Dressuur rijjasjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Applebee

Dressuur rijjasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 22:41

Hoi! Ik vroeg me af wat voor rijjasje jullie gebruiken voor dressuur wedstrijden.

Dus, wat voor kleur, merk, lang/kort model.

Ik vind de Pikeur Doreen zo mooi, en dan vooral in donkerblauw. Zou een donkerblauw jasje met zwart fluwelen mooi staan met een zwarte cap? Of moet ik een blauwe cap aanschaffen? Wie rijd er met deze combinatie en heb je er eventueel een foto van?

Alvast bedankt!

Patriesja

Re: Dressuur rijjasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:47

ik had een zwarte pikeur, en had mijn grijze GPA altijd op... weet niet eens of het er wel leuk uitzag Knipoog hahaha maar ik zie wel vaker blauw jasje met zwarte cap... vind het er niet lelijk uitzien

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:08

Ik rij met een donkerblauwe Pikeur Diana, met zwarte cap. Het jasje heeft een zwartfluwelen kraagje. Ik vind het wel chique staan Haha! Ik vind persoonlijk een donkerblauwe cap dan ook niet erg mooi.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:11

neej idd... een zwarte cap staat er erg mooi bij Haha!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 23:31

Volgens mij staat dat best wel. Ik rij zelf met een zwarte Horka extra lang en een zwarte helm. Mss dat ik in de toekomst voor het mennen wel een grijs jasje aanschaf (voor dressuur mag dat niet, helaas) maar dan blijft wel mijn zwarte helm.

Tip: Mss kun je van iemand een blauw jasje lenen en zet dan de zwarte cap op, maak vervolgens een foto en je kunt zien of je het zelf mooi vind Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 02:04

Ik heb er 3. Een zwarte kentucky-concours, een blauwe kentucky-paris en een zwart-wit geblokte kentucky-concours... Zijn echt super jasjes.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:22

Ik rij met een donkerblauw pikeurjasje, heb geen idee welk model. Het is er zo 1 met een fluewelen kraag en een goud randje

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:55

Ik heb een donkerblauw horka jasje en ook een donkerblauwe cap.
Ik vind dat wel iets mooier dan een zwarte cap maar een zwarte cap staat ook niet lelijk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:57

whaha ik rijd met n donkerblauwe ponyclub trui ( je mag bij ons op de club pas n rijjasje als je M bent en 16 ofzo iets Rolleyes) en k heb gewoon n zwarte cap op, vind het niet lelijk ofzo!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:16

Ik heb een donkerblauw Iris Bayer jasje, met zwarte helm. In de winkel heb ik echt alle merken aangehad, maar dat jasje was het enige wat mij fatsoenlijk zat.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:25

Ik heb een zwarte Pikeur Diana extra lang met een zwarte helm. Ik vind zwart gewoon het mooiste staan.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:39

Ik rij ook in het zwart, in een Eurostarjasje.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:09

Ik rijd in een zwarte Pikeur Diana, model extra lang. Met mijn zwarte hoedje Haha! !!! En anders met een zwarte cap (= geen veiligheidscap). Vanaf april gaat m'n grijze GPA-cap op. Vind een zwarte cap (of zwarte hoed) met een zwart jasje mooier staan dan een zwarte cap (of zwarte hoed) met een donkerblauw jasje.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:41

Ik vind zwart en blauw niet echt mooi bij elkaar, zeker niet in een jasje, dat vloekt... Heb zelf een zwarte pikeur diana (ook een lengtemaat, volgens mij zijn die dingen gewoon erg kort?).

Wel een standaardjasje, maar staat erg mooi.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:14

Ik heb een donkerblauw Iris Bayer met koperkleurige knopen e.d. Ik draag er ook een blauw hoedje bij.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:17

ik heb een blauw pikeur en kentucky jasje, en daar een blauwe pikeur cap bij met blauwe streep.

Afbeelding

Afbeelding

Applebee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:01

Dat ziet er mooi uit Rockey! Maar ik denk dat ik toch eerst ga proberen hoe een zwarte cap met blauwe jasje staat.

Applebee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:06

Nog een vraagje:

Ik wil ook nieuwe dressuur laarsen aanschaffen (en nee, ik heb niet net de loterij gewonnen!!) Ik wil echt super chique laarsen die je been lang en slank doen lijken (van die hoog opgesneden).
Mijn oog viel op de "petrie" laars. Iemand ervaring mee?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:20

Petrie laarzen zijn super. Ik heb nu ongv. 5 jaar Petrie kalfsleder. Zien er nog steeds top uit zonder al te veel onderhoud. Mijn volgende laarzen worden of Petrie Anky of Petrie Worldcup.

Overigens heb ik alles in het zwart. Pikeur jasje met zwarte (antraciet maar oogt zwart) GPA helm of zwart hoedje.

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:04

VValar schreef:
Petrie laarzen zijn super. Ik heb nu ongv. 5 jaar Petrie kalfsleder. Zien er nog steeds top uit zonder al te veel onderhoud. Mijn volgende laarzen worden of Petrie Anky of Petrie Worldcup.

Overigens heb ik alles in het zwart. Pikeur jasje met zwarte (antraciet maar oogt zwart) GPA helm of zwart hoedje.

Ja die petrie worldcup zijn super die hebben een boog van 6 cm. Heb ik ook maar moet ze nog inlopen rijd nu nog met mn oude petrie's Bloos die zijn van kalfsleer maar daar ben ik minder tevreden over die slijten sneller.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:09

Ik heb net nieuwe laarzen van Petrie, model Anky. Zitten erg fijn, inlopen was niet zo'n probleem Knipoog
Heb m'n oude Petrielaarzen ook nog, deze zijn 7 jaar oud maar rijd er nog dagelijks mee. Bij de ene laars gaat het stiksel wat los en ze zijn erg ingezakt, maar ik vind het superfijne laarzen. De nieuwe laarzen gebruik ik voorlopig alleen even voor de wedstrijden, totdat mn oude laarzen echt versleten zijn...

CarolienS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:35

als je voor kalfsleren laarzen kiest, kan je zelfs donkerblauwe laarzen kiezen!!
Het model Anky van Petrie is erg mooi, maar daar zit een geplakte zool onder, je kan dan beter voor de worldcup (rundleer) of dressage (kalfsleer) gaan dan hebje in ieder geval een gestikte zool, altijd beter!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:04

ik heb altijd donkerblauw jasje met zwart kraagje en zwarte cap gereden. en nu heb ik de gewone GPA erbij op. Heel misschien dat ik als ik weer eens rijk ben ooit wel zo'n blauwe cap met leren kinbandje enz uit Engeland ga willen...
maar voorlopig gaat het zo prima.
en heb ook gewoon zwarte laarzen aan.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:00

Hay

heb mezelf net het nieuwe jasje van pikeur aangeschaft:
Afbeelding

en binnekort voor de eerste keer starten met mn dressuurfrack!!! jeej kijk er zo naar uit!

Ik draag zelf alles het liefst zwart, jasje zwart, hoed zwart, laarzen zwart, hoofdstel zwart, alles zwart! Ik vind blauw met zwart gecombineerd niet mooi, maar das ieders eigen smaak he!!

ZOEN xxx

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:15

Misser schreef:
Ik vind zwart en blauw niet echt mooi bij elkaar, zeker niet in een jasje, dat vloekt... Heb zelf een zwarte pikeur diana (ook een lengtemaat, volgens mij zijn die dingen gewoon erg kort?).

Wel een standaardjasje, maar staat erg mooi.

Ik wil ook de Diana, vind ik een erg mooi jasje.
Ik rij zelf nu nog in club trui, misschien als ik jarig ben krijg ik er één.