Belgisch trekpaard starten in de dressuur?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Belgisch trekpaard starten in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:10

Hoe denken jullie hier over?

ik ben er over aan het denken om met mijn bijrijdpaard te gaan starten. hij loopt echt fijn, beter als menig ander luxe paard.

nu moeten we nog oefenen, en ik moet de hulpen nog verfijnen enzo dus het duurt nog wel een paar maandjes voor we werkelijk gaan starten Haha! en na een giga val van hem moest ik ook weer eerst het vetrouwen in hem weer krijgen. maar het gaat nu echt de goede kant op.

maarre worden we uitgelachen, of zijn er ook mensen die willen inzien dat dit paard talent heeft?

Mexx

Re: Belgisch trekpaard starten in de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:13

Ik zou het geweldig vinden!! Ik vind het juist erg leuk om te zien dat rassen waar men het niet van verwacht, het erg goed doen in de dressuur. Zelf heb ik een Fries, die kom je gelukkig tegenwoordig steeds meer op wedstrijden tegen, maar ik heb nog altijd met vooroordelen te maken. Laat ze maar zien dat je echt geen KWPN'er nodig hebt, om winstpunten te halen. Gewoon starten dus!! Pling

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:16

Gewoon proberen, je zult allicht bekijks hebben Haha!

Wel zorgen dat je paard gewoon netjes in aanleuning loopt etc., anders heb je niks op concours te zoeken en dat geldt voor ieder ras.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:17

Als je maar zorgt dat je niet persé winst wilt rijden. Je zal namelijk nogal veel vooroordelen naar je hoofd geslingert krijgen, daar moet je wel tegen kunnen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:17

Ik zou het persoonlijk wel heel gaaf vinden om een zwaarder paard op wedstrijden te zien, ipv al die sportpaarden, maar hoe de jury daarover denkt, weet ik niet. Denk dat er best wel veel vooroordelen zijn, maar het is dus des te meer een uitdaging.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:18

waarom niet ?

ken der een die is nu M met winstpunten Haha! (een shire)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:21

Margreet schreef:
Gewoon proberen, je zult allicht bekijks hebben Haha!

Wel zorgen dat je paard gewoon netjes in aanleuning loopt etc., anders heb je niks op concours te zoeken en dat geldt voor ieder ras.

maar dat loopt ie ook! mooi rond, achterhand er onder fijne stelling, gewoon niet normaal meer! maar zoals ik al zei, in draf gaat het soms niet helemaal soepeltjes Clown (wat vliegt daar nou in de lucht? ff kijken en hoepla hoofd omhoog)
maar daar werken we aan! ben gewoon bang knalhard uitgelachen te worden...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:33

Doen!!! Geweldig vind ik dat om iets anders te zien dan de standaard dressuur paarden. Pas startte er bij ons iemand met een kruising tussen een belg en een tinker, wat een geweldig ding was dat zeg! Jammer wel dat ie niet echt voorwaarts was, dus echt een nette proef werd t niet, maar zo'n leuk beest!!! Hard oefenen en straks lekker op je joekel dressuurproeven rijden!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:49

op de manege hebben ze bij de opendeurdag een pas de deux gereden. Met een jong dressuurpaardje en een trekpaard. Het was heel mooi hoor en ze werden beide door iedereen gefeliciteerd.

Er zullen er ook wel tegen zijn, dat heb je bij alles. Die zitten er zeker mee in dat jij zult winnen i.p.v. hen Knipoog . Die zullen wel zeggen dat het niet past, maar niet geloven hoor Ach gut .

Ga er gewoon voor!
ps: je weet dan toch ook dat de foto's zeker op bokt moeten komen he Haha! .

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:53

GEWELDIG, DOEN!!!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:12

You go girl!
Gewoon doen, heb schijt aan de rest. Zij die het hardste lachen, stellen zelf het minste voor. Bij ons op stal staat een Fjord die aan de lopende band de eerste prijzen meebrengt in de L2. Ze is in het begin ook wel uitgelachen, maar dat was snel afgelopen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:14

Gewoon doen,vooroordelen houdt je toch,maar hoe beter jij het doet hij stiller die mensen worden! Ik vindt het knap en het getuigd van karakter om een ander "soort" paard te starten.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:23

ikke schreef:
You go girl!
Gewoon doen, heb schijt aan de rest. Zij die het hardste lachen, stellen zelf het minste voor.

OK dan!
Hele goede zin, die ga ik onthouden!

Gewoon lekker starten! Waarom niet?

Laatst was ik wedstrijden aan het kijken en het enigste wat er reed waren bruine dressuurpaarden Slapen Is ook erg saai om naar te kijken, vind het altijd erg leuk om eens een ander ras en ander kleurtje te zien Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:58

Hee ik heb ook een bruin dressuurpaard.. Boos! neehoor grapje..ik snap wat je bedoeld wat variatie is welkom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:01

nou de toeschouwers vinden het iid geval leuk.. maar als jullie tegen mij moesten rijden wat dan? was het dan nog zo leuk? en hoe zal zo'n jury er tegenaan kijken? Haha!

die vinden het vast niet zo leuk..

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:05

Anzjuhlaa schreef:
nou de toeschouwers vinden het iid geval leuk.. maar als jullie tegen mij moesten rijden wat dan? was het dan nog zo leuk? en hoe zal zo'n jury er tegenaan kijken? Haha!

Misschien vindt de jury het juist wel heel leuk, het is iig weer eens wat variatie Knipoog

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:10

Ik zou het geweldig vinden! laatst ook een tinker bij mij in de ring, echt stoer hoor. Het zijn alleen geen sportpaarden, dus ze zijn er niet echt voor gemaakt. Maar het is wel een uitdaging vind ik.
Hoop op respect!
Een eerlijke jurering kan best lastig zijn met zo'n dier (zowel negatief als positief!) en je snapt zelf ook wel dat het 'dressuurplaatje' met een log dier niet zo elegant is en dat je daar misschien op wordt afgerekend. Maar houdt daar gewoon rekening mee, zodat het geen onaangename verrassing is en heb er lol in. Je zult vast wel fijn wedstrijdjes kunnen rijden!

Ik wil nu trouwens wel graag een foto van je dressuurcrack Haha! Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:25

Jaa foto! Mij maakt het niet uit hoor tegen wie ik rijdt,ik rijdt voor mezelf,en zo moet jij ook denken..en de jury die moet er gewoon op letten hoe er gereden wordt,ongeacht welk paard..en als je een puntje minder krijgt voor b.v. zuiverheid v/d gangen..dan zorg je er gewoon voor dat jouw paard op een punt waar hij goed in is extra scoort.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:55

Het lijkt me helemaal geweldig om zo'n combinatie als jurylid in de ring te krijgen! Jij rijdt zeker niet bij mij in de regio Clown

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:00

Ik rijd ook voor mijzelf. Niet voor een ander. En wat er in de ring of tegen mij rijd weerhoudt mij er niet van hoor. Je moet er maling aan hebben.
Juist een grotere uitdaging om mee te starten hoor Knipoog

Ik heb zelf een Welsh C ze is 1.38m en ik heb ook een startkaart aangevraagd. Heb eerst een tijdje onderling gereden. Heb 1x een wedstrijd gehad onderling waarbij een vrouw (daar moest ik tegen) dacht dat ze alles was. Mij steeds afsneed etc. Heel misselijk. Duur paardje en ik met mn knollie vond ze te min. Maar ik was mooi 5de en zij ergens achteraan 10de ofzo. Heb toch even hard moeten lachen Haha!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:16

Wauw super!!!! Fotoos??? Ik ben er helemaal vor wat afwisseling in de dressuurbaan. Haha!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:21

ha anzj. We kunnen al oefenen met de pas de deux en het viertal.
Gaan we lekker samen op knollenwedstrijd. Geweldig!!

(Angela en ik rijden allebei bij dezelde eigenaar een belg, alleen is die van mij nog niet helemaal ingereden, maar voor het einde van de zomer hoop ik daar toch al wat verder mee te zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:22

jahaaa!!! wij gaan anky verslaan!!!!!! Haha! Clown

we zullen vast veel commentaar krijgen, maar goed. ik heb er nu al in. zullen we vanavond oefenen???? Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:38

Anzjuhlaa schreef:

Een jury heeft hier helemaal niks van te vinden! Die moet kijken of het paard goed gereden wordt en laat zien wat er gevraagd wordt.
Dat de veel juryleden deze onbevooroordeling niet op kunnen brengen zegt eigenlijk meer over de (slechte) mentaliteit van deze personen dan over de dressuursport.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:55

Die discussie krijgen we toch niet weer he?! Gaaaap