Nieuwe pikeurjasjes met krijtstreep

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Nieuwe pikeurjasjes met krijtstreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 14:26

Ik heb al een vraag bij de KNHS gedeponeerd, maar ik ben ook benieuwd wat jullie hiervan denken...

Een vriendin van mij heeft een ruitersportzaak en de vertegenwoordiger van Pikeur liet haar een nieuw model wedstrijdjasje zien in een nieuw stofje.
Het model is het probleem niet (wat korter en mooi getailleerd), het gaat om de stof. Ze worden gemaakt in het zwart en donkerblauw en hebben een klein krijtstreepje. Op, pak hem beet, elke centimeter, zit een millimeter dik wit streepje.

Het lijkt mij helemaal geweldig (heb het niet zelf gezien) en mijn vriendin is er helemaal weg van, maar zou je hier nou mee mogen starten?? In het reglement staat niets over krijtstreepjes (dûh) en de kleur is overwegend zwart of d.blauw... Ik heb al verschillende juryleden lastig gevallen met deze vraag, maar niemand weet het...

Wat zou het eventuele gevolg kunnen zijn als het niet mag en je start er toch mee?

Powerlover

Re: Nieuwe pikeurjasjes met krijtstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:34

lijkt me ontzettend mooi! Haha! maar, ik heb eigelijk ook geeeen idee of hem mag of niet.....ik ken iemand die rijd al jaren met een blauw jasje en een geel biesje(schijnt ook niet te mogen) en die heeft zelfs Prix St. Georges gereden! dus jah....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:42

heb je nergens een foto kunnen vinden ?

ben wle heel nieuwsgerig nu Clown

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:06

xx_Irisje schreef:
heb je nergens een foto kunnen vinden ?

ben wle heel nieuwsgerig nu Clown

Idd ik ook!
Kun je de KNHS niet mailen om deze vraag te stellen?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:46

Het lijkt mij toch dat dit wel zou mogen. In de reglementen staat dat het jasje blauw of zwart moet zijn.
Dat zijn deze jasjes.

Eén van de Kentucky-jasjes heeft een gouden streepje aan de kraag. Dat mag ook.
Dit Pikeurjasje heeft een paar dunne streepjes op het jasje. Volgens mij staat niet in het reglement dat de jas effen blauw of zwart moet zijn.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:49

Inderdaad: wees creatief!

Er staat niets in de reglementen over kleuren van biezen, kragen en zakken. Er staat ook niet dat het "egaal" van kleur moet zijn.

Vanaf 1 april zijn ook de kleuren voor de springjasjes vrij gegeven. Dressuur blijft achter met blauw en zwart... maar hoe blauw is blauw... en mag daar dan geen streepje door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:09

heb jij al foto's op de site staan van die jasjes GeJe?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:28

Nee helaas... ben geen Pikeur dealer

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:29

Het is te hopen dat het mag dan komt er eens wat afwisseling in de jasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:51

GeJe schreef:

wordt hoog tijd dan Haha!

gewoonIsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:24

Klinkt mooi!! Wil ik ook!!! Vingers aflikken Alleen ben ik bang dat onze vereniging dan helemaal gaat stuiteren. We hebben net met pijn moeite voor elkaar gekregen dat we niet perse meer in het bordeauxrood hoeven te starten.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:54

Ik denk dat een krijtstreepje wel mag hoor. Van ver af zal je toch niet echt zien wat voor detaills er in jouw jasje zijn verwerkt. Ik heb zelf een zwart-wit geblokt kentucky rij-jasje en heb daar nog maar 1x commentaar op gekregen, en dat was op een pikkepoelie concours.
Je kan ook aan je vereniging vragen of ze dit misschien als kledingvoorschrift willen opnemen, heb ik ook gedaan Bloos en dan geldt het gewoon als verenigingstenue, en dan mag je er gewoon mee starten...

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:11

Volgens mij mag t wel, zowie zo bij t springen maar de dressuur is vaak wat strenger!!
Ik heb t gezien, t is een mooi jasje maar vindt t erg kort en je moet erg slank zijn om t te kunnen dragen vindt ik!
Ook kruipt t volgens mij omhoog als je een hindernis zou nemen Clown word lastig als je na elke hindernis je jasje omlaag moet trekken Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:55

Hey

als al die juryleden het niet weten, dan zullen die andere het ook allemaal wel niet weten!!

Volgens mij kun je er gewoon mee starten hoor ik vind zowiezo dat die saaie wedstrijd kleding zou moeten worden afgeschaft laat iedereen die netjes wil rijden aantrekken wat hij of zij aanwil zolang het paard er maar netjes bij blijft lopen en het beperkt word tot trui/jasje en paardrijbroek!!!

KUS

ik denk dat je gewoon met dit jasje mag starten anders had pikeur het jasje echt niet ontwikkeld

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:04

hej

ik denk dat je wel met die jasje mag starten hoor!
Pikeur is best wel een bekend merk en waarom zouden ze een jasje ontwerpen waar je niet mee mag starten?
wees orgineel!
Het jasje lijkt mij vet mooi ik heb al gezocht vor een foto maar kan niks vinden Huilen . Tong uitsteken . Veel plezier

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:46

Zep schreef:
GeJe schreef:

wordt hoog tijd dan Haha!

Heb ik ook al tegen de Nederlandse importeur gezegd, ik heb verder alles van die firma: Roeckl, Eskadron, Königs, Leovet, Mattes... maar geen Pikeur Huilen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:23

Ik vind ook dat ze wel iets soepeler mogen worden bij de dressuur. Wrom zou je nie in een mooi pikeur-jasje mogen rijden, terwijl het Nederlandse team in een afschuwelijk lelijk oranje kleurig (!!!) jasje bij het springen wordt gestokenen bij de dressuur een frack afgewerkt met afschuwelijk, walgelijk oranje. Misschien wen ik wel aan het springkostuum, maar dat van de dressuur, nee... Die oude zijn veel mooier.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:29

ik heb um ook gezien....
maar als er iets is wat ik haat dan zijn het wel streepjes >;)
echt ik vind het heel lelijk Tong uitsteken
ook met een sprijkerbroek ofzo mag er echt geen [ik herhaal geen! Haha! '] streepje op zitten geef mij maar een mooi zwart jasje met fluwelen kraagje ofzo maar streepjes?
NEE :p Bloos

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:43

GeJe schreef:
Inderdaad: wees creatief!

Er staat niets in de reglementen over kleuren van biezen, kragen en zakken. Er staat ook niet dat het "egaal" van kleur moet zijn.

Vanaf 1 april zijn ook de kleuren voor de springjasjes vrij gegeven. Dressuur blijft achter met blauw en zwart... maar hoe blauw is blauw... en mag daar dan geen streepje door?

geen effen? ik ga voor de witte bloemetjes dan Clown .

nee, alle gekheid op een stokje, ik vind het net mooi dat in de dressuur alles zo netjes, strakjes, zwart is. het heeft echt wel iets. en bij de dressuur moet je toch vooral goed naar het paard kijken en de houding en zit van de ruiter, en ik denk dat een andere kleur dan blauw of zwart storend zou zijn.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:56

Kheb m nog niet gezien, maar hij lijkt me wel mooi!! Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:50

Ik wil die bruine met een creme streep. Die past erg mooi bij de highline cap van pikeur... Haha!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 09:44

En hier dan het antwoord van de KNHS:

Per 1 april 2005 is de kleur van rijjasjes voor de discipline springen vrijgegeven. Het door u omschreven jasje is dan ook toegestaan.

Voor de discipline dressuur zijn de regels voor het rijjasje onveranderd gebleven. Dit betekend dat het rijjasje in de unikleur blauw of zwart moet zijn. Een krijtstreep is niet toegestaan.

Op bladzijde 38, artikel 143 van het disciplinereglement dressuur, staat beschreven wat de gevolgen zijn. De jury kan de deelnemer die niet aan de kledingeisen voldoet, het starten weigeren.

Met vriendelijke groet,

Mw. L.M. Peeters

KNHS

Jammer, maar helaas... Ik ga het er ook maar niet op wagen.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:33

Dat is jammer.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:38

KNHS schreef:
Op bladzijde 38, artikel 143 van het disciplinereglement dressuur, staat beschreven wat de gevolgen zijn.
De jury
kan
de deelnemer die niet aan de kledingeisen voldoet, het starten weigeren.

Dat houdt dus in dat CGJ een ieder die met krijtjasje de baan betreedt het starten alleen belet als CGJ het ook wil............. en dat "enkele uitverkonenen" gewoon kunnen starten............... Haha!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:04

CGJ12 schreef:
KNHS schreef:
Op bladzijde 38, artikel 143 van het disciplinereglement dressuur, staat beschreven wat de gevolgen zijn.
De jury
kan
de deelnemer die niet aan de kledingeisen voldoet, het starten weigeren.

Dat houdt dus in dat CGJ een ieder die met krijtjasje de baan betreedt het starten alleen belet als CGJ het ook wil............. en dat "enkele uitverkonenen" gewoon kunnen starten............... Haha!

Haha! Haha!