ZZGP Selectie Ermelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amagun

ZZGP Selectie Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:10

voor uitslagen zie www.zzgp.nl

Aantal combiwijzigingen en dergelijke die mij opvielen:
* Dalwinnie’s Forum nu onder Diederik in de LT, liep naar mijn weten toch niet onverdienstelijk GP?
*Kigali doet niet echt mee in het LT geweld...
*Lillehammer (stond/staat bij Edward al LT gestart) werd in het zzlicht gereden door (eigenaresse?) Annemarie Punt.
*Van de 31 combi's in het zzlicht rijden er acht boven de 60%...
* De Jazz nakomelingen doen het opvallend goed Ja

Tyrza

Re: ZZGP Selectie Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:21

Wat dat betreft is het niveau in het ZZ Licht echt beneden peil.

Er zouden eens clinics gehouden moeten worden, waarbij potentiele ZZ Licht ruiters een goed advies zouden moeten krijgen, ter ontwikkeling van het niveau.

De vraag is echter: WIE pakt dat aan: de basis of het ZZGP? Of een derde partij?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:34

Mijn oog viel ook op het aantal Jet set's Ja

Verder vielen me dezelfde dingen op als jou, Wouter, maar ook dit:
- Bojars scores vallen niet mee
- Riverdance scoort meer dan ik hem had toegedacht
- Niniek en Mistiek: STV-lijntje.... Knipoog
- mijn oude instructrice van vroeeeeeegah stond niet meer op de lijst
- Pardon haalde ook de 60 % niet
- Havel Lovers in de ring en ook nog verdienstelijk rijden met Bart Veeze
- onze eigen bokt-Jacobien nu een 8ste plaats, na een 7e in de eerste kwalificatie
- Sonja kan leuk meedoen met Paso Doble

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:40

Aimee schreef:

Eerst LT Krack C nakomeling Ja

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:44

Volgens mij zou mijn instructrice ook mee doen.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:02

Wouter24 schreef:
Aimee schreef:

Eerst LT Krack C nakomeling Ja

Werd ook tijd anders....
Met die dressuur-index van slechts 125 stelt Krack zwaar teleur..........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:03

Aimee schreef:
- Bojars scores vallen niet mee

Mij vallen ze niks tegen.......... gezien die recente foto's....... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:05

Aimee schreef:

Hij leeft dus nog wél!
En gezien zijn leeftijd is die score helemaal niet zo gek.
Tenslotte MAG Remy het beestje geloof ik niet eens hoger starten......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:07

Wouter24 schreef:
*Van de 31 combi's in het zzlicht rijden er acht boven de 60%...

Over alle groepen en beide dagen gezien ligt die score volgens mij nogal wat hoger.
..... en 8 van de 31 is meer dan 25%......... alle prijswinnaars dus.
Vind ik netjes.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:08

Mijn stalgenoot doet het met zijn debut in de zz-licht niet onverdienstelijk. Viel me ook al op dat op de selectiewedstrijden zoweinig combinaties de 60% halen. Zelfs onder de 50%, oopssss...

Ook eng om te zien hoe een aantal combinaties nog steeds niet in staat te zijn om boven de 60% te rijden terwijl ze toch al een aantal jaren in de ZZ-licht sturen. Wordt hun dan niets een geadviseerd?? Mij zou de lol wel vergaan... Ken er toevallig eentje en die denkt beter te rijden in de ZZ-zwaar, terwijl ze weer niet in de buurt van de 60% is gekomen, triest.

Tyrza, vraag me af of zo'n clinic echt zou helpen. Die ik ken is doof-stom voor advies van anderen. Merk aan vele ruiters dat ze denken het zelf allemaal wel beter te weten. De ene instructie na de andere verslijten en nooit de schuld bij hunzelf zoeken. Altijd heeft een ander het gedaan, de jury, het paard (wat heeeeel erg is), de instructie, de moeder/vader, noem maar op. Maar zelden hoor je in dit soort gevallen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen prestatie. Een clinic zou in dit geval bezocht worden door die groep die wel open staan voor verbeteringen, dat is deze groep eeuwige 57% of lagere ruiters niet.

Wat heeft Wientjes nou gedaan eigenlijk?? Achterstevoren de proef gereden?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:10

Hoe zit het nou met de verwijzingen naar de NK? Zijn dus, als ik het goed heb, 6 groepen ZZ-licht tussen de 25 en 30 starts. Gaan van het totaal van 6 maal 25, dus van de 150 ZZ-licht combinaties maar 12 naar de NK? En dan hoe met de plaatsingspunten? Of zijn het straks 6 groepen van 12 ruiters?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:18

Eleonoor schreef:
Tyrza, vraag me af of zo'n clinic echt zou helpen. Die ik ken is doof-stom voor advies van anderen. Merk aan vele ruiters dat ze denken het zelf allemaal wel beter te weten. De ene instructie na de andere verslijten en nooit de schuld bij hunzelf zoeken. Altijd heeft een ander het gedaan, de jury, het paard (wat heeeeel erg is), de instructie, de moeder/vader, noem maar op. Maar zelden hoor je in dit soort gevallen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen prestatie. Een clinic zou in dit geval bezocht worden door die groep die wel open staan voor verbeteringen, dat is deze groep eeuwige 57% of lagere ruiters niet.

Die groep die wel wil, zou gemotiveerd moeten worden door genoemde clinics, ter verbetering van hun eigen prestatie.

Voor degenen die vaak onder een bepaald percentage scoren, zouden gedegradeerd moeten worden.

Maar bij dat laatste heb je dus weer dat ze wel weer punten halen in het Z2. Eigenlijk zou daar dus een schifting plaats moeten vinden.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:19

Eleonoor schreef:
Hoe zit het nou met de verwijzingen naar de NK? Zijn dus, als ik het goed heb, 6 groepen ZZ-licht tussen de 25 en 30 starts. Gaan van het totaal van 6 maal 25, dus van de 150 ZZ-licht combinaties maar 12 naar de NK? En dan hoe met de plaatsingspunten? Of zijn het straks 6 groepen van 12 ruiters?

ZZGP schreef:
Voor deelname aan het kampioenschap dienen de ZZ-Licht- , ZZ-Zwaar- en Lichte Tour combinaties zich via selectiewedstrijden te selecte-ren.
Deze selectiewedstrijden worden rechtstreeks in nationaal verband verreden.
Hierbij wordt vooralsnog uitgegaan van de resultaten in plaatsingscijfers.

ZZ-Licht Voor de klasse ZZ-Licht worden 3 selectiewedstrijden verreden met 2 proeven per wedstrijd: ZZ-L/Nr.5 korte versie en ZZ-L/Nr.6 korte versie.
Dus totaal 6 proeven, waarbij de resultaten van de beste 4 proeven bepalend zijn voor uitzen-ding naar Nijmegen.
Eveneens is voor toelating een beperking gesteld van een minimum score tijdens een van de selectiewedstrijden van 60 %.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:22

Tja, hoe doe je dat. Deze amazone deed het (als ik haar mag geloven) in de Z2 wel goed. Zo zie je vaak vele Z2 combinaties die wel rond de 200 punten scoren in de Z2, maar niet de 60% in de ZZ-licht. Sommige blijven dan weg van de wedstrijd en gaan oefenen of blijven eeuwig in de Z2. En sommige blijven maar jaar in jaar uit starten in de ZZ-licht en denken het werkelijk wel beter te weten.

Eigenlijk zou er een enquete opgesteld moeten worden met de punten waarop het vaak mis gaat in de ZZ-licht. Misschien een leuke afstudeeropdracht voor een student die interesse heeft in de paardensport en sportprestaties??

Maar, misschien is het wel zo dat de paarden, de ruiters en de combinaties gewoon niet goed genoeg zijn voor de ZZ-licht. Of denk je Tyrza dat iedereen met de juiste begeleiding door kan stromen? Dat is ook een interesante benadering. Misschien zitten ze gewoon aan hun top...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:23

Oke, dus plaatsings punten. Maar hoeveel van de 150 gaan dan door. Is het totaal maar 12?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:25

CGJ12 schreef:
Aimee schreef:

Hij leeft dus nog wél!
En gezien zijn leeftijd is die score helemaal niet zo gek.
Tenslotte MAG Remy het beestje geloof ik niet eens hoger starten......

Verward

Heeft afgelopen winter toch ook de HC gelopen, waarom zou die nu ineens dood zijn?

Remy mag hem inderdaad niet hoger starten, maar denk je dat ie dan wel zou scoren?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:26

Eleonoor schreef:
Tja, hoe doe je dat. Deze amazone deed het (als ik haar mag geloven) in de Z2 wel goed. Zo zie je vaak vele Z2 combinaties die wel rond de 200 punten scoren in de Z2, maar niet de 60% in de ZZ-licht. Sommige blijven dan weg van de wedstrijd en gaan oefenen of blijven eeuwig in de Z2. En sommige blijven maar jaar in jaar uit starten in de ZZ-licht en denken het werkelijk wel beter te weten.

Precies, daar doel ik op, dat is een beetje grijze zone en m.i. moet daar toch wat mee gedaan worden gezien het groeiend aantal (beginnende) deelnemers in het ZZ Licht.
Nu heb ik niet veel ervaring met jurering in het Z2, maar als ik heel zwart wit denk, zouden de juryleden met het oog op doorstroming in de Z2 dan toch wat strenger moeten worden?

Citaat:
Eigenlijk zou er een enquete opgesteld moeten worden met de punten waarop het vaak mis gaat in de ZZ-licht. Misschien een leuke afstudeeropdracht voor een student die interesse heeft in de paardensport en sportprestaties??

Pling
Citaat:
Maar, misschien is het wel zo dat de paarden, de ruiters en de combinaties gewoon niet goed genoeg zijn voor de ZZ-licht. Of denk je Tyrza dat iedereen met de juiste begeleiding door kan stromen? Dat is ook een interesante benadering. Misschien zitten ze gewoon aan hun top...

Niet iedereen, maar juist door die begeleiding kan je toch wat kaf van het koren scheiden, lijkt mij.

Ruik ik daar een nieuw talentenplan? Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:31

Tyrza schreef:
Eleonoor schreef:

Precies, daar doel ik op, dat is een beetje grijze zone en m.i. moet daar toch wat mee gedaan worden gezien het groeiend aantal (beginnende) deelnemers in het ZZ Licht.
Nu heb ik niet veel ervaring met jurering in het Z2, maar als ik heel zwart wit denk, zouden de juryleden met het oog op doorstroming in de Z2 dan toch wat strenger moeten worden?

Citaat:

Pling
Citaat:

Niet iedereen, maar juist door die begeleiding kan je toch wat kaf van het koren scheiden, lijkt mij.

Ruik ik een nieuw talentenplan? Haha!

Voor het idee wel een gratis les?? Haha! Haha!

want ik ben zeer bewust van mijn eigen wedstrijd niveau, L2, maar weet wel waar ik het over heb. Genoeg aan de kant gekeken, veel discussies en ogen/oren open houden. Zie meestal meer dan de gemiddelde ruiter. Wel heel frustrerend voor mijzelf dat ik het zelf niet kan. Maar ja, met rijden heb ik tig jaar minder ervaring dan al die jaren daarvoor met groomen en jury beoordelingen Haha!

Vandaag een Z2 wedstrijd gezien. En ja, te hoog gejureerd. Oke, niet iedereen deelde die mening Knipoog , maar was dus wel zo. Misschien zouden er meer juryleden van de ZZ-licht ook de grotere Z2 wedstrijden moeten jureren. Weet niet of dat zo gebeurt. Ken er wel eentje, maar hoe is het met de rest?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:36

Dan mogen er ook wel wat meer juryleden doorstromen naar het ZZGP, vind ik Knipoog

Een frisse wind door het jurycorps kan m.i. geen kwaad.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:38

Het idee dat er een Middenkader moet komen voor de Z2 t/m ZZ-zwaar heb ik al vaker geopperd.
Zou een juiste doorstroming bevorderen.

Verkijk je verder niet teveel op de scores. Het is April en veel combinaties komen rechtstreeks uit de binnenbakken. Buiten is het echt anders.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:42

Tjonge CGJ12, van die binnen/buiten overgang mag jij dan problemen mee hebben gehad, maar weet genoeg die juist buiten die extra impuls nodig hebben om de proef tot het einde vol te houden *LOL*

Die middenkader is dan wel voor een kleine groep. Kan me niet voorstellen dat je die groter wilt dan 10 tot 20, anders is het overzicht zoek. Die eerste 15 van de ZZ-licht overall is een groep die gewoon wel goed presteerd en doorstroomt. Waar het mis gaat is in de middengroep en lager. Gelukkig zie je wel eens namen wegvallen die niet hoger zijn gekomen dan de 55%, maar daar zit het probleem. Tenzij ik verkeerd begrijp wat je wil bereiken met het middenkader.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:42

CGJ12 schreef:
Verkijk je verder niet teveel op de scores. Het is April en veel combinaties komen rechtstreeks uit de binnenbakken. Buiten is het echt anders.

Hebben die Jazzen anders geen last van, waarom die anderen dan wel?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:43

Dat is ook zo CGJ.

De vraag is: WIE neemt dat op zijn schouders, dat Middenkader? ZZGP heeft het al druk zat en zit aan zijn max wat betreft wedstrijden. Om dan ook nog eens dergelijke kaders te hebben is helemaal ondoenlijk.

En is ook niet interessant genoeg voor de "reuzen" (ik bedoel dus de sponsors) in dressuurland, want daar valt geen eer te behalen...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:44

Aimee schreef:
CGJ12 schreef:

Hebben die Jazzen anders geen last van, waarom die anderen dan wel?

Omdat die Jazzen goede ruiters op hun rug hebben....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:55

Tyrza schreef:
Dat is ook zo CGJ.

De vraag is: WIE neemt dat op zijn schouders, dat Middenkader? ZZGP heeft het al druk zat en zit aan zijn max wat betreft wedstrijden. Om dan ook nog eens dergelijke kaders te hebben is helemaal ondoenlijk.

De ZZGP word al te groot eigenlijk.
Er zou een nieuwe suborganisatie moeten komen die de Z t/m ZZ-Z gaat regelen.
Over een dergelijke opzet heb ik al eens gesproken met de KNHS.

De Basisorganisaties kunnen eventueel de ZZL-ZZZ wel op zich nemen, maar inderdaad: welke vereninging kan dergelijke wedstrijden in goede banen leiden?
De meeste basiswedstrijden worden verreden op een knollenveld......... letterlijk en figuurlijk Knipoog