Hoe reageerde jou paard de eeste keer op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Hoe reageerde jou paard de eeste keer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:36

Hoe reageerde jouw paard op zijn allereerste wedstrijd? En wat waren de resultaten ongeveer? (slecht/ goed/ matig) En wat voor wedstrijd? Springen/ dressuur/ western/ onderling/ officieel etc etc.

Ik ben wel heel benieuwd omdat ik ook over een tijdje een jong paard ga uitbrengen, en wat moet ik dan verwachten? Vlogen jullie paarden meteen weer de bak uit, gingen ze niet eens de bak in of nog wat anders?
Sigaar

Anoniem

Re: Hoe reageerde jou paard de eeste keer op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:48

was toen ze pas net zadelmak was, groot buitenconcours van eigen club. Ze was wel braaf maar beetje gespannen, haar stal en vriendjes waren namelijk tegenover onze ring Bloos
ben meteen L1 gestart, had volgens mij 148 punten en ergens in het midden geeindigd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:50

Ik ben de eerste keer buiten gestart. Hij was toen 3.5 jaar en een half jaar onder het zadel. Mocht toen nog niet springen dus heb dressuur gereden.

Hij vond het wel zeer spannend, groot terrein met heel veel pony's. Dus dat was spannend, maar na een paar rondjes aan de hand gestapt te hebben(iemand had hem vast) werd hij rustiger.

In de ring was hij ook rustig, lekker proefje gereden voor de eerste keer met hem. Was 153 punten waard. Tweede proef ging ook wel lekker zo voor de eerste keer. Was 161 punten waard en een 7de prijs.

De eerste keer springen was dus een half jaar later als 4 jarige, dat was binnen bij eigen vereniging. Dit was heel spannend, de bak was aangekleed en er zaten mensen op de tribune. Hij draaide een paar keer op, steigerde wat. Eenmaal begonnen met springen ging het wel wat beter. Hij draaide nog ene keer om en bij een hindernis naar de tribune kregen we een stop. Maar uiteindelijk wel rond gekomen met 20 strafpunten...........

Het tweede rondje was duidelijk beter. Hij sprong zo rond, met uiteindelijk alleen 2 tijdfouten in de barrage omdat ik gewoon helemaal buitenom reed...........

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:16

zijn eerste wedstrijd was hij met inrijden lekker rustig.

Maar toen moest die alleen in de bak een proef neerzetten. Dat werd dus lekker de hele tijd galopperen. }>

De eerste proef toch nog 147 -2 }>

De tweede proef begon die als een gek te bokken en lag ik er naast toen werden we uitgesloten. Clown

Maar dan moet ik ook zeggen dat hij er nog niet klaar voor was. Knipoog En over de eerste preoef was ik nog wel tevreden. Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:29

de eerste keer was alles behalve ik intressant, resultaat 139 en 143. 2e keer was toen indoor 145 punten, omdat er witte hekkies stinden. 3e wedstrijd 8 x ervan door gegaan, 150 punten en nu loopt ie over het algemeen super. gewoon de eerste paar proeven niks verwachten, en als je voor je gevoel maar vooruit gaat tevreden zijn, en dan na een paar keer kun je hem wel doorvragen en er echt aan gaan rijden ook tijdens de proef. let wel op dat ie gewoon voorwaarts loopt.
succes ermee

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:40

De eerste keer was ze ruim een half jaar onder het zadel. Ik ben begonnen met een wedstrijd bij onze eigen club. Ze was super braaf, niks te klagen voor de eerste keer, 156 punten.
Tweede wedstrijd wel op ander terrein, bovendien een verre rit in de trailer.
Ze was wat angstig maar vertrouwde wel volledig op mij. Resultaat 160 en 165 punten en vijfde prijs.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:53

Toevallig net zondag eerste (onderlinge) wedstrijd gereden met mn pony Ja
Hij was ehm..nouja... lekker voorwaarts laten we maar zeggen Haha!
Hij vond het wel spannend, in zn eentje in de binnenbak Haha! maar hij was verder super Ja ok, het was geen hele perfecte nette proef, maar het was wél leuk en dat vond Romeo (de pony Tong uitsteken) ook en daar gaat het tenslotte om Ja
146 punten kregen we, en 6e van de 7 Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:57

De eerste keer (vorig jaar zomer) was ze veel relaxter dan ik had verwacht! Iedereen om me heen dacht dat ik veel punten had gescoord, uiteindelijk had ik 152 en 155. Erg netjes vind ik voor een eerste keer, en we waren ook 2x 4de van de 12 Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:03

De eerste keer met de vos was een indoor dressuur in een binnenbak. 168 pt en een 2e plaats. Hij kende de omgeving, maar alleen met losrijden ging iedereen heel ver aan de kant voor hem. Hij maakte er een rodeoshow van Haha! . Eerste keer buiten was hij echt ongelooflijk braaf. 165 pt en 3e plaats. Proefje was iets te mak naar mijn zin.
Eerste keer springen was 1 balk af.

Met de merrie was de eerste keer 157 pt.

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:42

Mon wordt vaak een beetje enthousiast met galloperen Haha!
Resultaat was dat we niet alleen gebruik maken van onze eigen baan, maar ook van de twee banen ernaast Haha! Er gingen 2 bordjes compleet aan gort, en we hadden geeneens een prijs voor de snelste proef! Whoosh! Whoosh! Punten rond 130 geloof ik.
Nu gaat het beter, wel nog regelmatig de snelste tijd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:44

januari onder het zadel. april op concour, buiten, dressuur, lag meteen in het zand Haha!

daarna terug erop gekropen en een 3de plaats met ergens ind e 160

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:46

Mijn eerste wedstrijd was indoor dressuur, we waren er al een paar keer geweest om te oefenen, dus ze kon de omgeving al en was toen 3½ jaar jong, we hadden een eerste prijs met 175 punten in de B. De tweede wedstrijd was 4 weken later, ook indoor ergens waar ze nog nooit was geweest, ze vond het heel spannend en o.a. de galop ging de mist in, we hadden toch nog 150 punten. Ik heb er alle vertrouwen in!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:54

in maart bij ons op stal gestart met een onderlinge wedstrijd, toen was ze 3.5 en was ik tweede met 173 punten. en begin april was het open wedstrijd bij ons op stal, was ik eerste met 170 punten, toen had ik haar net 3 maanden Haha! dit was allemaal indoor.

10 april voor het eerst mee naar een buiten wedstrijd genomen, ze was toen 3.5 en het was om daar wat rond te rijden, koos dan ook meteen een grote wedstrijd uit met springen én dressuur, beter kon niet hehe Haha! gelukkig reed mijn instructrice daar toen mee, dus die kon me mooi ff helpen, eerst daar even gelongeerd op het veld, staart er op, dus ik zag het al zitten Vork nou ja ik er op, mijn instructrice aan de hand ernaast blijven lopen, het voelde goed aan, dus ze mocht hem los laten, nou ze vond het heel eng en vreemd tussen die paarden, lag er dan ook bijna naast na wat bokkesprongen, maar heb daar 3 kwartier tussen gereden, en toen maar weer mee naar stal genomen, 2 mei had ik mijn eerste echte wedstrijd, van te voren weer gelongeerd, ze was weer erg fris en gespannen, toch zat ik in de prijzen met 163 en 168 punten Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 02:50

ik heb mijn eerste wedstrijd op een van onze springpaarden gereden... we hebben hem van iemand gekocht die er Z1 mee was... achteraf bleek hij ook nog best te kunnen springen.. ik startte outdoor in huizen (Gooische jachtvereniging) best spannend terrein daar.. ik zelf was best zenuwachtig... maar Memo was heel braaf, door mijn zenuwen maakte ik wat foutjes... maar met een best redelijk resultaat; 159 en 154 punten Haha! hij was natuurlijk veel gewend, dus dat was een voordeel... dat was een goeie ervaring iig... Cool

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:28

Met alle jonge en groene paarden wacht ik met meenemen naar een concours, als ik zeker weet dat ik de volledige controle heb. Dit heeft dan ook gelijk resultaat. Met de paarden die ik nu rij, heb ik alle starts nog bij de eerste 3 gezeten. De eerste wedstrijd in de B 2x tweede, en met de andere in de L1 2x eerste. Heb nu na 5 wedstrijden B+ 8 en L1+10. Het ligt er gewoon aan hoe paard zich geeft. Dat kan na drie maand maar ook na een half jaar. Wij hebben ze dan ook voor de verkoop, en dan wil de eigenaar natuurlijk wel een beetje goed voor de dag komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:36

ik heb nooit een jonge pony uitgebracht, maar een meisje op stal wel. De eerste keer was een onderling wedstrijdje, waar ze hem niet de proef heeft laten rijden, maar alleen de bak laten zien.
Daarna een keer de proef gereden, op eenbuitenterein. Ze stapte erop en pony begon al vreselijk moeilijk te doen, maarna even aan de hand te hebben gestapt was het allemaal goed.

2de wedstrijd had ze meteen prijs, dus dat ging echt heel goed.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:31

ik had goede resultaten voor de eerste keer met mijn groene spriet.
en een 2e en 3e plek van de 6 mensen
ze was met losrijden lkkr ontspannen en goed aan het been.
In de binnenbak tijdens de proef was ze iets gespannen en zat zichzelf overal in de spiegels te bekijken, maar ze luisterde super Haha!
volgende week mijn volgende debuut in Montfoort Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:52

Met ons nieuwe paard ben ik in januari voor het eerst gestart, de binnenbak had hij al een keer of vier gezien, dus dat was het niet, maar hij ging wel aan de hol toen we binnen kwamen. Gelukkig nog voor mijn proef, en daar ging hij vreselijk in lopen showen, dus 166 en 157 in de L1, ik vond het niet gek voor een eerste keer!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:40

Temptation was 3 toen hij zadelmak is gemaakt, vervolgens heeft hij een halfjaar in het land gelopen en ben ik 'm in april 2004 weer verder gaan trainen. In juli hadden we onze eerste wedstrijd in Surhuisterveen, Temptation was toen nog nooit mee geweest naar een ander terrein en ik wist ook niet hoe hij zou reageren. Wel was hij thuis steeds ontzetend braaf en ik verwachtte geen grote problemen. We moesten meteen in de L1 beginnen, omdat ik geen paarden meer in de klasse B mag uitbrengen. Temptation was op de wedstrijddag zelf erg ontspannen, hij vond het wel een beetje eng om tussen allemaal andere paarden te lopen tijdens het inrijden maar was verder heel braaf. We behaalden 161 en 156 punten. Ik was hartstikke tevreden over de proeven, Temptation slingerde nog wel wat tussen de bordjes, maar liep verder heel ontspannen. We hebben de L1 helemaal uitgereden, Temptation heeft 15 proeven gelopen in de L1, 17 winstpunten behaald en slechts 2 proeven geen winstpunt gelopen Haha! Begin december 2004 hebben we de overstap gemaakt naar de L2 en inmiddels zijn de eerste winstpunten al weer binnen. Tot de zomerkampioenschappen hou ik Temptation in de L2, daarna maken we pas de overstap naar de M.
In april maken we ons springdebuut, in de klasse B natuurlijk! Ben benieuwd...

Kingston had al wedstrijden gelopen (voornamelijk samengesteld en gesprongen) toen we hem kochten. Ook met Kingston ben ik begonnen in de L1 en daar rolden we vlot doorheen. Omdat hij al wedstrijdervaring had waren de wedstrijden geen probleem, tijdens het indoorseizoen echter is hij nog wel eens wat kijkerig en ziet ie overal spoken... Maar goed we hebben bijna genoeg winstpunten om de overstap te maken naar de Z2 Haha!
Kingston vindt springen wel erg leuk, hij is op springwedstrijden helemaal niet kijkerig en we hebben nu genoeg winstpunten om L te mogen starten. De laatste tijd heb ik echter niet veel met 'm gesprongen, ik spring liever wedstrijden tijdens het buitenseizoen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:44

Ik heb nu net 2 wedstrijden gehad. Ze was eigenlijk helemaal niet vreemd alleen wat kijkerig in de bak maar dat was naar een paar rondjes alweer over. Het was binnen een dressuur wedstrijd, ik heb ook een draver dus die zijn al heel veel drukte gewend met koersen. Ik had 144 punten de 1e keer en de 2e keer (was in dezelfe plaats, dus ze was al wat gewend)had ik 152 punten. Veeel SUC6 he!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:31

Zaterdagavond start ik trouwens voor het eerst in een binnenbak....ben heeeeel benieuwd!!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:13

Even graven in mn geheugen... Met mn eerste paard reed ik voor het eerst een wedstrijd (NKB, buitenconcours dus ± 1.000 paarden om je heen Haha!) toen hij bijna 4 was en een paar maanden onder het zadel. B, 157 punten en een 4e plaats geloof ik.

Met een ander paard, 2 jaar geleden de eerste keer gestart, 1e proef gespannen, 151 geloof ik, de 2e proef wel winst met 1e prijs maar de punten weet ik niet meer?

Met Sjors heb ik vorig jaar een keertje een wedstrijd gereden, niet officieel, in de B, met 154 en de 2e proef 144 punten geloof ik. Ging niet echt denderend Haha!. Ik had hem toen pas een paar maanden Knipoog. April dit jaar ga ik het opnieuw proberen maar dan in de L2 Haha!.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:26

Ik had Mirk net een week toen ik op onderlinge wedstrijd ging. Ik weet niet zo goed hoe hij reageerde. Hij was wel heel braaf, maar ik had nog steeds moeite met zijn gangen (hij gooit nogal hoog op). Ik had toen 184 punten en een eerste prijs (hoezo typisch onderlinge wedstrijdscore???) Haha! . Het was echt niet reeel hoor, die score. En ik had ook nooit op de eerste plek mogen staan, maar goed... Jurysport he?! Haha!

Mijn eerste officiele ging ook goed. In deze proef zat geen enkele fout en ik had dan ook 176 punten en een eerste prijs Haha!
Helaas heb ik nooit deze punten mogen evenaren, maar het was wel een fijne binnenkomer Ja

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:49

Mijn eerste wedstrijd met mijn paard weet ik nog goed. Super bij het losrijden en ik rijdt de andere bak in: complete staking. Niets aan te doen. Wilde niet van de andere paarden vandaan. Uiteindelijk ging die 1 rondje door de bak en ben gewoon begonnen en vanaf dat mijn vader begon te lezen ging het perfect! 100% attent en lekker actief. Resultaat: 2x 1e met 165 en 168! Heb daarna nog maar 4 wedstrijden gereden en allemaal 1e en 2e. Helaas ben ik niet meer verder gegaan wegens doordeweeks tijdgebrek.

Van de pony's weet ik ook nog. Reed altijd op een oude schimmel van mijn oma. Deze pony was vroeger al eigewijs maar fokte goed en heeft een aantal goede sportpony's voortgebracht. Maar goed, op zijn oude dag mocht ik erop leren rijden omdat clublessen niet echt veel konden leren. Toen ik voor het eerst naar de rijvereniging ging mocht ik mee doen aan het jaarlijkse "Boerenkooldag". Je doet dan spelletjes en aan het eind eet je met hele groep boerenkool. Hield in dat je dressuur, springen enzo moest doen. Was hartstikke leuk, maar ik moest dus een parcours springen. Wat bleek: de pony wilde niet in zijn eentje! Er moest perse een ander in de bak rondlopen. Nou, wij zijn stalmaatje in de hoek geparkeerd en wat denk je? Pony springt alles. In dressuur precies hetzelfde...ben er maar achteraan gereden Haha! . Nooit meer een wedstrijd officieel gestart...heb ook een andere pony gekregen voor de fanatieke sport Bloos

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:11

Op zijn eerste officiele wedstrijd draaide hij even door. Hij ging staken op alles wat hij eng vond, en aangezien hij alles eng vond.....
Hij klapte helemaal dicht en je kon je sporen er zo ver mogelijk inprikken, maar hij verzette bijna geen stap.
Ik reed 2 proeven, en dit was eerste, met 155 punten.

De tweede proef was thuis, maar hij was nog ondeugend.
Maar ik had 165 punten en was 4e.

Daarvor had ik wel een Hc concoursje gehad, maar daar was ie ook al zo spookie, en in de 2e proef was ie werkelijk HELEMAAL leeg van het drukmaken, dus ik reed hem bijna alleen op de zweep Clown