Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Padua schreef:Maar er is niks aan te doen?
Padua schreef:Het commentaar hierop was .. Het paard loopt de gehele proef te diep.
Okee dat klopt dan wel .. Hij liep een beetje onder de loodlijn, maar ik stel een jong paard liever rond in dan hoog. Want waar je ook kijkt in het regelement ,,. Het paard moet zich voorwaarts neerwaarst bewegen.. En daarbij komt ook nog het risico dat als je een jong paard zo vroeg al Hoog en op de achterbenen hebt lopen dat je hem naar de knoppen brengt.
Padua schreef:Hallo,
Ik was van het weekend op wedstrijd (dit doe ik 2 keer in de maand ongv.) in Winschoten .. Reed een nette proef ... Volgens mij, de ringmeester, trainer en toeschouwers.. En had maar 149!
Het commentaar hierop was .. Het paard loopt de gehele proef te diep.
Okee dat klopt dan wel .. Hij liep een beetje onder de loodlijn, maar ik stel een jong paard liever rond in dan hoog. Want waar je ook kijkt in het regelement ,,. Het paard moet zich voorwaarts neerwaarst bewegen.. En daarbij komt ook nog het risico dat als je een jong paard zo vroeg al Hoog en op de achterbenen hebt lopen dat je hem naar de knoppen brengt.
Rij je bij de paarden of de pony's?
Het valt mij met name op dat vooral de jonge jury's een hoog opgericht paard willen zien zoals dat in het Z wordt gedaan (ik rij trouwens B+7) Terwijl de B toch echt voor beginnend staat!
(tijdens de gehele wedstrijd werd er laag gejuryeerd..)
Hebben meer mensen hier last van? (ook andere klassen???)
En valt hier wat aan te doen > ? brieven zenden? Petitie's houden?
Gr Rianne
Ik was van het weekend op wedstrijd (dit doe ik 2 keer in de maand ongv.) in Winschoten .. Reed een nette proef ... Volgens mij, de ringmeester, trainer en toeschouwers.. En had maar 149!
Het valt mij met name op dat vooral de jonge jury's een hoog opgericht paard willen zien zoals dat in het Z wordt gedaan (ik rij trouwens B+7) Terwijl de B toch echt voor beginnend staat!
(tijdens de gehele wedstrijd werd er laag gejuryeerd..)
Gr Rianne
Tulandro schreef:als je paard te diep loopt, loopt hij hoogswaarschijnlijk ook achter de loodlijn, en dat mag ook niet.
Padua schreef:(tijdens de gehele wedstrijd werd er laag gejuryeerd..)
Padua schreef:En valt hier wat aan te doen > ? brieven zenden? Petitie's houden?
Gr Rianne
rhijnauwen schreef:Ga je wel eens mee met een jury om te schrijven? Dat wil ik je zeker aanraden! Ga bij verschillende juryleden schrijven en laat je uitleggen waarom ze de punten geven.
Er wordt zo vaak gezegd dat er laag gejureerd is, maar er wordt ook zo vaak vreselijk slecht gereden dat een jury niets anders kan doen dan lage punten gevenik ga ook elke keer met de instelling zo veel mogelijk punten te geven. maar als ik dan aan het jureren ben lukt dat gewoon niet, er is soms zoveel mis met de basis. Moet je dan als jury toch maar punten geven omdat de deelnemers anders gaan klagen, of omdat je anders niet meer mag komen jureren? Hoe moet dat dan verder met de combinaties, die komen weer een klasse hoger terwijl ze er niet aan toe zijn, etc. Ga mee schrijven of ga na afloop van de wedstrijd naar je jury en vraag waarom, doe het niet af met "laag gejureerd" de juryleden zitten er omdat ze het LEUK vinden om te jureren (en echt niet omdat ze er rijk van worden) sommige hebben inderdaad misschien erge hoge verwachtingen en geven makkelijker een 4, maar er zullen weinig juryleden zijn die aan "ruitertje pesten" doen. Dressuurrijden is en blijft een jurysport en je moet naar een wedstrijd gaan om te kijken waar je zelf staat, hoe ver je bent en hoe het gaat in de ring, als je tevreden uit de ring komt doen de punten weinig meer ter zake, als je wint: super, als de jury een andere mening heeft, vraag waarom en doe er iets mee.
(ik ben zelf jury en ik start ook)
Le0nie schreef:Jury Sport blijft Jury psort, maar de laatste tijd word het wel strenger, eerst hoefde je pony nog niet eens rond te lopen in de B nu word dat vaak al flink afgestraft