twee fasen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pannie

twee fasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:43

Klinkt misschien heel dom, maar k vraag me eigen echt af wat ze daar mee bedoelen Bloos
en als je op een wedstrijd klassiek en twee fasen kunt starten...tellen ze dan ook allebei mee?

Kitty

Re: twee fasen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:46

Je krijgt alleen punten voor het klassieke parcours.

WEDSTRIJD IN TWEE FASEN
Toegestaan voor alle klassen (met uitzondering van de klasse A), mits de hoogte van de hindernissen de hoogte van de klasse waarin de combinatie startgerechtigd is, niet overschrijdt.

1. Deze wedstrijd bestaat uit twee fasen die achter elkaar worden gereden, iedere fase met dezelfde of met een andere snelheid. De finishlijn van de eerste fase is tevens de startlijn van de tweede fase.

2. De eerste fase is een parcours van 8 of 9 hindernissen met of zonder combinaties. De tweede fase is een parcours van 4, 5 of 6 hindernissen, waarin één combinatie mag zijn opgenomen.

3. De deelnemers, die in de eerste fase strafpunten oplopen, worden na het springen van de laatste hindernis van de eerste fase door een belsignaal gestopt of, indien zij de toegestane tijd van de eerste KNHS Disciplinereglement Springen 2004 44 fase overschrijden, na het passeren van finishlijn. Zij moeten het parcours na het passeren van de eerste finishlijn verlaten.

4. De deelnemers, die in de eerste fase geen strafpunten hebben opgelopen, vervolgen hun parcours, dat eindigt na het passeren van de finishlijn van de tweede fase.

5. De wijze, waarop deze wedstrijd wordt verreden, moet in het vraagprogramma worden vermeld.

In geval van gelijkheid van strafpunten en/of tijd voor de eerste plaats worden de deelnemers ex aequo geplaatst. Een barrage is bij deze wedstrijd niet toegestaan.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 15:59

hmm...jaah denk wel dat ik het snap Clown

ardanwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:34

Twee fasen kan ook uitgeschreven worden voor de punten.
Ligt er dus aan of je twee springcoupons moet inleveren.
1 voor klassiek en 1 voor de 2 fasen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:31

ardanwin schreef:
Twee fasen kan ook uitgeschreven worden voor de punten.
Ligt er dus aan of je twee springcoupons moet inleveren.
1 voor klassiek en 1 voor de 2 fasen

al is het niet voor punten, moet je ook ene coupons inleveren
alleen klassiek is voor punten!!

je hebt gewoon een parcours van 1 t/m 14 ofzo, je rijd t/m 8 , als je op dat moment foutloos bent rijd je de rest van het parcours gewoon af,maar heb je ene fout, stop je na hindernis 8.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:35

je kunt ook gewoon 2fasen voor punten hebben hoor! bij ons heb je nog wel eens 2fasen ook voor punten, hindernis 1 t/m 8 is gewoon parcours, de "2e fase" is de barrage....
Het ligt er gewoon aan of je voor de 2 fasen een coupon in moet leveren...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:42

love_sodera schreef:
je kunt ook gewoon 2fasen voor punten hebben hoor! bij ons heb je nog wel eens 2fasen ook voor punten, hindernis 1 t/m 8 is gewoon parcours, de "2e fase" is de barrage....

oh bij jullie!! jullie zijn echt maf!!!
leveren jullie bij progressief springen enz geen coupons in?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:26

whaha bedankt RT Clown!!
t ligt helemaal aan t concours, soms kan je wel 2 x voor punten springen, soms is t 2e parcours niet voor punten, wordt t op n papiertje bijgehouden omdat t n kwalificatie voor n finale is... dat is heel verschillend!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:00

love_sodera schreef:

bij ons ook Ja

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 21:08

oke...nu snap ik het helemaal Haha! maar 2 fasen parcours telt nie mee...hoef maar 1 coupon in te sturen namelijk

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:46

maf hoor!! als wij een 2e parcours rijden,maakt niet uit wat voor een...dan moeten we ook daarvoor een coupon inleveren!!

dus eigenlijk zijn jullie dan goedkoper uit! Bloos

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:46

reddytobias schreef:
oh bij jullie!! jullie zijn echt maf!!!
leveren jullie bij progressief springen enz geen coupons in?

Bij progressief of jacht lever ik nooit coupons in, alleen maar bij klassiek.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 21:58

Maar je moet er wel gewoon inschrijfgeld voor betalen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:53

het ligt er altijd maar helemaal aan wat voor concours het is...
je moet gewoon inschrijfgeld betalen...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:25

weet je hoeveel zon coupon kost??? Knipoog

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:30

reddytobias schreef:
weet je hoeveel zon coupon kost??? Knipoog

K zou t nie wete...wij hale die altij bij de secretaresse van de club...en aan het eind van het jaar krijgen we een rekening thuis gestuurd Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:38

Ik vind het toch wel raar dat het in Nederland dan verschillend is. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik voor een 2e parcours een startcoupon moest inleveren en al helemaal niet dat het resultaat meetelt voor winstpunten Verward
En het is niet zo dat ik maar in 1 kring start ofzo.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:48

Ik heb dr geen verstand van...daarom vroeg ik het ook Ja

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:37

Hier heb je idd wel tweefasen-parcoursen voor winstpunten, maar volgens mij mag dat officieel pas vanaf het L, dus B mag eigenlijk niet voor punten. Het gebeurt wel.... Progressief en jacht zijn nooit voor punten, snelheid en wendbaarheid volgens mij soms wel. Als er een tweefasen parcours op een vraagprogramma staat stuur je gewoon twee coupons in, als het niet goed is krijg je er vanzelf een terug!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:51

2-fasen mag op punten, maar dan geld het hele parcours (dus ook de 2e fase) voor winst of verlies punten. Je krijgt dus alleen 2 punten als je de 2e fas ook foutloos bent, heb je strafpunt(en) in de 1e fase dan heb je geen punten en als je uitgebeld word in de 2e fas, dan geld dat dus ook voor verliespunten.

Een snelheid en wendbaarheid (tabel A direct op tijd) kan ook voor winstpunten zijn.

Deze wedstrijden doen ze meestal alleen op punten als er maar 1 wedstrijd per dan is en ze willen tijd winnen...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:50

idd echt raar!!

want ik heb dus nog NOOIT meegemaakt dat ik GEEN 2e coupons hoefde in te leveren!!

ik moet altijd 2 coupons inleveren! soms hebben dan 2 klassieke parcours, dan snap ik het wel, maar we hebben ook HEEL vaak progressief of snelheid en wendbaarheid, maar 2 fase parcoursen zie je hier dus NIET

ik weet overigens ook niet wat een coupons kost, want ik regel het ook via mijn secretariaat!! maar toch... Bloos

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:40

RT; ik heb nog nooit een coupon ingeleverd voor een progressief of twee-fasen niet voor punten hoor Verward En wij rijden toch meestal wel dezelfde wedstrijden Clown

Twee-fasen is ook vaak wel voor punten. Dan is het idd zoals schoentje zegt Ja
(bijv. vorige zomer in Wormerveer RT Knipoog )

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:38

ik kom nooit in wormerveer...en ik heb altijd een 2e coupon ingeleverd!!in Kampen, Emmeloord, naja en hier in NH
als jij Hc en echtie rijdt, lever je er toch ook 2 in

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:01

Bij een HC start is het verplicht om een coupon in te leveren, voor een progressief of jacht of wat dan ook dat niet voor punten is niet
(tenzij het vraagprogramma nadrukkelijk anders vermeld natuurlijk Knipoog )

Op het kampioenschap(zowel kring als regio) hoefde ik ook maar één coupon in te leveren hoor. Voor snelheid-wendbaarheid werd het gewoon op een apart blad bijgehouden door de jury Ja

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:12

gomir schreef:
Bij een HC start is het verplicht om een coupon in te leveren, voor een progressief of jacht of wat dan ook dat niet voor punten is niet
(tenzij het vraagprogramma nadrukkelijk anders vermeld natuurlijk Knipoog )

Op het kampioenschap(zowel kring als regio) hoefde ik ook maar één coupon in te leveren hoor. Voor snelheid-wendbaarheid werd het gewoon op een apart blad bijgehouden door de jury Ja

ja dat van de kamp. wete ik niet, gaat via de vereniging!
ik vind het wel raar dat een vereniging/secretariaat dan niet even meld dat het er maar 1 hoeft te zijn, of dat ze die ander even terug geven ofzo! Boos!