hmmm schreef:Maar in de dressuur is het toch de bedoeling dat je paard gehoorzaam en ontspannen een proefje moet lopen. Dus dan zou je je paard zo voor elkaar moeten hebben voordat je op wedstrijd gaat, dat je er niet meer zomaar af hoeft te vallen.
En ik weet ook wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit, dus is het misschien wel verstandig om een bp op een groen paard tijdens het losrijden aan te hebben (vooral bij de pony's) maar ik zou hem in de proef wel uitdoen.
dat vind ik nou gewoon ronduit n domme reactie!!
Het gaat er idd om dat een paard in de dressuur gehoorzaamt en ontspannen een proefje loopt, maar je hebt genoeg van die bloedkikkers die het zo in een keer op hun heupen krijgen, en dan niet te zuinig beginnen te bokken, steigeren ed! En juist vooral op concours, als je in een andere omgeving als thuis bent!
Op het moment rijd ik niet met BP omdat mijn oude kapot is en ik op het moment er gewoon geen heb maar zeker als ik ga springen ga ik weer met mijn BP rijden, gewoon omdat ik liever veilig op mijn pony zit en dan ziet het er maar wat minder mooi uit.
Met dressuur denk ik niet dat ik met mn BP zal gaan rijden omdat ik mijn pony daar gewoon goed genoeg voor vertrouw, maar ik denk wel dat ik m in ieder geval meeneem op concours, als ie egt druk is dat ik m dan aan kan doen!
Ook als je wat jongere kinderen hebt, die op een vrij drukke pony zitten vind ik het heel verstandig ze een BP aan te doen! Als ik later zelf ook kinderen heb die rijden, is het sowieso op een jonge/nieuwe pony BP aan, met springen/ bosritten ed ook en misschien zelfs in de dressuur ook!