wedstrijden in afgesloten buitenbak, Noord-Holland, waar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diegomarije

wedstrijden in afgesloten buitenbak, Noord-Holland, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 00:26

Aangezien ik vandaag kattaklop,kattaklop het hele wedstrijdterrein overgeraced heb, hekjes gesprongen en mijn proef in twee banen tegelijk gereden heb Lips are sealed , ben ik op zoek naar wedstrijden in Noord-Holland met afgesloten rijbanen. Het gaat me er vooral om dat de inrijbaan en wedstrijdbaan(L1) voor het grootste gedeelte afgesloten zijn met een hek van minstens een meter, zodat hij niet vaker de neiging krijgt om van mijn dressuurwedstrijd een springwedstrijd te maken Haha! . Wie weet waar er dit soort wedstrijden gehouden worden in de regio noord-holland?

Frantic

Re: wedstrijden in afgesloten buitenbak, Noord-Holland, waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 06:57

Vervelend, is dit voor het eerst dat je met dit paard buiten start? Zo ja, oefen dan veel in weilanden of bij anderen. Want er zullen maar heel weinig terreinen zijn met een echte buitenbak als wedstrijdterrein.

Heel veel sterkte.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 08:06

In HAarlem bij manege Scoteroog rijd je los in een binnenbak en de proef is in een buitenbak met een groot wit hek er om heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:05

Nibbixwoud, Noordbeemster in ieder geval.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:08

Even een paar snel uit mij hoofd:
Kwadijk (let op er zitten er 2, SPQ moet je niet hebben, de andere dus Knipoog )
Manege de Eenhoorn in Diemen
Spijkerboor (maar die heeft zomers weinig wedstrijden geloof ik.)
Spaarnwoude
Zunderdorp

Er zijn er zijn er vast nog veel meer, als me iets te binnen schiet zet ik ze er wel bij.
Succes

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:53

Volgens mij Castricum ook ( is dat die vlak bij een school?), Blokker is inrijden in de binnenbak en je proef rijdt je wel in de buitenbak met aan 1 kant lage witte hekjes. Als Waarland buiten weer doorgaat, is het inrijden in de binnenbak en de proeven rijden in twee omheinde buitenbakken, maar de eerste daar ging niet door omdat de bodem te zwaar was.
Verder zou ik het zo niet weten, als me nog iets te binnen schiet, meld ik het wel.

Edit: Castricum is de juiste inderdaad, LR en PC Starrenburg heet de vereniging. Ze hebben een eigen site, waar je hun wedstrijdkalender vindt en er meteen bij ziet of het vol zit of niet, best handig. En foto's van het terrein.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:06

Bij castricum hebben ze lage hekjes die niet gesloten kunnen worden!
(ben daar lid geweest)
Misschien kan je iemand voor de opening planten, wordt wel vaker gedaan!

pokelook

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:36

Was wel een erg grappig gezicht!! Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:39

Volgens mij rijd je in Den Ilp ook in afgesloten banen.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 15:22

pokelook schreef:
Was wel een erg grappig gezicht!! Haha!

Dat kan ik me goed voorstellen, ja Bloos , achteraf kan ik er ook wel om lachen, maar op het moment vond ik het niet zo grappig. Ik heb twee keer eerder buiten gestart, de eerste keer was in september en toen was hij super braaf. De tweede keer was afgelopen keer op texel, daar was hij wel heet maar ook zo overdonderd dat ik hem goed kon houden. Alleen als mijn paard het wel heeft gezien, gaat hij dit soort dingen doen Vork , ik heb dan ook echt geen stuur of rem meer en het word dus aardig gevaarlijk. Vandaar dat ik maar beter voorlopig niet op open terrein start Haha!
Maar zo te zien zijn er dus wel wat wedstrijden in afgesloten bakken, ga wel even rondbellen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:59

Ik zou niet meteen alle buitenwedstrijden op grote grasvelden ontwijken als ik jou was. Ze moeten het toch leren. Het is even vervelend voor andere mensen op het terrein, maar meestal weten ze vlug genoeg dat de wijde wereld verkennen niet de bedoeling is Knipoog

Ik heb ook weleens 6 rijbanen gezien tijdens 1 proef en uiteindelijk mijn paard tegen de vrachtwagen van Ooteman geparkeerd(zonder schade te maken Knipoog )
Wedstrijd erna ging het al een stuk beter, ze leren zo vlug Ja

Meer wedstrijden in de bak dan hier genoemd worden weet ik trouwens niet

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:13

hé knor in je onderschrift staat 6 juni aerdenhout......,maareh is dat niet 5 juni???

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:16

Heemskerk bij de Schimmelkroft. Als ze er nog wedstrijden rijden outdoor.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:10

gomir schreef:
Ik zou niet meteen alle buitenwedstrijden op grote grasvelden ontwijken als ik jou was. Ze moeten het toch leren. Het is even vervelend voor andere mensen op het terrein, maar meestal weten ze vlug genoeg dat de wijde wereld verkennen niet de bedoeling is Knipoog

Daar ben ik het wel mee eens, op deze manier geef ik hem misschien ook wel zijn zin. Maar aan de andere kant was dit geintje wel erg gevaarlijk. Hij ging echt als een raket het terrein over, ik had geen stuur en geen rem en kon alleen maar roepen: PAS OP!!!!. Bloos
Op dit moment zit er toch een klein deukje in ons vertrouwen en ik denk dat ik dat beter op kan lossen met starten in een afgesloten bak, waardoor ik meer controle heb en er minder kan gebeuren, en dit langzaam uit te bouwen. Hierdoor leert hij alsnog dat hij gewoon mee moet op wedstrijd, alleen dan op een wat veiligere manier. Op een gegeven moment heb ik dan weer het vertrouwen en zal ik de grotere terreinen ook wel weer opzoeken. Ik ga in ieder geval maar even rondbellen...

tommy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:46

in heemskerk is t buiten ......,maar das wel een heeeeeel laag hekje, alleen de Z is in de buitenbak....

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 00:46

tommy01 schreef:
in heemskerk is t buiten ......,maar das wel een heeeeeel laag hekje, alleen de Z is in de buitenbak....

Haha en dat is dus ook een probleem, want als de hekjes te laag zijn.....springt hij er gewoon over heen Clown
misschien dan toch een andere hobby met hem zoeken?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:53

Bij de Schimmelkroft (RVH, dus niet de Commandeurs die ook in Heemskerk zitten) hebben ze idd lage hekjes, maar daaromheen staat weer een groot hek en ze hebben maar 1 baan, dus opzich een goede leerschool. Als hij de baan uitspringt komt hij iig niet ver Knipoog

Starrenburg (Castricum) heeft meestal twee rijbanen met lage hekjes, dus ook niet aan te bevelen.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:33

ingvdh schreef:
Bij de Schimmelkroft (RVH, dus niet de Commandeurs die ook in Heemskerk zitten) hebben ze idd lage hekjes, maar daaromheen staat weer een groot hek en ze hebben maar 1 baan, dus opzich een goede leerschool. Als hij de baan uitspringt komt hij iig niet ver Knipoog

Starrenburg (Castricum) heeft meestal twee rijbanen met lage hekjes, dus ook niet aan te bevelen.

Oke, de schimmelkroft zou ik wel aandurven Haha! en bij starrenburgh zit er niet na die lage hekjes nog een groot hek? Ik heb me daar al een tijdje geleden voor een wedstrijd opgegeven namelijk, maar zit te twijfelen of ik hem af zal zeggen....

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:30

In Castricum kan je best goed starten. Mijn voorlezer staat altijd bij de (niet afgesloten) uitgang, die van mij heeft ook een hoog wegren gehalte en is dan stuurloos.
Je paard moet wel schotvast zijn als er voetbalwedstrijden zijn op het veld ernaast. De laatste keer werd er keihard muziek gedraaid tijdens menig proefje.
Ik heb vorig jaar wel een paar keer gezien dat ze de uitgang toch met een balk afsloten ( nadat er een van haar paard was gevallen en paard los over het terrein liep)
Clown

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:36

ik zou dan in de tussentijd vooral vaak bij kennissen of andere stallen gaan oefenen op het weiland tussen bordjes Knipoog
Anders is de overgang straks weer zo groot Haha!

Ik ben voor onze eerste buitenwedstrijd een keer met de pony die ik uitbreng naar het weiland van de stal van mijn eigen pony gegaan. Voor haar vreemd terrein, voor mij niet Knipoog
Toen konden we allebei even wennen. Daarna nog een keer tussen de bordjes op het grote terrein van de rijvereniging geoefend en toen we op wedstrijd moesten waren we al weer aardig gewend aan die ruimte om ons heen Haha!

Wel fijn dat je op zo'n manier toch door kunt rijden. Hier bij ons in de buurt moet je alles op weiland tussen bordjes rijden, hekjes kom je volgens mij alleen in de Z-banen tegen Schijnheilig Tong uitsteken

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:19

Jeannette schreef:
In Castricum kan je best goed starten. Mijn voorlezer staat altijd bij de (niet afgesloten) uitgang, die van mij heeft ook een hoog wegren gehalte en is dan stuurloos.
Je paard moet wel schotvast zijn als er voetbalwedstrijden zijn op het veld ernaast. De laatste keer werd er keihard muziek gedraaid tijdens menig proefje.
Ik heb vorig jaar wel een paar keer gezien dat ze de uitgang toch met een balk afsloten ( nadat er een van haar paard was gevallen en paard los over het terrein liep)
Clown

Ik kan er inderdaad wel iemand voorplanten ja, maar zijn die hekken dan wel hoog(minimaal 1 meter?) Daar gaat het me vooral om, zodat ik in ieder geval niet het hele terrein over kan en geen andere proefen in de war kan sturen......

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:23

Anoniem schreef:
Nibbixwoud, Noordbeemster in ieder geval.

Noordbeemster heb ik nu een aantal wedstrijden opgegeven, nibbixwoud kan ik nergens vinden, weet iemand of hier een site van is of een telefoonnummer? Ik kan ook nergens vinden wanneer er daar wedstrijden worden gehouden namelijk...
Ik kan verder ook geen data vinden voor de wedstrijden bij de schimmelkroft, ik zag er een en die was op 1 Mei, is er dan zomerstop o.i.d? En blokker organiseren die nog wedstrijden de komende maanden?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:26

Ik had me vergist, Starreburg heeft best hoge hekken om de bak heen staan, hier een foto van afgelopen zomer, ze staan rond om de bak heen. Je zou daar dus best kunnen starten.

Afbeelding

Je kan je voor wedstrijden van de Schimmelkroft inschrijven via www.inschrijfsysteem.nl

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:33

Volgens mij is de korte zijde bij C wel wat lager, anders kunnen ze er in de auto niet overheen kijken.Maar het is daar echt wel te doen hoor, er is omheen weinig ruimte dus niet uitnodigend om overheen te springen.Of je moet via de bosjes het voetbalveld opwillen of de tuintjes om willen schoffelen. }>

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:38

Diegomarije, heb jij toevallig gereden in Schoorl? Daar ging ook iemand alle banen door en had ook nog een botsing met een ander paard. Volgens mij as dat een pony, maar dat weet ik niet zeker. Een van mijn stalgenoten moest springen om niet omvergereden te worden. Haha! .