Laurens op dreef in Wouwse Plantage

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Laurens op dreef in Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 13:16

Ponyruiter Laurens Sliepenbeek was erg op dreef, tijdens het ponyconcours in Wouwse Plantage. Tijdens deze Rabobank Trophy, finishte hij met zijn geweldige pony Hoby als eerste, in deze druk bezette groep.
Mara de Vries met Power and Paint stelde iets teleur met een 6e plaats. Power was erg ondeugend, waarschijnlijk omdat ze buiten was gaan losrijden. De hengst was (waarschijnlijk) hierdoor niet erg bij de les.
Wat opvallend was dat de B-kaderleden het over het algemeen beter deden dan de A-kaderleden. Al met al was het een erg leuke groep, met enkele opvallende, nieuwe combinaties.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Laurens op dreef in Wouwse Plantage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:58

Ja, ik had de uitslagen ook al gezien en vond ze erg verrassend. Maar toch, Robin en Mara gefeliciteerd met de 6de, 7de, 8ste en 11de plek. Vond vooral de 7de plek van Lamento opvallend, zo vlak achter Milkshake en net voor Power & Paint.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:34

Barbara_m schreef:
Mara de Vries met Power and Paint stelde iets teleur met een 8e plaats. .

Tong uitsteken

Bij mij ging het ook op zich niet verkeerd, ik had van de jury bij C 62, .. % en bij de
andere jury bij H had ik 65, .. % Een gemiddelde van 63,82%.

Niet slecht gedaan toch voor m'n eerste keer zo'n soort wedstrijd als amateurtje Haha!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:42

Zie je weer wat een verschil op de Nederlandse Kampioenschappen en dan hiero!
Was trouwens erg mooie locatie!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:56

Maarja hoezo eigenlijk stelde teleur bij Mara met Power want het kan toch niet altijd super gaan Knipoog
Althans zo ervaar ik het dan ook maar hoor Bloos

ItsMoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:58

LadyLuna schreef:
Maarja hoezo eigenlijk stelde teleur bij Mara met Power want het kan toch niet altijd super gaan Knipoog
Althans zo ervaar ik het dan ook maar hoor Bloos

je kan niet altijd toppen he!

ItsMoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:00

Laurens ging wel super ja! Astrid had geloof ik veel te veel punten en jah....Mara en Power waren niet echt goed geloof ik

Stefanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:15

heeft iemand ook alle uitslagen?:)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:18

Jaja, laurens is back, leuk voor hem hoor!!!

Alle uitslagen staan op www.startlijsten.nl en dan onder wouwse plantage

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:25

Ik vind Hoby ook een betere pony dan Power. Hoby is veel losser door z'n lijf en heeft betere bewegingen in huis. Geweldig zo'n pony wil ik wel in 175 hebben Haha!

Powerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:38

Barbara_m schreef:
Ik vind Hoby ook een betere pony dan Power. Hoby is veel losser door z'n lijf en heeft betere bewegingen in huis. Geweldig zo'n pony wil ik wel in 175 hebben Haha!

fijn dat je dat vind... ff een paar dingen: 1.gelukkig had ik me voor dat ik Power ging rijden al ingeprent dat als het slecht ging het de schuld van mij is, die niet kan rijden, en als het goed gaat het alleen maar komt omdat ik zon pony onder mn kont heb....

En waar is het voor nodig om Hoby & Power te gaan vergelijken? is dat überhaupt im Frage? Ik vind Hoby ook een super knol, maar is het dan nodig om Power, die al zoveel gepresteerd heeft, zomaar 'even' af te schrijven? Verward

Wel ben nu dus weer helemaal op de hoogte over wat anderen over mij of power denken....tnx he

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:04

Hey

allemaal gefeliciteerd Haha! het viel me wel op dat dit keer (in zo'n grote groep) bijna iedereen winst had! (vergeleken met goes, Brabantse, Nederlandse enz)

Ik vind Hoby & Power allebei hardstikke gaaf Vork
Daarbij is Power (oke, met marrigje) wel zilveren medaille winnaar!
Je kunt ook niet iedere wedstrijd super presteren, en dat geld ook zeker voor een hengst...

Maarja,
Stefanie, Mara, en wie er hier nog meer op bokt zit Bloos gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:11

Mara, dat heb je mooi gezegd.
Sowieso zijn het 2 pony's die je niet met elkaar kunt vergelijken. Ik heb Hoby 1 keer zien lopen (in Eindhoven vorig jaar, en daar liep ie ook goed), en het is een leuke pony met veel talent. Power heb ik ook maar 1 keer zien lopen, ook daar, en ik was diep onder de indruk.
Ik vind het wel een beetje flauw om nu ineens Power dan maar "af te katten", hij heeft het toch maar weer met zijn nieuwe amazone gedaan, nederlands kampioen. Wil toch iets van zo'n pony zeggen, en van de amazone......die krijgt toch een enorme druk op zich. Zou niet graag in jouw schoenen willen staan Mara!

En misschien zie ik ze allemaal weer rijden in Eindhoven. Als het goed is (ben de eigenaar van de hackney's nog over aan het halen om een wedstrijd niet in te schrijven die ook die dag is Tong uitsteken ) ben ik daar vrijwillger en mag ik hekje open, hekje dicht doen en de protocollen bij de jury ophalen.

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:02

Ho Ho mensen rustig aan allemaal!

Zo zie je maar weer dat het niet allemaal vanzelf gaat toch?
Power is ook maar een pony en kan ook een keer zijn dag niet hebben!
Als een andere pony een keer lager presteerd is er niets aan de hand maar omdat Power een zilvere medaile heeft vinden de mensen dat hij altijd bovenaan moet staan... Verward
Dat is natuurlijk niet leuk voor Mara! Je moet eens weten hoeveel druk er op je komt als alle mensen van je verwachten dat je eerste wordt!

Vooral mensen die niet gezien hebben hoe heet Power gister was mogen hier geen oordeel over geven! Stel je eens voor dat jezelf zoiets meemaakt, je bent heel goed op weg maar het gaat 1 wedstrijdje iets minder... Vervolgens kom je op bokt en lees je allemaal dingen over jou en je pony... daar voel je je dan echt niet fijn bij!

Kop op Mara Volgende keer weer beter, als Power straks een tussenweg gevonden heeft loopt hij super want je hebt hem echt lekker aan het lopen!!! Ach gut

robinbeekink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:04

Laurens Gefeliciteerd super proef!!!!! OK dan!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:27

Powerlover schreef:
Barbara_m schreef:

fijn dat je dat vind... ff een paar dingen: 1.gelukkig had ik me voor dat ik Power ging rijden al ingeprent dat als het slecht ging het de schuld van mij is, die niet kan rijden, en als het goed gaat het alleen maar komt omdat ik zon pony onder mn kont heb....

En waar is het voor nodig om Hoby & Power te gaan vergelijken? is dat überhaupt im Frage? Ik vind Hoby ook een super knol, maar is het dan nodig om Power, die al zoveel gepresteerd heeft, zomaar 'even' af te schrijven? Verward

Wel ben nu dus weer helemaal op de hoogte over wat anderen over mij of power denken....tnx he

Mara, ik kan me voorstellen dat dit op jou anders overkomt dan op mij, omdat het toch over jou gaat.
Naar mijn mening bedoelt Barbara dit niet zo als jij het interpreteerd. Niemand zegt dat jij alleen maar succes kan hebben omdat de pony het al eens gelopen heeft en dat het altijd jouw fout is als het een keertje iets minder lukt (want slecht is het absoluut niet!!)
We weten allemaal dat paarden (en zeker hengsten) nou eenmaal geen tennisrackets zijn, daar hoef jij je echt niet voor te verontschuldigen!

Maar ik vind wel dat Barbara haar mening mag geven over Power en andere paarden. En als ik (bijvoorbeeld) zeg dat ik Montender een beter paard vind dat Joel, betekend dat niet dat ik meteen zeg dat Joel een slecht paard is!

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:50

ik vind wel dat mara het recht heeft om op deze opmerking te reageren en als ikeerlijk ben vind ik power een veel betere pony maar hij is ook hengst en dat kan af en toe wel eens lastig zijn vooral met buiten losrijden heb dat zelf dit weekend ook ervaren.
Met alle respect ik vind power echt een super pony en ik heb der nog maar weinig gezien die aan hem kunnen tippen maar die mening is persoonlijk!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:16

Ging dit topic niet over Laurens? Sorry hoor, maar gaan we nou WEER beginnen met het gezeur dat mensen met een goede pony (of goed paard) het allemaal zo makkelijk hebben en dat ze iedere wedstrijd minstens eerste moeten worden? Kijk eerst eens naar jezelf, voordat je een ander afkraakt! Ik vind het knap van Mara dat ze zo goed met Power overweg kan en in zo'n korte tijd al zo veel gewonnen heeft en kom op zeg, een 7e plaats is in zo'n deelnemersveld toch geen dieptepunt Lachen Op naar de volgende wedstrijd!
Leuk stuk stond er trouwens in de Hoefslag over je Mara!

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:18

Ik vind Hoby en Power allebei super pony's!!
Allebei kunnen ze zo lekker lopen!!
Enne Power kan ook weleens minder lopen dat doet toch elke pony weleens...Volgende keer beter Mara..jullie zijn een leuk stel en rijden perfect!! Ach gut

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 22:09

Wel ben nu dus weer helemaal op de hoogte over wat anderen over mij of power denken....tnx he[/quote]

Ik wil je pony absoluut niet afkraken. Ik vind het knap dat je meteen meedoet op dit niveau.
Ik geloof dat je dit een beetje verkeerd hebt opgevat. De uitslagen vond ik alleen erg verrassend enne tja, ik vind die hoby helemaal top.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 23:01

chalotje schreef:
Ging dit topic niet over Laurens? Sorry hoor, maar gaan we nou WEER beginnen met het gezeur dat mensen met een goede pony (of goed paard) het allemaal zo makkelijk hebben en dat ze iedere wedstrijd minstens eerste moeten worden? Kijk eerst eens naar jezelf, voordat je een ander afkraakt! Ik vind het knap van Mara dat ze zo goed met Power overweg kan en in zo'n korte tijd al zo veel gewonnen heeft en kom op zeg, een 7e plaats is in zo'n deelnemersveld toch geen dieptepunt Lachen Op naar de volgende wedstrijd!
Leuk stuk stond er trouwens in de Hoefslag over je Mara!

Tjee, dat zegt toch helemaal niemand? Niemand kraakt hier een ruiter af. Mis ik iets of zo? Geheime PB's ofzo? Iemand geeft een oordeel over twee pony's, dat ze de ene toevallig beter vindt. Of je het er nou mee eens bent of niet, het zegt helemaal niets over de ruiters! Niemand valt Mara of wie dan ook aan! Iedereen weet dat je met paarden altijd eens een mindere dag kan hebben. Het feit dat iemand een keerminder heeft gereden, betekent toch niet dat niemand meer mag zeggen welke pony ze beter vindt? En power afkraken, daar is al helemaal geen sprake van geweest.

Over aangebrand reageren gesproken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:44

Powerlover schreef:
Barbara_m schreef:

Ik weet helemaal zeker dat dit niet l*llig bedoeld was. En dit is gewoon een mening van iemand!!!
Ja dat gevergelijk, ik weet het ook niet, dat doet iedereen wel. Anky dr paarden zijn ook altijd beter DAN .................blabla . Zo gebeurt dat nou eenmaal men vergelijkt de paarden en de kwaliteiten daarvan.
Ik snap ook dat deze opmerking niet leuk op je overkwam, zou bij mij ook verkeerd overkomen, zeker als je dan zo'n stuk over jou op internet leest, maar ja, das het leven, mensen praten nou eenmaal overelkaar( met alle negative en postieve kanten dr aan ) en vaak wordt er ook gedacht dat je met zo'n pony wel heel hoog moet zitten in de uitslagen, omdat die pony dat al allemaal heeft meegemaakt en hij het allemaal ook kan, maar ja, iedereeen heeft wel eens een mindere dag en volgende keer gaat het vast weer beter!!!

nu ff ontopic: heel knap van m om zo te presteren met zo'n deelnemersveld !!!! Ik heb hem dit keer niet zien rijden maar over het algemeen vind ik hem wel fijn kunnen rijden. Maar het is meestal wel alles of niets bij m he Tong uitsteken of hij wordt eerste of hij staat ergens onderaan in de lijst!!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 07:59

Jammer hoor Mara, maar de volgende keer zal Powertjuh hopelijk wel rustiger zijn Ach gut Succes in Hamburg Vork

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:36

Ik heb het al met Mara uitgesproken, en mij berichtje is een beetje verkeerd opgevat. Ik wil niemand afkraken of aanvallen.
En dan ze vormen nog maar net een combinatie en hebben al heel wat gepresteerd... SUPER HOOR! Power is toch een van de beste pony's van Europa, en tja... Hoby helaas nog niet. Komt nog wel. GO LAURENS!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:38

Volgens mij dwalen we een beetje af. Deze topic ging toch over Laurens?