welke klasse mag?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

livo

welke klasse mag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:29

Als mijn vriendin al eerder L heeft gestart en ik mijn paard eenmalig L start...mag mijn vriendin dan met mijn paard L starten??? Ja toch?

liberty

Re: welke klasse mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:35

ja, mits paard en ruiter L geklasseerd zijn, moeten dus een winstpunt hebben.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:36

hmm...ik zou dus eerst een winstpunt moeten rijden in t L......das minder Huilen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:47

En je vriendin ook!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 15:48

ja maar dat heeft ze dacht ik wel hoor..... Haha!
maar ik zie dat niet zo zitten

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 15:54

liberty schreef:
ja, mits paard en ruiter L geklasseerd zijn, moeten dus een winstpunt hebben.

klopt helemaal!! ik heb het ook namelijk uit gezocht omdat ik misschien weer wilde starten...

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:11

is het ook zo dat als ze allebei L geklasseerd zijn dat ze L moeten starten of mag dat?????

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:12

moeten, zover ik weet

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:15

Oke nou iig bedankt ik wilde ff weten wat er precies mogelijk was.....
Het is me nu een stukkie duidelijker....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:25

patries_kjp schreef:
moeten, zover ik weet

Klopt, maar dit is niet zo als je van pony naar paard gaat of een jong paard gaat starten. Als je namelijk zelf L geklasseerd bent met een jong paard mag je in het L starten, moet niet. Start je L en is het paard voorheen ook L geweest mag je gelijk L starten. Maar ik dacht dat als je Z was dat je dan elk paard L moest starten. Maar kan ook zo zijn dat je als ruiter en paard L zijn in het L moet starten, maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk eigenlijk.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:28

De situatie is als het volgt......
Het paard is 4,5 jaar oud ik heb hem in de B gestart...we mogen over naar de L.....nu gaat mijn vriendin hem verder rijden zij is L geklasseerd
Moet ik nu eerst het paard L geklasseerd maken (wp rijden in t L) om haar L te mogen laten starten of mag zij hem ook zo meenemen het L in??

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:30

als haar hoogste 'nivo' L is moet jouw paard een L punt hebben behaald(anders moeten ze B starten) , als ze Z is geweest mag ze geloof ik wel gelijk in de L starten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:32

Klasse indeling voor nieuw te vormen combinaties - dressuur
Uitgangspunt

Je bent als paard of ruiter opgenomen in een klasse als je in die klasse een wp hebt behaald.

normale indeling
ruiter en paard moeten starten in de hoogst gezamenlijke klasse
(dus ruiter M1, paard M2, => combinatie M1)

uitzonderingen
- bij overgang van pony naar paard mag je ook een klasse lager starten (dus ponyruiter M1, paard M2, => combinatie M1 of L2)
- als een ruiter tenminste M1 is geweest (dus met wp) mag je altijd starten in de L1 (dus ruiter M2, paard niets => combinatie B of L1)
- is een ruiter 2 * Z1 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en deze mag starten in de L2 t/m Z1
- is een ruiter 2 * Z2 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en deze mag starten in de L2 t/m Z2

dit laatste gaat zo door voor ZZ-L (min M1 geloof ik) etc. Details staan in het KNHS reglement.

Dus in jouw geval (vriendin is L, paard is B), moet ze B starten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:42

Lielle schreef:
- is een ruiter 2 * Z1 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en deze mag starten in de L2 t/m Z1
- is een ruiter 2 * Z2 geweest, dan moet deze minimaal L1 starten en
Dus als ik dit goed lees zou een ruiter die 2x Z2+1 is geweest , zou een paard van 5 die nog nooit iets gelopen heeft gelijk in de Z2 mogen starten. Of m2 oid?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:03

inderdaad

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:08

Sammie, vergeet niet de leeftijd van het paard, voor een bepaalde klasse moet een paard een bepaalde leeftijd hebben.
En ik weet niet precies welke leeftijd welke klasse, maar dat weet vast iemand anders wel (en dan zit er ook nog verschil in dressuur en springen, in bovenstaande geval gaat het om springen).

Maargoed, bovenstaand geval zit in elk geval wel goed qua leeftijd, heeft alleen jammer genoeg niet dat ene winstpuntje in het L om hem L-geklasseerd te hebben.
Niet geklasseerd, maar wel startgerechtigd dus.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:13

zelfs als jij L heb gestart met het paard zonder wp te halen, staat het paard nog steeds B geregistreerd!! dit probleem had ik dus

maar ik ben bv met een paard B sgw gestart(1 maal, geen wp)
maar ben wel L springen(dit weekend loopt ie al in het M)
ik mag met een bepaalde regel in de sgw me over laten plaatsen naar L sgw +7wp
maar hoe zit het dan met versneld promoveren? ik ben immers ooit M ponys sgw geweest, bij de knhs is dit niet hetzelfde als L paarden Boos!
maar als dit wel het geval is, mag ik dan versneld promoveren?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:53

Is er niet ook zo'n regel dat als je het paard in een klasse start maar géén winst hebt, het paard wél geklasseerd is in die klasse eronder?

Dus als jij dat paard L2 zou starten, ongeacht of je winst rijdt of niet, mag je vriendin dat paard L1 starten (als ik die regel goed heb uiteraard Knipoog )

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:37

Remember schreef:
Is er niet ook zo'n regel dat als je het paard in een klasse start maar géén winst hebt, het paard wél geklasseerd is in die klasse eronder?

Dus als jij dat paard L2 zou starten, ongeacht of je winst rijdt of niet, mag je vriendin dat paard L1 starten (als ik die regel goed heb uiteraard Knipoog )

Maar dat lijkt me toch logisch?
Want als zij en het paard L2 zouden zijn (wel of niet geklasseerd, al is het alleen startgerechtigd), dan houdt het dus in dat ze genoeg winstpunten in de L1 hebben om over te gaan in de L2, oftewel geklasseerd.
En als de nieuwe ruiter dan ook L1 geklasseerd is (of L2 startgerechtigd zonder winstpunten), dan is L1 de hoogst geklasseerde klasse samen.
En dan moeten ze dus L1 starten.

Of begrijp ik je verkeerd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 01:16

Chrystal-gek schreef:
Sammie, vergeet niet de leeftijd van het paard, voor een bepaalde klasse moet een paard een bepaalde leeftijd hebben.

Dat doe ik toch ook niet, ik heb het over een paard van 5. Een 5 jarig paard mag naar mijn weten al Z1 starten.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:05

tuurlijk mag een paard van 5 al z1 starten of het zo slim is weet ik niet maar waarom zou hij geen z mogen starte?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:21

impi schreef:
tuurlijk mag een paard van 5 al z1 starten of het zo slim is weet ik niet maar waarom zou hij geen z mogen starte?

Er zitten leeftijdsregels aan het starten in de klasse z maar volgens mij is dat ook 5 jaar ja.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:22

Chrystal-gek schreef:
Remember schreef:

Maar dat lijkt me toch logisch?
Want als zij en het paard L2 zouden zijn (wel of niet geklasseerd, al is het alleen startgerechtigd), dan houdt het dus in dat ze genoeg winstpunten in de L1 hebben om over te gaan in de L2, oftewel geklasseerd.
En als de nieuwe ruiter dan ook L1 geklasseerd is (of L2 startgerechtigd zonder winstpunten), dan is L1 de hoogst geklasseerde klasse samen.
En dan moeten ze dus L1 starten.

Of begrijp ik je verkeerd?

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt want ik denk dat zij bedoelt dat iemand hem gelijk in de l2 start zonder het paard eerst in de b of l1 te starten.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:33

Citaat:
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt want ik denk dat zij bedoelt dat iemand hem gelijk in de l2 start zonder het paard eerst in de b of l1 te starten.

Ja, inderdaad, zo bedoel ik het.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:13

Remember schreef:
Citaat:

Ja, inderdaad, zo bedoel ik het.

Zoiets dacht ik al, het leek me al te simpel Koe .
En in dat geval weet ik het niet Clown .

Sammie, zoals ik al zei, ik weet niet welke leeftijd, welke klasse, ik weet alleen dat de leeftijd er ook nog mee te maken heeft.
Hebben we het trouwens over springen of dressuur?
TS heeft het over springen.