ik heb me afgemeld dus nu startgeld betalen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aman__

ik heb me afgemeld dus nu startgeld betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:15

Ik had 23 januari wedstrijd maar die had ik afgezegd omdat ik toen was uitgenodigd voor de finale. Ik sprak haar ze had me van de lijst gehaald niks aan de hand. Ik zou me startcoupons de volgende wedstrijd terug krijgen. Dit was 2,5 week voor de wedstrijd.
20 februari zou de volgende wedstrijd zijn. Maar nu blijkk dat de eigenaar dan een menwedstrijd heeft. Ik die vrouw weer gebeld dat ik 20 februari niet kan meedoen. Wordt ze helemaal boos en zegt ze dat ik dan het inschrijfgeld maar moet gaan betalen. Dus ik vraag waarom. Zegt ze nou dan ben je verschuldigd als je je heb ingeschreven. ik 'OWH' . Terwijl ik het nu 3 weken van te voren heb afgezegt. Maar ik kan het in de regelementen niet vinden. Wie wel.

Sizz

Re: ik heb me afgemeld dus nu startgeld betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:18

Je moet je voor de sluitingsdatum afmelden.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:20

ja dat zei ik ook nog er is toch een sluitingsdatum zegt ze nee ingeschreven in ingeschreven dus je ben je startgeld verschuldigd.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:23

MissSisa heeft inderdaad gelijk. Volgens mij heeft er een tijdje terug ook een stukje hierover in Paard en Sport gestaan. Als ik jou was zal ik het reglment eens opvragen bij de KNHS. Bij ons in de regio weet ik dat je, als je je voor de sluitingsdatum afmeldt ben je geen startgeld schuldig. Doe je het erna, maar is de startlijst nog niet bekend, dan gaan ze kijken of dat er iemand of de reservelijst staat die jouw plek op kan vangen. Ook dan hoef je geen startgeld te betalen. Hou me ten goede, dit is misschien niet overal zo.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:21

Van mij mogen ze die regel even gauw veranderen bij het KNHS....in overmachtsituaties moet je ook betalen en dat vind ik niet eerlijk. De club kan bijna altijd wel iemand van de reservelijst plaatsen, dus voor het geld hoeven ze het niet te doen. Ik heb nu al behoorlijk veel startgeld betaald voor proeven die ik niet kon rijden omdat ik iets brak en dat voelt nogal zuur als je er echt niets aan kunt doen, want geloof me, ik had liever gezond proefjes gereden dan half invalide thuis te zitten!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:50

Maar met een verklaring van arts o.i.d. hoef je toch geen startgeld te betalen? Of geldt dit alleen voor je paard????

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:52

Javelin schreef:
Maar met een verklaring van arts o.i.d. hoef je toch geen startgeld te betalen? Of geldt dit alleen voor je paard????

Tegenwoordig volgens mij ook al niet meer aangezien hier erg veel mee gekloot kan worden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:55

Dan ben ik gelukkig nog altijd door het oog van de naald gekropen en heb geen startgeld hoeven te betalen bij afzeggingen. Of dat je voor je lol afzegt? Ik denk dat iedereen liever op wedstrijd gaat dan zomaar zonder reden af te zeggen....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:58

Javelin schreef:
Dan ben ik gelukkig nog altijd door het oog van de naald gekropen en heb geen startgeld hoeven te betalen bij afzeggingen. Of dat je voor je lol afzegt? Ik denk dat iedereen liever op wedstrijd gaat dan zomaar zonder reden af te zeggen....

Denk eens aan de handelsstallen. Geven vaak 2 wedstrijden op en gaan er naar 1. Mensen op de wachtlijst enzo. Gewoon betalen dus klaar. Maar wie nou handelsstal is en niet, dat kan men ook niet allemaal controleren.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:05

Misschien een nw. regel maken: telefonisch aanmelden, startcoupons opsturen en gelijk via bank/giro startgeld overmaken???Hoef je al vereniging zijnde ook niet meer achter iemands geld aan te zitten. Als een bewijs van arts o.i.d. toch niet meer serieus wordt genomen.....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:07

Javelin schreef:
Misschien een nw. regel maken: telefonisch aanmelden, startcoupons opsturen en gelijk via bank/giro startgeld overmaken???Hoef je al vereniging zijnde ook niet meer achter iemands geld aan te zitten. Als een bewijs van arts o.i.d. toch niet meer serieus wordt genomen.....

Veel werk en het moet wel gedaan worden. Hoe vaak zie jij dat mensen GEEN coupon insturen. Of sit de ideale manier is???

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:08

Javelin schreef:

Ook na sluitingsdatum ben je met een veearts/doktersverklaring het inschrijfgeld verschuldigd.
Een veearts/doktersverklaring zorgt ervoor dat er geen boete overheen komt.

Voor sluitingsdatum mogen ze je niet het inschrijfgeld opleggen. Na sluitingsdatum ten alle tijden het inschrijfgeld verschuldigd.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:09

Als de sluitingsdatum nog niet geweest is, mogen ze je niet vragen inschrijfgeld te betalen.
Als de sluitingsdatum al wel geweest is, mogen ze je altijd vragen inschrijfgeld te betalen.
(soms heb je geluk en tref je een aardig secretariaat dat niets er voor vraagt Lachen )

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:52

Een advies voor de volgende keer, doe je schriftelijk je afmelding en vraag een kopie van het vraagprogramma, dan weet je meteen wanneer de sluitingsdatum is. Aangezien zij een coupon van je heeft, en dus een bewijs van inschrijving, zul je nu wel moeten betalen, hoe vervelend het ook is.

Wij organiseren iedere maand wedstrijden en de deelnemers zijn verplicht om vooraf via de bank te betalen. Altijd zijn er wel bij die dat nog niet gedaan hebben, maar dat zijn er niet zoveel. En waarom via de bank? Al een aantal keer kwamen de deelnemers gewoon niet opdagen, het is dan een hoop werk om je inschrijfgeld alsnog te krijgen. Onlangs heeft er een betaald, van een wedstrijd die een half jaar geleden is geweestAfbeelding, je wil niet weten hoeveel keer ik hier om heb moeten vragen, pff wordt je niet goed van. Meld je voor sluitingsdatum af, dan ben je geen inschrijfgeld verschuldigd en kun je je coupons de volgende keer weer meenemen.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 09:39

maar ik kan niets in de regelementen vinden, het lijkt mij dat het erin moet staan. Kan iemand anders het vinden.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:41

bij onze vereniging is het ook zo dat je na inschrijving sowieso het startgeld verschuldigd bent. Ervaring heeft daatoe geleid, er zijn blijkbaar een hoop mensen die zich voor van alles inschrijven om te voorkomen dat het vol is, maar uiteindelijk voor de helft niet gaan en de organiserende vereniging met het gedonder laten zitten.

Eerlijk gezegd vind ik deze regel niet meer dan terecht. Mensen van tegenwoordig zijn nu eenmaal erg makkelijk, en die mensen verzetten toch een flinke partij werk en vrije tijd voor het organiseren van de wedstrijden enzo, en ik kan me voorstellen dat er dan in een hoop gevallen heel demotiverend is als mensen om alles afbellen.

eerlijk gezegd geef ik trouwens die vrouw van de betreffende wedstirjden wel gelijk melissa amanda. Ze is al zo lief om er een voor je te verzetten, en dan kun je de volgende ook weer niet.
tja snap best dat ze dan zoiets heeft van ja dagggg.
Je had namelijk ook van te voren kunnen kijken of je echt wel kunt op de betreffende datum lijkt me zo. Haha!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:43

MissSisa schreef:
Je moet je voor de sluitingsdatum afmelden.

kan dit niet schelen per vereniging? bij ons staat er namelijk duidelijk inde regelementen dat je bij niet deelnemen na inschrijven hoe dan ook inschrijfgeld vershculdigt bent. En daar staat niks vermeld over een sluitingsdatum.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:43

Yuri schreef:
Je had namelijk ook van te voren kunnen kijken of je echt wel kunt op de betreffende datum lijkt me zo. Haha!

IK kreeg pas in de kerstvakantie te horen dat ik mee mocht doen met de finale en ik kreeg vorige week te horen dat de eigenaar dan wedstrijd had.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:03

Het heeft duidelijk in de Paard en Sport gestaan. Als je voor sluitingsdatum afmeld, dan hoef je niet te betalen. De enige manier om erachter te komen wanneer een wedstrijd sluitingsdatum heeft, is het opvragen van het vraagprogramma. De sluitingsdatum kan per vereniging verschillen, bij de een 2 weken voor de wedstrijd, bij de andere een maand voor de wedstrijd.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:02

Nou ik heb mooi wel even een klacht ingediend bij het KNHS. Mensen die gewoon maar te laat afmelden vind ik heel wat anders dan mensen die af moeten melden door een overmachtssituatie zoals een gebroken arm of been (en ik heb beide gebroken in één jaar, een geintje wat me naast het verdriet van niet kunnen rijden en trouwens tot helemaal haast niets meer in staat zijn ook nog eens in totaal 75 euro aan startgeld heeft gekost van wedstrijden die ik niet heb kunnen rijden maar wel moest betalen)

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:58

peeky schreef:
Nou ik heb mooi wel even een klacht ingediend bij het KNHS. Mensen die gewoon maar te laat afmelden vind ik heel wat anders dan mensen die af moeten melden door een overmachtssituatie zoals een gebroken arm of been (en ik heb beide gebroken in één jaar, een geintje wat me naast het verdriet van niet kunnen rijden en trouwens tot helemaal haast niets meer in staat zijn ook nog eens in totaal 75 euro aan startgeld heeft gekost van wedstrijden die ik niet heb kunnen rijden maar wel moest betalen)

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je nou niets had gebroken had je gewoon meegereden.
Ik heb net ook een rekening in de bus gehad omdat ik me moest afmelden omdat ik 4 weken geleden aan de knie ben geopereerd. Ik kan voorlopig niet starten en heb alle wedstrijden voor januari/februari en maart af moeten melden.

Laat even weten hoe de KNHS reageert.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:17

Voor diegenen die wel moeten betalen maar op tijd hebben afgemeld, moeten gewoon contact opnemen met de KNHS. Vaak gaan zij daar dan achteraan. Want het mag echt niet.
Via email afmelden, als dat mogelijk is is wel het handigst. Heb je altijd een bewijs.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:04

De KNHS reageerde als volgt:

Helaas moeten de "goeden" onder de " slechten" lijden, d.w.z. dat reglementair is bepaald dat indien je je afmeldt voor een wedstrijd na sluitingsdatum (die minimaal 1 week en maximaal 4 weken voor de wedstrijddatum ligt en opgenomen is in het goedgekeurde vraagprogramma, dat op te vragen is bij de organisatie) je het inschrijfgeld verschuldigd bent, ongeacht de reden van afmelding. Dit omdat er helaas veel ruiters/amazones wegblijven van de wedstrijd, zonder zich af te melden.

Dit is reglementair bepaald, maar dat wil niet zeggen dat een organisatie niet coulant met deze regeling mag omgaan (dus geen inschrijfgeld laten betalen, indien men de reden van afmelding een geldige reden vindt. Echter, reglementair staat de organisatie in zijn recht.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Ben het er uiteraard niet mee eens. Ze moeten die 'slechten' harder aanpakken: straffen door gereden winstpunten niet mee te laten tellen voordat ze een fikse boete betaald hebben bij niet afmelden, als het probleem daar ligt.
Maar goed, het staat verenigingen dus vrij om te kiezen voor wel of niet betalen bij overmacht en het is treurig dat verreweg de meeste verenigingen gewoon laten betalen.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:29

Dat helaas dan ben je dus helemaal overgeleverd aan de vereniging wat ze doen.
Jammer dat het zo moet lopen en dan de goede onder de slechte moeten lijden.
Dan ga ik maar de rekening betalen. Knipoog

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:49

Dus als ik moet betalen, wil ik eerst weten wat de sluitingsdatum is. Ik ga niet zomaar even 16 euro betalen terwijl ik misschien wel voor de sluitingsdatum heb afgemeld.