hoe lang zit je paardrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

hoe lang zit je paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:56

ik weet niet of ik op deze topic moet plaatsen en dit wordt meer over wedstrijden gesproken

ik vind gewoon leuk om te weten hoe lang je op paardrijden zit en wanneer de wedstrijd ben begonnen en welke klasse Haha!

ik ga nu over mezelf vertellen Knipoog

ik zit nu 4,5 jaar paardrijden dus ik was toen bijna 13 jaar (op een manege).
ik kreeg 3,5 jaar geleden kreeg ik van me ouders een 3 jarige onbeleerde pony
2 jaar en 3 maanden geleden ben ik echt fanatiek met rijden en privelessen gaan nemen
bijna 2 jaar geleden ben ik met wedstrijden begonnen en nu rijd ik M1 Vork

Annash
Blogger

Re: hoe lang zit je paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:05

Ik ook maar even dan Haha!

Ik begon de dag na mijn 11e verjaardag.
Na 7 maanden op de manege kreeg ik een verzorgpony, een B pony. Met haar heb ik L2 dressuur en B springen gereden, beide met winst.

Na een kleine 3 jaar kwam ik via de ponyclub aan een C pony, 3 jaar en onbeleerd. Haar heb ik zelf ingereden en 2,5 jaar later reden we M1.

Het laatste half jaar dat ik de C pony reed, was er ook al een D pony in het spel. Deze rijd ik nu 1,5 jaar en een goed jaar op wedstrijd. Inmiddels zijn we M2 + 1. We waren o.a. 6e op de Regio (Gelderland) L1 D/E 2004 (indoor)

Daarnaast zijn we nu Gelders Kampioen M1 D/E indoor 2005 (Regio GLD dus weer) en waren we 6e op de Nederlandse.

Verder heb ik verschillende pony's en paarden zadelmak gemaakt en/of doorgereden.

A.s. zaterdag maak ik mijn debuut met een nieuwe pony. Deze is ook niet van mij, maar wel een heel leuk dier! Haha!

Nog meer...? Haha!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 01:56

Wat een goede prestaties zeg van jullie allebei!

Ik ben nu 23 en ben begonnen op de manege toen ik vijf was dus ik rijd in totaal 18 jaar.

Vanaf mijn twaalfde rijdt ik prive paarden, en van mn 16e tot 21e heb ik op een aantal stallen gewerkt en voornamelijk paarden wedstrijdklaar gemaakt. Sinds mijn 20e heb ik bijrijdpaarden. en vanaf mijn 22e heb ik mijn huidige brijrijdpaard. Hiermee start ik 10 april mijn eerste wedstrijd. Ik heb dus altijd "achter de schermen"gewerkt zeg maar en ben heel blij dat ik nu zelf wedstrijden kan rijden.

gr. Carina

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:02

Ik begon op een manege toen ik 10 was.
Na twee jaar kreeg ik een stel verzorgpony's bij een boer, vooral veel lachen, spelen met de pony's verzorgen en een hoop leren.
Toen ik 15 was kreeg ik mijn huidige D-pony, nooit veel wedstrijden mee gereden, uiteindelijk L1, nu gestopte met wedstrijden.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:15

Ik begon met rijden toen ik 8 was. 'k Ben nu 20 dus rij alweer ruim 12 jaar. Ik heb verschillende maneges gezien/versleten. Ook verschillende verzorgpony's gehad, maar ik mocht nooit wedstrijden rijden van mn ouders (dat zijn nl niet echt paardenmensen, en wilden niet steeds met me op wedstrijd). Een tijd lang heb ik nog op een manege gewerkt, waar ik ook de jonge paarden reed/hielp beleren. Nu rij ik op een kleinschalige fokkerij, heb daar mn 'eigen' paard waar ik wedstrijden mee rij (sinds een jaartje, nu L1), de jonge pony's/paarden beleer ik onder het zadel en voor de kar. En verder maak ik al het spul keuringsklaar, aan de hand, onder het zadel en voor de kar, met succes Pling

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:38

Ik ben begonnen met een eigen Shet op m'n 5e ongeveer en daarna wat manegelessen. Ik rij nu dus ongeveer 13 jaar. Ik heb op verschillende A/B/D pony's gereden, en toen ik 8 was kreeg ik Sevin, een E-pony, toen 2.5jr en die heb ik zelf ingereden en alles geleerd. Eerst een aantal jaar recreatief gereden en eind 2001 mijn eerste wedstrijd gereden, nu M1+13 met dezelfde Sevin Haha!

DVBfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:51

Shanna16 schreef:

Na 7 maanden op de manege kreeg ik een verzorgpony, een B pony. Met haar heb ik L2 dressuur en B springen gereden, beide met winst.

Na een kleine 3 jaar kwam ik via de ponyclub aan een C pony, 3 jaar en onbeleerd. Haar heb ik zelf ingereden en 2,5 jaar later reden we M1.

Het laatste half jaar dat ik de C pony reed, was er ook al een D pony in het spel. Deze rijd ik nu 1,5 jaar en een goed jaar op wedstrijd. Inmiddels zijn we M2 + 1. We waren o.a. 6e op de Regio (Gelderland) L1 D/E 2004 (indoor)

Daarnaast zijn we nu Gelders Kampioen M1 D/E indoor 2005 (Regio GLD dus weer) en waren we 6e op de Nederlandse.

Verder heb ik verschillende pony's en paarden zadelmak gemaakt en/of doorgereden.

A.s. zaterdag maak ik mijn debuut met een nieuwe pony. Deze is ook niet van mij, maar wel een heel leuk dier! Haha!

Nog meer...? Haha!

Nieuwe Pony???? wat voor een??? Haha! willen we wel even weten natuurlijk!

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:52

ik ben begonnen toe ik 5 was op manegeles. Op mijn 8e kreeg ik mijn 1e pony een echte doerak....Daar hebben we heel wat mee beleefd en ik denk dat ik er elke week wel 10x afviel. Dat was echt niet leuk meer.

toen ik 12 was kreeg ik een brave pony een new forest die heb ik nu nog...Het was een manege pony uit Gasselte en we zijn na 4 jaar Z2 dressuur, L springen en L cross.
Ben nu bijna een jaar bezig met een jong paard een bonte kijk maar in mijn onderschrift voor foto's Knipoog Daar heb ik morgen mijn 1e wedstrijd mee ben benieuwd zal hem goed wassen vandaag. Haha!

Ik rijd nu dus 11 jaar bijna 12 jaar Tong uitsteken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:59

DVBfan schreef:
Shanna16 schreef:

Nog meer...? Haha!

Nieuwe Pony???? wat voor een??? Haha! willen we wel even weten natuurlijk!

Oh.. okee Tong uitsteken Hij is wederom niet van mij hoor. Een 7jarige D pony ruin, New Forest x NRPS. Zijn opa van vaders kant is Kantjes Ronaldo. Hij springt op dit moment L onder SPRINGEN hier op bokt. Ik ga hem starten in de dressuur. Mocht het heel goed gaan; dan ga ik er misschien ook mee springen, maar ik blijf toch veel meer dressuur hoor Haha!

Foto's (en filmpje) staan op HAW. De pony heet Mr. Rollebol. Kan niet missen dus! Knipoog

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:41

Nou ik ben begonnen toen ik 10 was met rijden (na lang zeuren) want ik turnde op een vrij hoog niveau!. na een verzorgpony, bij iemand terecht gekomen die een aantal pony's had. Twee ervan een D (Kenaf) en een E (geen papier) heb ik uitgebracht in dressuur en springen. De D L2 dressuur en L springen, de E, M springen en M2 dressuur. Ook nog een aantal jonge paarden gereden daar. Toen ben ik stage gaan lopen op een grote handelsstal in Duitsland. Zowel dressuur als springpaarden gereden. Na een half jaar weer terug op eerste stal, en toen heb ik de E bij de paarden in de M2 gereden tot ik Z moest. Toen is ie verkocht. Nog twee paarden voor een vriendin uitgebracht, allebei in de L. En nu rij ik alweer 9 jaar bij mijn huidige stal. Veel paarden in de dressuur uitgebracht, waaronder een Amulet, Zeoliet, E'Tonnant Z. Een paard waar ik echt veel mee gewonnen heb was een TCN Partout waar ik ook een regiotitel mee heb gewonnen. Die liep tussen mijn zwangerschappen door naar de M2+ 9 Helaas ook verkocht. Op dit moment breng ik een Lincoln in de B (nog te groen voor de L1) en een Casir (andere eigenaar) in de L1. Beiden hebben de punten voor een hogere klasse in 6 wedstrijden. En met beiden ook kringkampioen geworden in 2005. Op de Regio 7e en 8e. Verder rij ik alle paarden op stal bij, geef les aan de ponyclub, en regelmatig bij de paarden, en thuis aan een aantal vaste klanten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:50

rijd nu 5 jaar paard, en ben begonnen op de manege waar ik nu nog steeds sta, eerst op manege pony's gereden, en veel geholpen en mee op wedstrijd gegaan met een vriendin van mij, daar soms wat paarden gereden, en daar heb ik erg veel geleerd Ja na een jaar kreeg ik een eigen leerpony, deze heb ik bijna 4 jaar gehad, hier alleen onderlinge wedstrijden mee gereden. jaar geleden kreeg ik een 3.5 jarige merrie, heb haar nu dus een jaar, en starten zondag voor de tweede keer M1, voor ons was dit dus beide helemaal nieuw Lachen

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:01

Ik begon op mijn 6e met manegelessen. Rij nu dus 12/13 jaar.
Na 2 jaar ofzo begon ik wat wedstrijdjes te rijden. Daar een tijd mee gestopt en een paar jaar later weer begonnen met een haflinger van de manege. Met hem ben ik in de L1 gekomen. Toen op mijn 16e kreeg k een haflinger.Daarmee reed ik L1 + 7 Die heb ik een jaartje denk ik gehad en weer verkocht...
En nu rij ik een Fries 3/4 dagen in de week bij.
en nog een paardje 1 keer in de week van een vriendin

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:01

Ik ben begonnen toen ik 12 was, toen kreeg ik mij eerste pony (C-pony)
Toen heb ik snel een cursusje 'hoe leer ik te blijven zitten en sturen' Haha! op de manege gehad, en daarna ben ik met haar bij de ponyclub gegaan. Toen heb ik nog een jaar wedstrijden met haar gereden en ben L2 dressuur en L springen met haar geworden.
Toen ben ik haar eigen veulen in gaan rijden (D-pony). Toen ik 14 was ben ik met hem wedstrijden gaan rijden. Toen ik 16 was is hij verkocht, we waren toen M2 dressuur, L springen en B SGW met winst.
Toen heb ik nog een jaar een E-pony gereden en ben daar M2 dresuur mee gworden. Op mijn 17e ben ik gestopt en toen heb ik 2/3 jaar helemaal NIET gereden Bloos!
En nu rijd ik studentenwedstrijden (M proeven).

Nu ben ik bijna afgestudeerd en als ik weer een eigen plekje en leuke baan heb komt er weer een paardje en gaan we weer op wedstrijd! Lachen

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:52

Heej,
Ik ben begonnen toen ik 5 was (nu ben ik 17) op een A-pony die toen 10 was. Zij heette Tessa. Volgens mij had die geen wedstrijden gelopen. Ik heb daar 4 jaar op gereden en ik ben met haar t/m de L dressuur gekomen, dat was het hoogste wat je toen kon halen met een A-ponytje. Springen had ik ook geprobeerd maar dat durfde ik toen niet. Clown
Deze pony heb ik 4 jaar gehad en toen kreeg ik een C-pony van 6 jaar. Hij heet Tornado en had volgens mij L springen gelopen en B of L1 dressuur. Ik heb daar 4 of 5 jaar op gereden en ik ben t/m de M1 dressuur gekomen. Mijn zus heeft met hem M gesprongen maar ik durfde dat weer niet. Clown
Toen mocht ik op de E-pony (Walco) van mn zus gaan rijden, die toen 8 was. Zij had hem gereden t/m de L2 dressuur. Ik mocht gelukkig nog in de L1 beginnen. Inmiddels ben ik met hem M2 dressuur en ga in de zomer over naar de Z1. (In de L2 zijn we 5e op de Brabantse en 10e op de Nederlandse geworden Haha! )
Daarna mocht ik op de D-pony van mijn zus gaan rijden (Lyon) die toen met haar L2 reed. Ik moest met hem in de L2 beginnen en zit nu in de M2 en moet deze zomer over naar de Z1. Hij had met mijn zus M gesprongen dus het leek mij wel leuk om met hem te gaan springen. Hij bleek een super leerpony voor mij te zijn en ik durfde eindelijk te springen Haha! . Ik spring nu 2 jaar met hem en ga nu over naar de Z. In de B ben ik 2e van brabant geworden, in de L Brabants en Nederlands kampioen en in de M, 3e van Brabant en ik mag nu nog naar de Nederlandse kampioenschappen.
Nu durfde ik ook met Walco te gaan springen had met mijn andere zus ook nog gesprongen in de L en dat spring ik nu ook met hem. Hij is wel een moeilijke pony om mee te springen want hij is nogal kijkerig maar het gaat best goed. Ik ben supertrots op al mijn pony's en onze prestaties Haha! !

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:01

Nou ja, dan mijn verhaal er ook nog bij:

Ik ben begonnen op een manege toen ik 6 was. Ik rij nu dus 10 jaar. Ik kreeg Safira toen ik bijna 10 was, ze kon toen nog helemaal niks. Safira heb ik nu dus 6 jaar. Ik rij nu 4 of 5 jaar wedstrijden en ben M2 dressuur en M springen. Maar ik heb 2 keer een jaar heel weinig gestart. Ik heb met Safira verschillende kampioenschappen gestart, mn beste resultaat op de kampioenschappen is 3e in het Lspringen(2 keer)

Ook heb ik vanaf begin juni op Rozemarein gereden. 10 juli startte ik mn 1e wedstrijd met haar in de M1. Met haar ben ik 5e op de Utrechtse geworden en toen mocht ik dus naar de hippiade, daar ging het niet lekker helaas. Ook heb ik me geselecteerd voor de winterkampioenschappen(niet gestart)
Maar goed, ik heb Rozemarein tot december gestart en heb 9 winstpunten in 10 wedstrijden gehaald. Rozemarein is nu drachtig daarom is mn startkaart opgezegd. Maar waarschijnlijk ga ik haar ook niet meer rijden, omdat de eigenaar haar elk jaar wil dekken en daar heb ik geen zin in.

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:46

Ik begon met rijden op mijn 6e..8 jaar lang op een manege gereden,en ik rijdt Winner nu 2 jaar....dus rijdt ik 10 jaar Knipoog
Ik rijdt eigenlijk al ong. sinds mijn 9e manegewedstrijden,maar bij de KNHS rijdt ik dus nog maar twee jaar...

Winner is niet makkelijk,heeft zo zijn eigen willetje,dus ik ben er maar al te trots op dat ik binnen een jaartje L1 was...heb nu alleen wel een jaar over 7 winst gedaan...het eerste halfjaar L1 ging gewoon niet goed,en hij vertikte een hoop...
Ik heb nu al zoveel meer voor elkaar bij hem,dat ik het niet erg vindt er zo lang over gedaan te hebben Haha!

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:10

ik rijd nou 6 jaar paard . ik begon op een pony tamara met wedstrijd rijden , ik was toen 10 jaar . Met haar werd ik L1-dressuur & L-springen.Toen heb ik nog een andere pony gereden , maar toen kwam ook Edgar in beeld.Met Edgar mocht ik pas starten als ik 12 was omdat het een hengst is , dus eerst gewoon 2 jaar gereden .2 jaar geleden ben ik met Edgar gaan starten , en nu zijn we ZZ-springen,L2-dressuur,Z-SGW en rijd ik in het kader eventing 2005 voor de ponies.Ook ging ik toen Moran ox springen , en daar ben ik ook Z-springen mee.Voor de rest zie mn onderschrift Tong uitsteken.Maar ik heb natuurlijk wel veel te danken aan mijn ouders , we hebben een springstal en ik krijg veel mogelijkheden! Meer waarschijnlijk dan de ‘andere’.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:14

ik heb van mijn 6de tot mijn 16 op een manege gereden, niet veel bijzonders Tong uitsteken

ook wat verzorgpony´s gehad

toen kreeg ik mijn eigen paardje die ik nu bijna 2 jaar heb. 6 maart mijn eerste winstpunt gehaald (was ook mijn eerste wedstrijd) dus we zijn nu B + 1 Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:22

ik rijd nou 5 jaar . Ik ben nooit op les gegaan , maar ik had 2 verzorgpony’tjes waar ik alles mee deed. Dat waren Ferry & Ellie.Daar heb ik op leren zitten en lekker kloten met de paardjes. Afentoe mocht ik daar op de pony van mijn zus , of op die van haar vriendin .Na een jaartje kreeg ik mijn eerste pony , Didi een pikzwart welshje. Deze heb ik helaas maar 3 weken gehad omdat ze werd afgekeurd. Toen zijn we verder wezen kijken en kwam Shetan in beeld. Een NRPS ruintje.Deze was wel erg leuk en werd ook goedgekeurd! Dus toen kregen we Shetan , en verhuisde we naar Manege de Eenhoorn. Hier kreeg ik ‘serieus’ les en leerde ik redelijk paardrijden. Toch wou ik Shetan niet met mijn zus delen , maar een echte eigen pony. Toen hebben we Aranka gekocht ; ook een NRPS merrie.Met Aranka heb ik echt alles geleerd, zelf was ze meer een fokmerrie en had niet supergangen , maar ze had een hart van goud .Met haar ben ik na 5 maanden verhuist naar Stal Maarse in Middenbeemster waar ik eindelijk ECHT GOED LES kreeg.Mijn zus kwam even later mee met Shetan naar Maarse. Aranka is nu bijna een jaar geleden verkocht naar de fokker terug. Nu heb ik Soraya een pony die bijna alles op het hoogste niveau heeft gelopen . zowel springen als dressuur.Met haar ben ik gaan starten in november, voor niks want ze hadden mijn 8 wp HC gerekent Boos! !! Maar nu in februari ben ik opnieuw begonnen.
Na 2 springwedstrijden B+6 en 1 dresswedstrijd B+1.
Ook met Shetan spring ik B en ben ik ook regiokampioen geworden.

Nu sta ik nog steeds op Maarse met Soraya en ik heb het super naar mn zin!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:36

pff toen ik 6 ofzo was kreeg ik een shet, die heb ik 1 jaar gehad
daarna reed ik 2 jaar op een manege. toen ik 9 was kreeg ik Arenda
die kon niks, ben er uiteindelijk L dressuur, M springen en B SGW mee geworden
titels:
*reserve kampioen B dressuur en springen Noord-Holland 1997
*kampioen 4-tal Noord-Holland 1997
*reserve kampioen L springen en B SGW Noord-Holland 1998
*kampioen Verenigingskampioenschap Noord-Holland 1998
*15e van Nederland L springen 1998 te Ermelo
*kampioen M springen Noord-Holland 1999
*3e van Nederland M springen 1999 te Ermelo
na 4,5 jaar ging ze weg en kreeg ik Tobias(liep alleen M1 dressuur)

ik heb tobias dik 5 jaar gehad
bij de ponys reed ik M1 dressuur, Z springen en M SGW
bij de paarden sprong ik M, maar mocht ik het Z in
titels:
*reserve kampioen B SGW Noord-Holland
*kringkampioen springen Noord-Holland Noord
*4-tal: kampioen Noord-Holland
*kampioen Noord-Holland B SGW Equipe
*kampioen Noord-Holland Noord L-springen 2002
*kampioen Noord-Holland Noord Z 4-tal 2002
*reserve kampioen Noord-Holland L springen 2002
*reserve kampioen verenigingskampioenschap Noord-Holland 2002
*kampioen Z 4-tal Noord-Holland 2002
*reserve kampioen L SGW Noord-Holland 2002
*reserve kampioen M springen Noord Holland Noord 2003
*reserve kampioen Z springen NH 2004

inmiddels breng ik het paard Oeterma nu een jaar uit in de sport
we zijn L2 dressuur, Z springen en B SGW
titels:
Kampioen NH Noord 2004 L springen
3e NH L 2004 springen
2e Finale Sportmerriecompetie NH
deelname Hengelo en Jumping Amsterdam 2005
9e NH Indoor 2005 M springen

en One's Again breng ik bijna een half jaar uit, we zijn B dressuur, M springen en B of L Haha! SGW
titels:
7e NH Indoor L springen 2005
winnaar finale Indoor Emmeloord 2005
2e Finale Indoor Kampen 2004

was het wel ongeveer!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:42

Ik begon met rijden toen ik 4 was op een pony van mijn oma aan de longeerlijn. Toen ik 5 of 6 was op de shetlandermanege begonnen. Vrij snel daarna ging ik met de pony van mijn oma naar de clublessen. Toen ik 8 was kreeg ik mijn eigen B-pony waarmee ik Z-springen ben geworden en L-dressuur. Tegelijkertijd kochten we een D-pony van mijn tante als doorstroom. Hiermee L dressuur geworden en springen ging niet. Tussendoor nog een Fjord beleerd. De D-pony hebben we laten dekken en daar is een mooie E-pony uitgekomen. Toen deze pony 3 was hebben we de B- en de D pony verkocht en ben ik alleen doorgegaan met de E. Deze ben ik met 4 jarige leeftijd gaan uitbrengen. Na 6 wedstrijden en 9 winstpunten in de B heb ik deze pony voortijdig verkocht. Van dat geld heb ik nu mijn paardje. Ik ben dit jaar gestopt met wedstrijden wegens tijdgebrek. Voor fotos e.d. kun je onderschrift kijken... te lang verhaal...

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:14

Ik zat voor het eerst van mn leven op een paard toen ik 12 was.

Toen ik 13 was vond ik ergens een 17-jarige kreupele hoestende slachtpony en dat werd mijn 'poetspony' zodat ik hem nog een paar fijne laatste weken van zijn leven kon berzorgen.

Het liep echter anders, want toen ik 14 was werd er een startkaart aangevraagd, ik had dus die slachtpony opgelapt en opnieuw zadelmak gemaakt. Sinds mijn eerste officiele wedstrijd heeft het alleen maar winstpunten en prijzen geregend.

Toen ik 15 was reden we samen Z dressuur en M-springen, vervolgens hebben de eigenaren van die pony hem aan mij gedoneerd omdat ik zo'n sterke band met hem had opgebouwd.

Uiteindelijk werden we Z2 dressuur met een hele berg winstpunten. In 2001 werd hij 21 jaar en dat vond ik wel een geslaagd moment om hem uit de sport te halen, hoewel hij het nog makkelijk aankon, maar ik werd er wat groot voor.

Ik heb die pony nu nog steeds, nog steeds in goede conditie, 25 jaar oud en ik roem hem nog elke dag om zijn superkarakter: vechtersmentalitiet, hij geeft écht nooit op, wil altijd werken, niemand anders dan ik kan hem rijden. Ik kan met hem lezen en schrijven.

Ondertussen heb ik niet stilgezeten, ik heb van rijden, africhten en uitbrengen mijn beroep gemaakt. Ik heb ontelbaar veel paarden zadelmak gemaakt. Het leukst vind ik om paarden die voor een ander onberijdbaar zijn weer te 'repareren' en handelbaar te maken. Na mijn ponytijd heb ik nog 10 startkaarten gehad op andere paarden en deze zeer verdienstelijk uitgebracht in de dressuursport. (springen heb ik na mn pony niet veel meer gedaan)

Conclusie: Ik heb een gigantisch penny-verhaal getypt, maar de moraal van het verhaal is dat ik nu bijna 10 jaar aan het paardrijden ben.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:33

JusTinn schreef:
ik rijd nou 6 jaar paard . ik begon op een pony tamara met wedstrijd rijden , ik was toen 10 jaar . Met haar werd ik L1-dressuur & L-springen.Toen heb ik nog een andere pony gereden , maar toen kwam ook Edgar in beeld.Met Edgar mocht ik pas starten als ik 12 was omdat het een hengst is , dus eerst gewoon 2 jaar gereden .2 jaar geleden ben ik met Edgar gaan starten , en nu zijn we ZZ-springen,L2-dressuur,Z-SGW en rijd ik in het kader eventing 2005 voor de ponies.Ook ging ik toen Moran ox springen , en daar ben ik ook Z-springen mee.Voor de rest zie mn onderschrift Tong uitsteken.Maar ik heb natuurlijk wel veel te danken aan mijn ouders , we hebben een springstal en ik krijg veel mogelijkheden! Meer waarschijnlijk dan de ‘andere’.

Die laatste opmerkingen vind ik wel mooi gezegd van je Lachen
Ik heb bvb ook een pony 'gekregen' van mijn ouders en ben ze daar ook erg dankbaar voor en ik weet dat dat niet zomaar opgaat voor iedereen. Ik vind het wel mooi dat je zegt dat je veel aan je ouders te danken hebt, dat je ze dankbaar bent daarvoor Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:46

Toen ik een jaar of twee was, woonden we in Kenia. Omdat mijn moeder daar een paard reed, gingen mijn zus en ik wel eens mee daarheen. Daar mochten we dan stapwandelingetjes (wij erop met iemand mee die ze vasthield) maken met twee supermakke welsh ponytjes.

Ik ben toen ik 6 was begonnen met voltige. Dat heb ik twee jaar gedaan, ook in de wedstrijdsport. Daarna ben ik op een klein manegetje gaan lessen. Na een half jaar werd ik gevraagd voor het shetlander-raceteam. Ik heb nog ongeveer twee jaar ook geraced, en daarna kreeg ik samen met mn zus, mijn eerste pony.
De eerste pony was een 4 jarig merrietje. Toen ze kreupel werd en we ginegn met haar naar de kliniek, bleek ze drachtig te zijn. Dat was ons nooit verteld, en we hadden geen ruimte voor een veulen. Daarom hebben we haar ingeruild voor een andere pony.

Dat was een 4 jarige e-pony. Hem heb ik ook gereden op de club, maar nooit gestart, alleen in bixiewedstrijden. Omdat hij eigenlijk te moeilijk was voor mij en mijn zus, hebben we hem verkocht en een hele brave andere pony gekocht.

Dat was een negenjarige e-pony, die had al M2 dressuur en M springen gelopen. Met hem heb ik mijn eerste wedstrijdjes gereden, dat was begin 2001. Met hem heb ik iets meer dan een jaar gereden, toen waren we L1 en B springen. Mijn zus werd een beetje groot voor em, dus hebben we hem verkocht.

Daarna hebben we een tienjarige e-pony gekocht. Dat is Kylan. Ik heb hem nu bijna drie jaar, en ben met hem M2+4, B+3 springen en L sgw.

Bij elkaar ben ik dus ongeveer 8 jaar actief met paarden bezig, ik rij M2 wedstrijden en ben in trainingen de Z oefeningen aan het werk.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:29

okee mijn verhaal dan ook maar Tong uitsteken

ik rijd al mijn hele leven op de manege wedstrijd vanaf mijn 3e ofzo Lachen
ik heb een mama die in de paardensport zit dus toen ik 4en half was hadden we een veulen die van mij was Tong uitsteken
me moeder heeft hem wel ingereden en verder heb ik hem alles zelf aangeleerd Vork ik ben in de bixie klasse begonnen Clown omdat ik al heel vroeg begon met wedstrijden het ging al snel over tot mijn 1e B wedstrijd maar ik was nouw niet echt bepaalt serieus nog Tong uitsteken

ik rij eigenlijk pas sins ander half á 2 jaar egt serieus en we gaan binnenkort Z1 starten Haha!

*reserve indoor kampioen 2004 (van de regio kamp.)
*3e van de regio kamp. 2005