Commentaar bij een 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Commentaar bij een 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:14

Ik had afgelopen vrijdag een wedstrijd en daarbij stond commentaar bij een 7 geschreven. Vlak na de wedstrijd vond ik het wel apart maar nu een paar dagen later kan ik het wel waarderen eigenlijk. Het was voor het binnenkomen etc, bij het groeten stond pride heerlijk sterren te kijken. Ik kreeg toen een 7 met als commentaar: ronder in de hals. Dus waarschijnlijk was het een 8 geweest als hij netjes bleef staan? In elk geval, leuk om ook eens aandachtspunten te krijgen bij dingen die al netjes gaan. Want juist dingen die goed gaan nog fijner krijgen scheelt ook weer in de puntjes Tong uitsteken

krientje

Re: Commentaar bij een 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:24

Natuurlijk, we streven allemaal naar 30 tienen nietwaar???

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:27

Ik vind het ook wel eens prettig om commentaar bij een 7 te krijgen.
Van het weekend kreeg ik bv een 7 voor de middengalop met als opmerking
'mooi teruggenomen'

Leuk en handig, weet je ook waarom je een 7 krijgt.

(Cornelie: ook een 7 voor de verzorging trouwens Huilen )

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:45

Had het laatst ook, een 7 voor een appuyement, stond bijgeschreven dat de achterhand iets actiever mee mocht, daar leer je het van!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:12

ze moeten eigenlijk een digitaal coupons gaan schrijven zodat je bij elk punt commentaar kan invoeren... even aansluiten op een printen en uitprinten maar, handtekening van de jury eronder en klaar Lachen. Er wordt veel te weinig commentaar gegeven... zelfs bij een 5 gebeurd het tegenwoordig zelden...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:13

Inderdaad, dan kan je er ook eens wat mee.
Ik heb altijd een 8 voor de verzorging Haha! Geen idee waarom eigenlijk.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:09

Ik zou er blij mee zijn !
Gisteren heb ik een wedstrijd gereden (1e keer buiten) en mijn paardje werd vlak voor het begin van mijn proef behoorlijk opgefokt en afgeleid door 2 andere paarden. Dus bij de start van mijn proef ging ze 2 x in staking (rechtop staan ipv vooruit, A afwenden, X voorwaarts na groeten). Daar gaan mijn punten, dacht ik -2 voor verzet, enz Huilen . Gelukkig kon ik er direct alle spanning weer vanaf rijden en liep ze verder een mooie correcte B-proef, waar ik tevreden mee was Knipoog ! Toen de uitslag bekend werd gemaakt bleek dat ik maar 159p had. Voor het binnenkomen en groeten zelfs een 6 ?????? Dat had minstens een 3 of een 4 moeten zijn, maar verder bleek mijn hele punten reeks uit 6en te bestaan (behalver verzorging ed)??? Ze liep veel beter dan een 6,vonden meerdeere mensen die mijn poef gezien hadden.
Maar ja, dat is de jury-sport , dus ga ik de volgende keer nog fanatieker van start. Maar het vreemde eraan is dat ik dus wel geteld 1 regeltje commentaar op mijn coupon had staan, bij een punt waar ik een 6 voor had (valt stil in stap), ben ik het mee eens.
Maar als de rest geen commentaar behoeft moet het toch zeker goed genoeg zijn geweest om 7ens te scoren ipv 6en ?????? Boos!
Helaas heeft het betreffende jurylid een onleesbare krabbel op mijn coupon gezet en ken ik de man niet, dus kon ik ook niet achterhalen waarom het 6en waren ipv 7ens.
Ik sta open voor al het commentaar positief maar ook negatief, zodat ik weet waaraan ik kan werken !

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:17

ik ben het er mee eens dat er als je een onv. hebt op een punt dat er dan even wat bij moet staan..
maar het gaat ook allemaal zow snel dat de schrijfster het niet bij kan houden..
dat is gewoon jammer..
ik moest wel eens bij de Z2 paarden schrijven en dat gaat heel snel achter elkaar aan..en toen ging het bij iemand heel slecht..
dus had ik oowk niet bij elk putn de tijd om er wa bij te schrijfe Bloos

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:15

pfff, ik moest gisteren schrijven en ik moest veel schrijven zeg.
En ik ergerde me ook aan die jury die zat zo laag in de M2 geen enkele winst terwijl het wel terecht was voor winst. In de Z maar 1 winstpunt. En in de M ook maar 2.

Het is toch ook wat om kinderen met 138 punten naar huis te sturen

Maarja t is en blijft een jurysport

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:55

ik heb wel eens een protocol teruggekregen en daar stond bij elk punt commentaar. Dat vond ik echt leuk. Lees je eindelijk een wat je fout of wat je goed doet.

Ook heb ik wel eens een protocol tegruggekregen en daar stond helemaal niets op. Aklleen de cijfers, daar had ik dus niets aan.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:53

Ik kreeg het weekend coupon terug met een drie zonder commentaar. Dat vindt ik helemaal vervelend al weet je best wat je fout hebt gedaan.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:07

Ik persoonlijk vind het heel prettig als jury's dat doen!
Er zijn namelijk wel eens dingen waardoor je niet gelijk op afgestraft hoeft te worden, maar een jury wel opgevallen is/gezien heeft.

Zo had ik een keer bij (ik geloof een) 7 voor mijn schouderbinnenwaarts, met het commentaar; spanning.
Inderdaad was mijn merrie erg gespannen, dat had de jury goed gezien. Ondanks dat liep ze de schouderbinnenwaarts nog wel met voldoende lengtebuiging.

Juist van dat soort opmerkingen kan je weer leren om het nóg iets te verbeteren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:09

Zo langzamerhand begin ik te voelen voor een schrijvers opleiding. Iedereen wil wel schrijven( alles beter dan kantine dienst of opruimen) en dus krijgen de jury's vaak halve analfabeten in de auto.

Dan ga je m.i als jury ook steeds minder op laten schrijven, zeker als zo'n muts al problemen heeft met het cijfer in het juiste hokje te plaatsen.

Als jury( uit eerste hand) moet je soms, tijdens een proef, je schrijver verbeteren en let je dus minder op de ruiter.

En die zegt dan achteraf: hoe kan ik hier een 6 voor krijgen? had een 3 moeten zijn.

Dus verenigingen, zorg dat de schrijvers op wedstrijden weten wat ze doen en handig genoeg zijn om een jury te kunnen volgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:18

Au3 schreef:
Gisteren heb ik een wedstrijd gereden (1e keer buiten) en mijn paardje werd vlak voor het begin van mijn proef behoorlijk opgefokt en afgeleid door 2 andere paarden. Dus bij de start van mijn proef ging ze 2 x in staking (rechtop staan ipv vooruit, A afwenden, X voorwaarts na groeten). Daar gaan mijn punten, dacht ik -2 voor verzet, enz Huilen .

was dit voordat je bij A afwendde? Dat is het nl geen onderdeel van de proef en heb je dus terecht een zes gekregen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:27

ik vind dat ook leuk ja!
Had laatst ook een 7 voor mn middenstap, met als commentaar: hals nog meer laten zakken. Dat zie ik dan echt als tip van kijk, zo kan je voor de 8 gaan. Daar heb je wel wat aan en positieve kritiek is ook wel eens leuk!
wat ik dan ook wel slim vind: paard viel uit galop, dan staat er gewoon een 4 met als opmerking "mislukt". Heel slim, want het is minder schrijfwerk dan "valt uit galop" en dat hij dat deed wist ik zelf ook wel.
Op die manier blijft er dus tijd over om commentaar neer te zetten waar je als ruiter echt wat aan hebt.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:52

Soms ben je ook vergeten hoe de proef ging of sommige onderdelen en als er dan wat bij staat kan dat je geheugen opeens weer opfrissen.
Vaak lees ik mijn commentaar en denk dan: Oh ja, wel goed gezien idd.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:59

Ik probeer bij elk onderdeel er wat bij te schrijven, als de schijfster dit aan kan tenminste. Ik laat ze ook nooit tussentijds meetellen dat kost teveel tijd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:49

Ja veel schrijfsters zijn te onervaren. Ik moest altijd schrijven met afkortingen.
tegen de hand: t.d.h.
Achterhand = a.h.
Voorhand = v.h.
Verruimen = verr.
Vierkant = [] (vierkant tekenen)

Dat soort dingen, heb ik van mijn eerste jury geleerd en pas het nog toe. Scheelt echt een hoop. Ik vraag wel altijd of ze bij een cijfer ook een punt kunnen noemen. Dus een 6 bij punt 8. Zo heb ik gelijk controle en weet ik zeker dat ik het goed schrijf en niet bij punt 7 als daar nog niets staat...

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:56

Ik heb wel meer commentaar bij een 7 gehad. Ook wel eens bij een 8. Dat was met mn pony in de L1 ofzo voor een volte, stond er bij mooi! Met Rozemarein heb ik het van de zomer ook gehad, op de utrechtse voor mn uitgestrekte stap. Stond erbij, voor een 8 teugels vloeiender opnemen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:06

een opmerking "mooi" bij een 8 vind ik dus echt zinloos. Daar ga ik nl wel vanuit als ik er een 8 voor krijg. Net zoiets als een 3 voor contra omdat hij omspringt en dan commentaar "springt om" duh!

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:23

Au3 schreef:
Gisteren heb ik een wedstrijd gereden (1e keer buiten) en mijn paardje werd vlak voor het begin van mijn proef behoorlijk opgefokt en afgeleid door 2 andere paarden. Dus bij de start van mijn proef ging ze 2 x in staking (rechtop staan ipv vooruit, A afwenden, X voorwaarts na groeten). Daar gaan mijn punten, dacht ik -2 voor verzet, enz Huilen . Gelukkig kon ik er direct alle spanning weer vanaf rijden en liep ze verder een mooie correcte B-proef, waar ik tevreden mee was Knipoog ! Toen de uitslag bekend werd gemaakt bleek dat ik maar 159p had. Voor het binnenkomen en groeten zelfs een 6 ?????? Dat had minstens een 3 of een 4 moeten zijn, maar verder bleek mijn hele punten reeks uit 6en te bestaan (behalver verzorging ed)??? Ze liep veel beter dan een 6,vonden meerdeere mensen die mijn poef gezien hadden.
Maar ja, dat is de jury-sport , dus ga ik de volgende keer nog fanatieker van start. Maar het vreemde eraan is dat ik dus wel geteld 1 regeltje commentaar op mijn coupon had staan, bij een punt waar ik een 6 voor had (valt stil in stap), ben ik het mee eens.
Maar als de rest geen commentaar behoeft moet het toch zeker goed genoeg zijn geweest om 7ens te scoren ipv 6en ?????? Boos!
Helaas heeft het betreffende jurylid een onleesbare krabbel op mijn coupon gezet en ken ik de man niet, dus kon ik ook niet achterhalen waarom het 6en waren ipv 7ens.
Ik sta open voor al het commentaar positief maar ook negatief, zodat ik weet waaraan ik kan werken !

je hebt helemaal gelijk. Ik had van het weekend 2 proeven gereden. Ik vond de 1e proef een stuk beter gaan dan de 2e en had wel een winstpunt gehad (iedereen was het er wel mee eens die mijn proef gezien had) krijg ik mijn coupons terug heb ik de 1e proef 153 en de 2e 154.. en ook niet veel commentaar.. dan heb ik zoiets van ja hoe kan ik hier nou van leren dan :S

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:48

Vorige week kreeg ik zelfs commentaar bij een 8! Over hoe het nog beter zou kunnen. Erg fijn dat jury's dat doen.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:53

Ik zou het liefste bij alle onderdelen commentaar hebben. Je wilt natuurlijk eigenlijk van die zevens achten maken. Je hebt ook van die jury's zonder commentaar, heb je lekker veel aan..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:57

sa1980 schreef:
Vorige week kreeg ik zelfs commentaar bij een 8! Over hoe het nog beter zou kunnen. Erg fijn dat jury's dat doen.

Koester deze jury, het is een van de weinige die begrijpt dat een 8 geen 10 is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:36

Lielle schreef:
een opmerking "mooi" bij een 8 vind ik dus echt zinloos. Daar ga ik nl wel vanuit als ik er een 8 voor krijg. Net zoiets als een 3 voor contra omdat hij omspringt en dan commentaar "springt om" duh!

Ik had eens een 8 met als 'commentaar': Keurig. (Nou als het zo keurig is en blijkbaar niet beter kan, geef dan eens een 10 Haha! )
Ik zie het liefst zoveel mogelijk schrijfwerk. Een protocol met 5en zonder waarom het een 5 is, tja daar heb ik niks aan.