Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Udo2001 schreef:Ik heb zeker geen prestatiedwang en weet dat deze verschijnselen normaal zijn voor een jong dier. Maar ik vind wel dat als hij slaat op mijn been als ik hem aanspoor voorwaarts te gaan in een enge hoek dat hij dan best een tik mag krijgen. Thuis zou hij ook een tik krijgen want ik wil niet dat hij weet dat hij het in de proef wel zou kunnen proberen.
Udo2001 schreef:Ik rijd al op verschillende tereinen dus daar ligt het niet aan, heb altijd 3 mogelijkheden om te rijden. De proef was ook op eigen terein misschien heeft dat ook wel invloed. Ik vind dat je best ergens een proef kunt gaan rijden om te wennen. Ik ben van mening, hoe vaker mee hoe sneller gewendt.
Hermesdeux schreef:Geef je paard eens tijd! Het komt echt als prestatiedrang over! Hij is 3,5, heeft weinig gezien in dat halfjaartje en dan ineens in een vreemde omgeving met spanning en andere dingen. Tijd genoeg hoor! En kan bij iedereen fout gaan. Dat je je coupons niet op hebt gehaald is zeker geen slimme zet, daar staan vaak punten op waar je aan kunt werken of een tip. En waarom geef je je paard een mep als die niet wil? het is toch geen staken? Het is pure onwennigheid, angst. Laat hem even staan, beloon hem en probeer hem er weer voorwaarts langs te rijden...
Udo2001 schreef:Ik was op eigen terrein, maar het terrein is wel totaal anders dan met de trainingen, snap je dat???? Hekjes enz??
Udo2001 schreef:Heb toch al duidelijk vertelt dat dit paard thuis wel goed loopt!!!
Waarom zou hij dan niet meekunnen, omdat hij nogal heftig reageert op de omgeving??? Daar zal hij op ten duur maar tegen moeten kunnen, hij is wel klaar om mee te gaan dat kan ik zelf het beste bepalen toch???
Udo2001 schreef:Hoezo rare reacties??? Geef gewoon uitleg hoe ik iets ervaar, is dat raar?? Heb het beste voor met mijn paard en wil dat zo houden, maar er ligt een grens. Ook ik weet best dat hij nu nog jong is, maar moet dat altijd de reden zijn om maar over je heen te laten lopen??? Ook hij moet weten dat er grenzen zijn, of ze nou 3 zijn of 20 jaar. Geef je een vinger, nemen ze je hele hand. Omdat ik weet dat dit smoesjes zijn en geen echte "angst"