dressuurwedstrijden met bodyprotector?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ik vind dressuur rijden met een bodyprotector

heel verstandig, dat doe ik zelf ook!
5 (6%)
verstandig maar dat doe ik zelf niet!
31 (41%)
ik vind het er niet uit zien! en overbodig!
15 (20%)
ik vind het er niet uitzien! [maar toch ook wel verstandig]
24 (32%)

Totaal aantal stemmen: 75

Pikolino

dressuurwedstrijden met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 16:56

nouw dat vroeg ik me dus wel is af....
mag je dressuurwedstrijden *[in welke klasse dan ook]*
met een bodyprotector aan rijden?

ik zou het zelf niet doen om dat ik het persoonlijk heel lelijk vind om iemand in de dressuur ring te zien met een bodyprotector....
wat is jullie mening daar over?

dus 2 vragen Tong uitsteken :
*mag je in de dressuurring met een bodyprotector rijden
*wat vinden jullie ervan.... [dressuurproef met bodyprotector aan]

brand maar los Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-05 17:13, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: poll toegevoegd

Lielle

Re: dressuurwedstrijden met bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:02

de eerste vraag is op te zoeken in het reglement Pling

en de 2e: ik vind het persoonlijk niet mooi, en zal het ook niet snel doen.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:02

Ik weet eigenlijk niet of het mag Verward

Enne... als iemand zich veilig voelt in de dressuurring met een bodyprotector aan.. waarom zou je het dan niet doen? Ik voel me gewoon veilig in de dressuurring dus een bodyprotector zou ik niet zo snel omdoen... met springen daarin tegen dan weer wel!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:20

Ik denk dat het wel mag, het is alleen maar voor meer veiligheid. Ik heb het nog niemand zien doen, maja

zelf zou ik niet met een bodyprotector gaan rijden in de dressuur. Ik vind het gewoon niet mooi.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 17:21

jullie kunnen stemmen in de poll Vork Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:41

als ik ooit wedstrijden zou gaan rijden, zou dat MET bodyprotector zijn ja. Die draag ik altijd, binnen, buiten, met dressuur, zomer, winter, dus ook met wedstrijden............ Knipoog
Of het mooi is of niet boeit me niet zo, ik zit niet op m'n paard om mooi te zijn.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:47

IngridM schreef:
als ik ooit wedstrijden zou gaan rijden, zou dat MET bodyprotector zijn ja. Die draag ik altijd, binnen, buiten, met dressuur, zomer, winter, dus ook met wedstrijden............ Knipoog
Of het mooi is of niet boeit me niet zo, ik zit niet op m'n paard om mooi te zijn.

dat is duidelijk Haha!
maar doe je dat echt voor de veiligheid of voor een andere reden?

want ik ken een meisje (noujah een 'vriendin' van mij) die een bodyprotector draagt om dat ze dan rechter op zit Rolleyes

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:59

Je mag gewoon een proef rijden met bodyprotector.In onze regio is het niet ongebruikelijk.
Wanneer je met een onervaren paard/pony start vind ik het nog niet zo gek om een body te dragen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:14

Hmm is wel heel persoonlijk. Ik vind een bodyprotector afschuwelijk zitten en voel me er niet al te prettig in. Ik vind in sommige gevallen het wel noodzakelijk.

Voor mij persoonlijk : als ik vind of het gevoel heb dat ik op een paard en bodyprotector nodig heb, is hij nog niet klaar voor wedstrijden Haha!

En ik de B en L1 kan ik me voorstellen dat iemand er behoefte aan heeft maar als je L2/M rijd heeft je paard voldoende wedstrijd ervaring in de meeste gevallen en behoort het in de proef ten minste gehoorzaam te zijn ..

Jaa een paard kan altijd schrikken hoe goed afgericht ook .. dat wel maar daarom zou ik hooguit met losrijden er een aan doen en die uit doen voor de proef. Niet om dat ik het geen gezicht vind, een veiligheids cap staat ook niet bepaald charmant Haha! maar gewoon omdat ik me er niet prettig en vrij in voel.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:32

Ik vind BP's niet mooi en verschrikkelijk zitten, maarja een geluk is zo gebeurt eh.
Dus een BP dragen is altijd verstandig.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:31

Hay

ik heb erop gestemd dat het niet mooi is maar wel verstandig..
Ik start binnen enkele maanden juniore... en geef eerlijk toe.. ik denk dat ik gewoon weggelachen wordt met een body aan, ik vind het persoonlijk ook bij mij helemaal niet nodig, want weet van mezelf dat ik door mn rug niet senl op een paard zal kruipen dat gevaarlijk is.. maarja het is wel veilig!!

xxx

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:42

Ik vind het niet zo mooi maar als iemand zich daar veilig in voelt.
Met springen heb ik ook geen bodyprotector.. Dus met dressuur eigenlijk ook niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:05

Ik vind het niet zo mooi. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik met een groen paard een BP zou aandoen. Misschien kijken of ik het onder de jas kan proppen dan? Haha!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:08

Een vriendin van mij doet het wel en ze voelt zich daardoor een stuk zekerder omdat haar paard nogwel eens een vreemde sprong wil maken. Ookal is het geen gezicht en kijken de andere mensen in haar rubriek vaak vreemd op. De jury's niet want ze heeft bijna altijd winst en 1e of 2e plek.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:21

Je mag er wel mee rijden (weet niet tot welke klasse, maar B en L iig wel) Ik doe het niet omdat ik het niet mooi vind staan en ik heb hem alleen met springen aan. Met springwedstrijden doe ik hem wel over m'n jasje.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:33

Het is maar wat je gewend bent.Mijn dochter is van jongs af aan gewend met een bp te rijden.Ze heeft een hele fijne draagbare die haar niet belemmert in het bewegen.Als ze het bos ingaat of gaat springen trekt ze de bp uit haar zelf aan.Vaak als we van een wedstrijd terugkomen heft ze hem nog aan op de weg naar huis en ook thuis tref ik haar wel eens aan achter de computer met bp en cap op.Dit geeft aan dat ze hem heel comfortabel vindt zitten en dat ze niet eens in de gaten heeft dat ze hem draagt.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:03

Ik vind het niet mooi staan maar wel veilig!!
Volgens mij mag het wel, bij de paarden heb ik het eigenlijk nog nooit gezien in de dressuur ring..

Ik heb hem alleen aan met springles + wedstrijden!

Ik ga er ook rechter op door zitten hoor!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:19

Alsjeblieft zeg, een BP in de dressuur... Geen gezicht.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:51

Toevallig zitten wij te twijfelen, zag paar weken terug meisje bij de dressuur en vlak voor ze de ring inging deed ze de bp af (meisje van rond de 8) overigens viel ze er met losrijden nog af dus goed dat ze hem toch om had toen.

Onze dochter rijdt ook met BP op haar iets 'actievere' pony, ze voelt zich er nu ook veiliger bij omdat ze het nu zo gewend is. De houding toont slechter met BP, haar rechte rug valt veel minder op het lijkt 'ronder'.

Binnenkort starten op deze pony en nu twijfelen we nog of we hem afdoen.
Kijk eerst even hoe de pony is, als hij erg fris toont en als zij hem liever toch om wil houden omdat ze zich veiliger voelt dan doen we dat gewoon ook in de ring en bij losrijden in ieder geval. Overigens dus niet mooi om te zien in de dressuurring.

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:28

Maar in de dressuur is het toch de bedoeling dat je paard gehoorzaam en ontspannen een proefje moet lopen. Dus dan zou je je paard zo voor elkaar moeten hebben voordat je op wedstrijd gaat, dat je er niet meer zomaar af hoeft te vallen.

En ik weet ook wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit, dus is het misschien wel verstandig om een bp op een groen paard tijdens het losrijden aan te hebben (vooral bij de pony's) maar ik zou hem in de proef wel uitdoen.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:10

hmmm schreef:
Maar in de dressuur is het toch de bedoeling dat je paard gehoorzaam en ontspannen een proefje moet lopen. Dus dan zou je je paard zo voor elkaar moeten hebben voordat je op wedstrijd gaat, dat je er niet meer zomaar af hoeft te vallen.

Nou, ik denk niet dat het bovenstaande garantie is dat je er niet meer afvalt. En 'zomaar' afvallen deed ze geloof ik niet maar haar pony kreeg het even op zijn heupen (was eerste wedstrijdje van dat meisje).

Tijdens de proef liep die pony best ontspannen en dat meisje deed het verder best leuk.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:53

hmmm schreef:

En ik weet ook wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit, dus is het misschien wel verstandig om een bp op een groen paard tijdens het losrijden aan te hebben (vooral bij de pony's) maar ik zou hem in de proef wel uitdoen.

dat vind ik nou gewoon ronduit n domme reactie!!
Het gaat er idd om dat een paard in de dressuur gehoorzaamt en ontspannen een proefje loopt, maar je hebt genoeg van die bloedkikkers die het zo in een keer op hun heupen krijgen, en dan niet te zuinig beginnen te bokken, steigeren ed! En juist vooral op concours, als je in een andere omgeving als thuis bent!

Op het moment rijd ik niet met BP omdat mijn oude kapot is en ik op het moment er gewoon geen heb maar zeker als ik ga springen ga ik weer met mijn BP rijden, gewoon omdat ik liever veilig op mijn pony zit en dan ziet het er maar wat minder mooi uit.
Met dressuur denk ik niet dat ik met mn BP zal gaan rijden omdat ik mijn pony daar gewoon goed genoeg voor vertrouw, maar ik denk wel dat ik m in ieder geval meeneem op concours, als ie egt druk is dat ik m dan aan kan doen!

Ook als je wat jongere kinderen hebt, die op een vrij drukke pony zitten vind ik het heel verstandig ze een BP aan te doen! Als ik later zelf ook kinderen heb die rijden, is het sowieso op een jonge/nieuwe pony BP aan, met springen/ bosritten ed ook en misschien zelfs in de dressuur ook!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:13

Ik zou het zelf niet doen, maar het is wel verstandig, ik zou een BP wel aandoen bij het springen. Want als je valt zijn die balkjes niet zo zacht... Clown

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:09

Het mag, iig t/m Z2 is het toegestaan om met BP aan te rijden van ZZ-licht en hoger ken ik de reglementen niet, dus dat durf ik niet te zeggen.
In september heb ik zelf twee wedstrijden met BP gereden, de ene was een B-proef op het haflingerweekend in Ermelo de andere waren 2 M2 proeven gewoon op een reguliere KNHS wedstrijd. Ik deed dat omdat ik vorige zomer 5 ribben had gebroken, en zonder BP aan mocht ik 4 maanden niet rijden, als ik voorzichtig deed, op brave paarden ging en met BP aan, mocht ik (als ik geen pijn zou hebben) na 6 weken weer op een paard klimmen. Dat heb ik dus gedaan en ik heb t/ half oktober geen paard bestegen zonder BP aan, zelfs niet voor een rondje uitstappen. Ook met de daarin vallende dressuurwedstrijden had ik hem dus aan. Nou heb ik die M2 wedstrijd gestart op de manege waar ik ook ten val was gekomen en de ribben had gebroken, dus daar keek niemand raar op, maar anders had ik er nog schijt aan gehad, het was voor mijn veiligheid.
Ook op de haflingerdag heb ik eigenlijk niemand raar zien kijken.
Ik rijd inmiddels weer dressuur zonder BP, puur omdat ik merkte (toen de 4 maanden voorbij waren en ik weer eens zonder BP op het paard geklommen was) dat ik zonder BP aan toch net iets losser zat, waardoor mijn paard zijn rug beter losliet en dus veel ontspannender en makkelijker ging lopen.
Maar als ik drukte verwacht op een buitenrit, op een nieuw, vreeemd paard en met springen draag ik hem nog steeds altijd. Ik heb maar 1 lijf en daar ben ik zuinig op en wat een ander daar van vindt, daar heb ik niks mee te maken!

mastenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:17

Je mag altijd met bp rijden. Het is jouw eigen keuze. Ik zelf rijdt er alleen mee tijdens de cross en met crosstraining maar verder niet. Ik vindt het niet echt prettig zitten en het belemmerd me een beetje in mn bewegingen (alhowel dat ook kan komen dat de mijne een beetje te groot is geworden Clown )