil op wedstrijden kijken offie al verder is dan een ander, maar blijft allebei dressuur, en dat is voor IEDER paardd geschikt van shet tot shire en alles daartussen.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 07:31

ik vind het geweldig om trekpaarden op wedstrijden te zien. Dan worden er een hoop negetieve gedachtes weggevaagd. Want waarom zou een trekpaard niet geschikt zijn voor dr wedstijden en kwpn'rs wel? Ik zie per dag meer stijve en niet in een buiging te krijgen "wedstrijdpaarden/kwpn" dan stijve trekpaarden. Nee ik hou het wel bij mijn tinker, robuust, rustig in zijn koppie en super nagevelijk en los in zijn lijf