Kleur rijbroek wedstrijden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyLover

Kleur rijbroek wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:14

Haaijj!
Ik ga binnenkkort wedstrijden rijden en ik wou daarvoor een witte rijbroek kopen.
Maar nou zei iemand tegen mij dat dat in de B nog niet mag!
Dus mijn vraag was:::: mag je in de B een witte rijbroek aan????
grtz. Isabella

Vippie

Re: Kleur rijbroek wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:27

Sterker nog je MOET een witte rijbroek aan. Onderdeel van het verplichte wedstrijdtenu. Weet niet wie die slimmert is die dit heeft gezegd tegen je maar das iig iemand die zelf nog nooit een wedstrijd gereden heeft.
Tenu bestaat uit: witte rijbroek, witte handschoentjes, witte blouse, witte plastron, zwart rijjasje (of clubtrui als je nog bij de ponies start), zwarte rijlaarzen en zwarte cap (jasje en cap mogen ook donkerblauw zijn).

Succes!!!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:32

nou, ik weet niet met een onderlinge wedstrijd is het niet verplicht, maar je mag áltijd een witte rijbroek aan.... bij ond móet het zelfs! dus je kunt m gerust kopen Knipoog ikzelf vind het erg netjes staan, en je hebt kans dat ze je er nog wel een puntje bovenop gooien voor alg. verzorging Tong uitsteken ... dusz kopen maar! Clown

alvast suc6 voor je wedstrijd! Haha!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:45

romyjimmy schreef:
nou, ik weet niet met een onderlinge wedstrijd is het niet verplicht, maar je mag áltijd een witte rijbroek aan.... bij ond móet het zelfs! dus je kunt m gerust kopen Knipoog ikzelf vind het erg netjes staan, en je hebt kans dat ze je er nog wel een puntje bovenop gooien voor alg. verzorging Tong uitsteken ... dusz kopen maar! Clown

alvast suc6 voor je wedstrijd! Haha!

Ik denk dat het onderlinge wedstrijden niet uitmaakt wat voor kleur rijbroek je aantrekt, áls je er maar eentje aanhebt lijkt mij.
Mijn nichtje (dit jaar wordt ze 9) rijdt ook nog op een manege, maar toen ze een keer een wedstrijdje had reed ze gewoon met een witte rijbroek, ze had hem namelijk van mij gekregen (een hele tijd geleden hoor) en waarom zou ze hem dan niet aantrekken?

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:05

Volgens mij mogen gele rijbroeken ook, tenminste ik zie wel eens mensen die alles in geel hebben zonder dat dat bij hun club hoort. Ook zie ik wel eens groene rijjasjes. Ze zijn bij mij overigens niet echt favoriet, ik vind wit met zwart mooier. Knipoog

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:58

Vippie schreef:
Sterker nog je MOET een witte rijbroek aan. Onderdeel van het verplichte wedstrijdtenu. Weet niet wie die slimmert is die dit heeft gezegd tegen je maar das iig iemand die zelf nog nooit een wedstrijd gereden heeft.
Tenu bestaat uit: witte rijbroek, witte handschoentjes, witte blouse, witte plastron, zwart rijjasje (of clubtrui als je nog bij de ponies start), zwarte rijlaarzen en zwarte cap (jasje en cap mogen ook donkerblauw zijn).

Succes!!!

Je MOET niet met een witte rijbroek starten hoor, mag ook met een champagne (creme) kleur. Die champagne kleur is wel heel apart, i heb m sinds kort ook. Is weereens iets anders dan wit, toch???

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:32

Hmm doe mij maar een witte rijbroek, die cremekleurige vind ik er toch niet zo netjes uitzien... Maar goed zowel wit als creme zijn toegestaan...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:05

Barbara_m schreef:
[Je MOET niet met een witte rijbroek starten hoor, mag ook met een champagne (creme) kleur. Die champagne kleur is wel heel apart, i heb m sinds kort ook. Is weereens iets anders dan wit, toch???
[/quote]

Champagne/gebroken wit valt ook onder wit.
Echter alle andere kleuren (rood, zwart, blauw en alle andere kleuren van de regenboog) zijn niet toegestaan. Haha!

Voor onderlinge wedstrijden gelden andere regels natuurlijk, dat verschilt per stal/manege.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:00

Kleur handschoenen maakt ook niet uit Knipoog

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:44

miesie schreef:
Kleur handschoenen maakt ook niet uit Knipoog

zwart of wit vind ik persoonlijk wel het mooiste (als je een witte broek en een zwart/ antraciet (vast fout geschreven) jasje hebt.)
voor dressuur lijkt me wit mooier (ik dacht dat dat ook verplicht was ? )

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:56

Bij mijn weten zijn met de dressuur witte handschoentjes verplicht!
Dus geen zwarte/bruine enz. Met het springen zijn ze hier veel makkelijker in, daar mag het wel een andere kleur zijn.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:59

Ribay schreef:
Bij mijn weten zijn met de dressuur witte handschoentjes verplicht!
Dus geen zwarte/bruine enz. Met het springen zijn ze hier veel makkelijker in, daar mag het wel een andere kleur zijn.

Kleur handschoenen en de kleur van het dekje maken niet uit!
Dus als jij met roze handschoenen en een roze dekje wilt rijden moet je dat zelf weten...
Ik weet alleen niet of een jury dat op prijs stelt dus dat zal dan wel niet hoger dan een 6 worden voor je verzorging Tong uitsteken

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:47

ik rij zelf ook in het champagne kleur. ook die kleur handsschoenen. alleen was me dekje iets donkerder geworden dus bijna geel.. had dat nagevraagd en dat was niet erg.... ik heb wel is in het wit gereden bij de pony`s maar rij persoonlijk liever in het champagne... maar dat vind ik ook persoonlijk niet bij ieder paard staan.. zoals wij hebben een vos daar staat dat geweldig bij en we hebben ook een zwarte maar dat lijkt me niet zo mooi...

Ultiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:13

Ik heb zelf bij de pony's altijd in een crémekleurige broek gereden! Knipoog
Maar dat wist je al toch Bella?:P

vivumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:19

Ik heb een witte rijbroek vind ik wel zo mooi..maar een vriendin van mij heeft een beige omdat dat bij het clubteneu hoort... Knipoog

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:29

maakt het eigenlijk nog uit wat voor je cap je voor springwedstrijden gebruikt?? en moet het jasje persee gekocht zijn, of mag je ook een zelf gemaakte.... mijn oma heeft er eentje voor mij gemaakt Haha!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:37

persoonlijk vind ik alles wit en zwart het mooiste anders is het net of hij niet goed gewassen is.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:13

Ik ben verwend, heb 3 witte broeken en 1 champagne. Dus als ik naar een meerdaags concours ga (zoals almelo Haha! nog ff wachten) kan ik mooi afwisselen. Net als mn jasjes, heb een zwarte, een blauwe en een zwart-wit geblokte. Genoeg variatie dus!

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:24

Barbara_m schreef:
Ik ben verwend, heb 3 witte broeken en 1 champagne. Dus als ik naar een meerdaags concours ga (zoals almelo Haha! nog ff wachten) kan ik mooi afwisselen. Net als mn jasjes, heb een zwarte, een blauwe en een zwart-wit geblokte. Genoeg variatie dus!

Een zwart-wit geblokt jasje... wow dat lijkt me echt mooi (wel een beetje druk misschien).. Heb je er ook een foto van?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:03

dushi88 schreef:
maakt het eigenlijk nog uit wat voor je cap je voor springwedstrijden gebruikt?? en moet het jasje persee gekocht zijn, of mag je ook een zelf gemaakte.... mijn oma heeft er eentje voor mij gemaakt Haha!

Tuurlijk mag je starten in het jasje van je oma..
Jasje is een jasje hoor.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:44

ik dacht dat je met witte, zwarte of creme kleurige broek mag starten.
ik zelf start altijd in wit, maar er zijn er genoeg die in zwart of creme starten.. bij ons rijden de vier en achttallen met creme..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 02:05

DiLiberty schreef:
Barbara_m schreef:

Een zwart-wit geblokt jasje... wow dat lijkt me echt mooi (wel een beetje druk misschien).. Heb je er ook een foto van?

Ik zal morgen is kijken of ik dat kan. (Mijn zusje hier op bokt heet ze colinnn is vrij handig met de camera), ik hou jullie op de hoogte.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:30

Bij ons op de club had iedereen altijd een beige rijbroek aan! Lachen
Je was 'echt een kakker' als je zo nodig een witte rijbroek aantrok.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:53

Mijn westrijdbroek is ook gewoon wit Lachen

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:12

bij ondelinge wetstrijd hoeft het niet..daar kun je gewoon aankomen met een spijkerbroek Knipoog maarja wite rijbroek staat natuurlijk beter he