nieuwe kur muziek edward gal (trance)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

risthia

nieuwe kur muziek edward gal (trance)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 10:28

uit de gelderlander 15-02-2005

Trancemuziek in de dressuurbak
Door ROY HAMMINK

HARSKAMP - Nederlands dressuurkampioen Edward Gal slaat een andere weg in. De muziek van zijn nieuwe kür wordt gecomponeerd door trance-dj Jochen Miller.

DJ Tiësto, de bekendste Nederlandse deejay, gaf hem het laatste zetje. Gal: "Ik zag hem draaien bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Athene. Zo ontzettend mooi. 'Dat wil ik ook', wist ik toen meteen", zegt Edward Gal.

De ruiter uit Harskamp voegt de daad bij het woord. Hij en zijn paard Lingh zullen bij hun vernieuwde kür worden begeleid door ultramoderne klanken. Gal (34) vroeg de trance-deejay Jochen Miller de muziek voor de nieuwe oefening te componeren.

"Ik wil rijden op muziek die ik zelf leuk vind", zegt de regerend Nederlands dressuurkampioen. "En dan het liefst knoerharde muziek. Geen echte house, maar nummers met veel beats en wat klassieke invloeden. De muziek moet passen bij de uitstraling en lossigheid van Lingh. Het gaat toch om het geheel. Je kunt wel een kür met heel mooie muziek hebben, maar als het niet klopt met je paard, scoor je niet."

De keus voor trancemuziek is revolutionair. De meeste dressuurruiters werken hun oefeningen af op klassieke klanken. Sommigen worden in de dressuurbak begeleid door 'lichte' popmuziek. Maar trance, een moderne dancestijl, dat is nog niet vertoond op mondiaal topniveau.

Gal, die voorheen reed op muziek van glamourvioliste Vanessa Mae: "Het is inderdaad iets heel anders dan de truttige muziek waar de meeste oudere mensen van houden. Maar van mij hoeft het allemaal niet zo klassiek."

Gal kwam via zijn vriendin en manager Nicole Werner in contact met Jochen Miller. Zij hoorde de in het Brabantse Mill opgegroeide deejay (paspoortnaam: Jochen van der Steijn) draaien in de Nijmeegse megadisco The Matrixx en huurde hem en zijn producer Boy van Lamoen in.

Miller (25): "We zijn twee weken geleden naar Jumping Amsterdam geweest, waar Edward won. Ik vond de muziek erg oubollig. Er waren vrij veel jonge mensen, maar er was nauwelijks een kür met muziek van deze tijd. Edward geeft ons beelden van zijn nieuwe kür en wij zullen daar de muziek voor maken. Je hoeft geen harde en stoere dingen te verwachten. Geen stevige house, dat lijkt me niets voor paarden, maar wel moderne muziek met mooie melodieën. Ik heb dit nog nooit gedaan; het lijkt me erg spannend. Voor beide partijen trouwens."

Gal, die de Olympische Spelen van Athene miste omdat zijn paard in de aanloop naar het evenement van de laadbak viel, wil zijn vernieuwde kür voor het eerst laten zien en horen op 15 juli tijdens Outdoor Gelderland op landgoed Middachten in De Steeg. Twee weken later staat het Europees kampioenschap in Moskou op het programma. Als de samenwerking bevalt, wil Gal ook op de klanken van Miller naar de Olympische Spelen van 2008 in China.

Gal: "Het zou mooi zijn als er in Peking ook muziek van een Nederlandse deejay te horen is."

Annash
Blogger

Re: nieuwe kur muziek edward gal (trance)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:53

Ik moet toegeven dat ik zijn Kur helemaal geweldig vind! Ja Was erbij op Jumping en ik heb genoten!!! Past idd goed met zijn paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:02

Volgens mij komt hij met een hele andere kur Shanne16 Haha! Dit bericht stond trouwens ook al op zijn website.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:03

Als het maar een mooie kur wordt maakt het niet uit welke kur Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:10

VValar schreef:
Volgens mij komt hij met een hele andere kur Shanne16 Haha! Dit bericht stond trouwens ook al op zijn website.

Hmm... op Jumping reed hij anders ook al op trance Ja

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:16

Shanna16 schreef:

Klopt, en op de hengstenkeuring ook. Ik vond de kur al super maar blijkbaar was Edward aan vernieuwing toe Haha! Als ik het goed heb begrepen wil hij zijn vernieuwde kür voor het eerst laten zien en horen op 15 juli tijdens Outdoor Gelderland.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:21

Ik vind het een superidee, mss gaan jongeren nu dressuur ook veel leuker vinden om naar te kijken!!!

xxx

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:24

VValar schreef:
Shanna16 schreef:

Klopt, en op de hengstenkeuring ook. Ik vond de kur al super maar blijkbaar was Edward aan vernieuwing toe Haha! Als ik het goed heb begrepen wil hij zijn vernieuwde kür voor het eerst laten zien en horen op 15 juli tijdens Outdoor Gelderland.

En dus wordt de kur nog mooier dan dat ik op Jumping zag Haha! Haha!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:40

ik vond dit op site van knhs

In Moskou verwacht Gal in de wedstrijdpiste te debuteren met een nieuwe Kür. Twee weken eerder, tijdens de dressuurgala-avond van Outdoor Gelderland zal hij de revolutionaire, op trance gebaseerde Kür voor het eerst aan het dressuurpubliek presenteren

nog ff wachten dus.....

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:42

Ennn... De kur wordt gemaakt door de DJ van de Matrixx! En dat is de beste DJ van Nijmegen en omstreken als je het mij vraagt..

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:52

Gaaf haha.
Dus we kunnen Edward ook op Sensation ofzo tegenkomen Tong uitsteken Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:36

Shanna16 schreef:
VValar schreef:

Jep, ik was er toen ook..
Echt super Haha!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:07

Ik had zn kur op jumping op de tv gezien, en daar zat ook trance in idd, en ik vond het echt heel leuk, werd gelijk helemaal vrolijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:19

Nogal gewaagd als je het mij vraagt; om nu te stellen dat ie met deze kür naar Moskou en Peking gaat terwijl iedereen weet hoe abrupt een einde kwam aan de Athene-droom....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:20

Er staat ook niet dat hij erheen gaat met deze kür, maar dat hij erheen WIL Tong uitsteken

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 00:28

Super! Haha!
Alleen jammer dat ie niet even heeft gewacht tot ik zover was Schijnheilig ben je gelijk weer zijn na-aper ipv andersom, Rolleyes heb altijd al gevonden dat de muziek wat moderner en vlotter mocht!
Lekkere beat erachter, leuk melodietje, techno of (happy)hardcore lijkt me ook wel wat, maar dan wel speciaal voor de kur gemixed. Vork
Vind vaak nummers niet aansluiten op de bewegingen en ritme van t paard, of t klopt wel maar het nummer is niet happy genoeg, zie je zo'n paard lekker happy swingen met zo'n dramatische klassieker erachter Koe
Ik vind het effect veel mooier met wat happy, imposante muziek en beats erbij Ja

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:48

*volcano* schreef:
Super! Haha!
Alleen jammer dat ie niet even heeft gewacht tot ik zover was Schijnheilig ben je gelijk weer zijn na-aper ipv andersom, Rolleyes heb altijd al gevonden dat de muziek wat moderner en vlotter mocht!
Lekkere beat erachter, leuk melodietje, techno of (happy)hardcore lijkt me ook wel wat, maar dan wel speciaal voor de kur gemixed. Vork
Vind vaak nummers niet aansluiten op de bewegingen en ritme van t paard, of t klopt wel maar het nummer is niet happy genoeg, zie je zo'n paard lekker happy swingen met zo'n dramatische klassieker erachter Koe
Ik vind het effect veel mooier met wat happy, imposante muziek en beats erbij Ja

Mijn idee! Haha!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:25

Zijn kur in Amsterdam vond ik al helemaal super op Tiesto, het wordt vast heel erg gaaf! Ik ben benieuwd.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:07

Ik weet het ik vind het wel leuk is weer eens wat anders Tong uitsteken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:25

De juryleden zullen in ieder geval zitten te trillen op hun stoeltjes.. Haha!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:52

Het wordt vast enorm gaaf!
Toen ik het een tijdje geleden van Anouk hoorde, wilde ik het niet geloven Tong uitsteken
Maar zij zegt dat het super klinkt!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:41

Tijdje geleden? Deze afspraak is pas vrij recent gemaakt!

@ Georgette
De huidige kür van Edward is gebasseerd op het nummer Ameno van Era.
Zitten maar paar stukjes trance muziek in, o.a bij de uitgestrekte draf. Verder is hij vrij "house-vrij" Haha!

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:31

saluut schreef:

Ik hoorde het even na Amsterdam al, een tijdje geleden dus Knipoog

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:59

Laantje schreef:
saluut schreef:

Ik hoorde het even na Amsterdam al, een tijdje geleden dus Knipoog

Ik vind 3 weken vrij recent Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:11

Strakke actie!!
Ik hou wel van die muziek
Ben erg benieuwd wat juryleden er van vinden (helemaal die van de oude stempel Haha! die slaan achterover van hun stoel af volgens mij)

Ben heel benieuwd naar zijn kur!