Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

annegti schreef:Met een 4-jarige voor het eerst op concours kan ik me er wel iets bij voorstellen. Niet dat ik een voorstander ben van een slof maar bij sommige paarden is zo'n extra handrem op vreemd terrein wel fijn, ook voor de andere deelnemers.
Gebruik dan een martingaal die is daarvoor bedoeld,dat kan ik begrijpen,maarja als je paard niet onder controle heb dan is het ook te vroeg voor een wedstrijd vindt ik
Ik heb hem er bij Otje ook vaak genoeg aangewenst, als we weer eens stuiterend over het voorterrein gingen...En vervolgens wel het L-springen winnen, in de ring vielen namelijk niet ineens balken en waren geen tegenliggers 
Heb ik een keer gedaan en toen kreeg ik gigantische ruzie, dacht echt dat die man me zou gaan slaan
Als mensen hun paard met de kop tussen de benen willen trekken doen ze dat maar fijn, jammer voor het paard, maar dat zullen ze thuis ook wel doen en dan kun je er ook niets aan doen
}