Niet getraind door sneeuw:toch wedstrijd rijden m2 niveau?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Niet getraind door sneeuw:toch wedstrijd rijden m2 niveau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:58

Komende zondag sta ik op de startlijst bij spijkerboor voor de m2,alleen heb ik zaterdag door het slechte weer voor het laatst kunnen trainen,ging toen wel erg lekker en zondag heeft de dochter van stalgenootje nog f proefje gereden(en gewonnen Haha! )in een binnen manege,maar das meer lekker los rijden dan echt trainen natuurlijk.

Aangezien het de komende dagen zo zal blijven kan hij dus alleen maar los in de bak en halve dagen in de paddock,is het dan wel eerlijk om zondag(als je al met je trailer de weg op kan)toch te gaan rijden?

Het is wel een vrij los en redelijk makkelijk te rijden paard van zichzelf,maar weet zeker dat hij maandags dan echt wel spierpijn zal hebben.

Wat is wijsheid? Verward

Aan de ene kant zeg je niet doen ivm spierpijn enz,andere kant kan hij dan wel weer even lekker bewegen en je kan dan eventueel ook meer voor de ervaring gaan(hij vind vreemde plekken nogal eng af en toe).
Heel misschien kan ik als weer toelaat wel met iemand mee trainen in de binnenmanege maar dat is dan 1 dag.

Wat zouden jullie doen?

Melanie15

Re: Niet getraind door sneeuw:toch wedstrijd rijden m2 nivea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:04

Het lijkt mij niet echt verstandig om te gaan als je een week niet hebt gereden, kan je niet longeren ofzo, dan is het een ander verhaal, maar als je een week niks hebt kunnen doen, zou ik niet gaan

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:12

Als je tussendoor nog wel kans ziet een keer te trainen, dan kun je die wedstrijd ook rustig aan rijden en zien als een extra training. Binnen rijden kost ook geld, en nu kun je binnenrijden en wordt je proefje ook nog beoordeeld.
Zelf zou ik het zien als extra rijmogelijkheid en rustiger losrijden zodat de spierpijn mee zal vallen achteraf. Ik denk dat een les rijden zwaarder is dan het losrijden voor, en rijden van een proefje.

Als je kans ziet om te stappen aan de hand of een stapbuitenritje over fietspad of weg te maken, dan heeft hij toch ook echte beweging en onder een stapritje kun je ook je paard wat loswerken.

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:43

Als het goed is komt morgen de laatste sneeuw en daarna regen, dan kan je donderdag, vrijdag en zaterdag nog trainen als het meezit. Kan je anders niet een keer in de buurt in een binnenbak trainen? En ik denk dat het met de spierpijn wel mee zal vallen, als je hem lekker soepel aan het lopen hebt in een proefje kan het alleen maar beter zijn voor hem dan stil staan.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:42

Heeft het je wel eens tegen gehouden, weinig trainen Knipoog

Nee hoor ik snap je.. Er is wel een behoorlijk pak gevallen en dat zal niet 1,2,3 weg zijn.. en met de trailer op pad lijkt me vanaf jouw ook geen pretje. Als ik al zie hoe slecht de wegen hier nog zijn..
Ik zou het weer even rustig afwachten en anders lekker rustig losrijden.. Bert kan wel tegen een stootje hoor Cool

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:06

Nou, ik heb net net weerbericht gezien en dat voorspelt heel veel sneeuw t/m zondag. Ik ben zelf ook al bang voor mijn wedstrijd van zaterdag, dat we de weg niet op kunnen.
Van het rijden komt de afgelopen paar weken ook hier niet veel terecht. We gaan ergens hier in de omgeving naar een binnenbak en dat kost 5 euro per uur. Dat doen we dan 3x deze week. Is misschien ook een idee voor jou?

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 22:16

idd morgen nog flinke sneeuw en daarna vorst en regen dus denk niet dat rijden er hier thuis voor ons inzit,hij komt wel halve dagen in paddock hoor,nou ja we zullenw el zien,en idd mir heb het wel vaker gedaan Knipoog maar nog niet in de m2 n met zo weinig gereden als nu denk ik,haha Haha!

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:32

Start zondag ook in Spijkerboor. Vandaag konden de paarden niet eens naar buiten, zo slecht was het. Frusty
Heb alleen even voorzichtig aan de hand gestapt. Kijk wel hoe het de rest van de week is, anders bel ik af. Verward

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:04

ik zit met hetzelfde probleem, zaterdag ein-de-lijk weer eens een keer een wedstrijd, kan ik van de week niet trainen. Boos! Nou, ja kijken of ik donderdag maybe nog naar de manege kan en anders zie ik het maar als een soort extra binnentraining...

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:18

Tsja moeilijk hoor. Ik zou denk ik wel gaan al is het alleen maar als een training. Als je je paard lekker ontspannen kan rijden en lekker uitstapt met een warme deken zal hij niet of weinig last hebben van spierpijn. Hij komt er in ieder geval elke dag uit en dan kan het niet zoveel kwaad hoor. Als hij de hele week in zijn box staat is het een ander verhaal naruurlijk. Dan zijn ze veel te fris en het is dan wel slecht voor je paard. Succes met je beslissing. Misschien valt het nog mee met het weer. Hopen dan maar! Groetjes.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 01:23

Gewoon gaan Ja Ik neem aan dat zijn basisconditie prima in orde is en dat hij inmiddels de oefeningen met gemak doorloopt Knipoog

Hij staat niet de hele week op het hok, maar loopt halve dagen buiten. Zo stijf zal hij dus niet zijn Ja En die spierpijn maandag valt ook allemaal wel mee als je hem zondag na de proef nog even netjes afwerkt en als hij maandag iig lekker buiten kan Ja

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:53

Helemaal mee eens Gomir!! Als je basis in orde is dan moet het kunnen. Ik heb zelf afgelopen week 2 keer gereden en die week daarvoor heeft mijn paard de hele week los gelopen en aan halster aan de longe ivm met mijn vakantie. Ik heb afgelopen zaterdag ook gewoon gestart. Geen probleem Hij was zelf lekker fris in zijn hoofd!
Heb heerlijk gereden !!
Ik heb wel rustig aan los gereden wat oefeningen gedaan en na de proef nog even lekker hals laten strekken in draf en daarna lekker uitgestapt. Nergens last van maandag!!
Als je nog gaat Succes zondag !!
Ik hoop ook dat het beter weer wordt want ga zaterdag naar Middenmeer !!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:15

Ik zou ook gewoon gaan als ik jou was. Zie de redenen van Gomir.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:27

Ik moet vrijdag starten, maar als het zo doorgaat met de sneeuw ga ik toch echt niet.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:30

Ik zou komende zondag een wedstrijd hebben maar als het dit weer blijft stap ik niet in de trailer.

Week trainen vindt ik niet zo'n ramp. Ze staat toch de hele dag buiten, en ik zorg dat ik zaterdag nog even met haar buiten ga rijden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:33

Eerst maar afwachten of je de weg op kunt. Maar een voordeel heb je: niemand heeft dan kunnen trainen door de sneeuwval Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:44

Nou, de mensen met een binnenbak kunnen wel trainen Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:47

Hermesdeux schreef:
Eerst maar afwachten of je de weg op kunt. Maar een voordeel heb je: niemand heeft dan kunnen trainen door de sneeuwval Haha!

Er zullen toch ook mensen zijn die in een binnenbak kunnen trainen?

Ik zou persoonlijk wel gaan. Als je paard de oefeningen goed beheerst zijn die spieren dus ontwikkeld en zal spierpijn dus veel minder optreden.

diegomarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:53

lang leve de binnenbak.... Tong uitsteken , ik hoop wel dat die wegen beter worden, want met die gladheid ga ik Zondag ook niet, wel jammer maar dat is gewoon overmacht...Als het Zondag nog zo slecht is zal de wedstrijd toch ook wel afgelast worden neem ik aan?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:07

gabyfedde schreef:
Hermesdeux schreef:

Er zullen toch ook mensen zijn die in een binnenbak kunnen trainen?

Ik zou persoonlijk wel gaan. Als je paard de oefeningen goed beheerst zijn die spieren dus ontwikkeld en zal spierpijn dus veel minder optreden.

Dat is waar. Ik zou ook gaan!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 16:29

Je kan er ook gebruik van maken dat je lekker (binnen) kunt rijden. Doe net of het je training thuis is. Lukt je onderdeel niet? Jammer. Wees wel eerlijk voor je paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:03

gewoon gaan Haha! Haha! Haha! Misschien heeft je paard er wel zoveel zin in dat hij net dat stukje extra geeft Haha! Haha! Haha!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 18:30

Gewoon doen ja, 1 weekje niet trainen is geen wereld van verschil.
En bij jullie zijn ze toch zuinig met negatief saldo, hebben jullie dat eigenlijk?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:05

RanouK schreef:
En bij jullie zijn ze toch zuinig met negatief saldo, hebben jullie dat eigenlijk?

Dan moet je tussen de 40 en 45% scoren Haha!

Ik heb mijn concours voor volgend weekend wel al afgezet, maar die is ook niet zo braaf daar moet ik echt wel een paar keer opzitten voor concours Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:26

zaterdag heb ik wedstrijd maar ze hebben daar maar 1 binnenbak...als de grond hard is kun je dus nauwelijks los rijden,dus ik zit ook te twijfelen..ik rijdt vooral voor de ervaring van m'n paard dat is dan z'n 3de wedstrijd maar ik wil wel dat het goed verloopt,gelukkig kan ik wel regelmatig trainen in de binnenbak.