Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:ik zag vanochtend ook weer van die hoogglimmende rijlaarzen en ik vind het juist afschuwelijk..............smaken verschillen dus
jorg schreef:ontvet je laarzen goed. koop zwarte schoensmeer steek het potje waar de schoensmeer inzit aan. de schoensmeer wordt dan vloeibaar. direct op je laarzen doen met keukenrol. daarna uitpoetsen met een borsteltje. goed laten drogen en dan met een panty hard over je laarzen wrijven. Zo krijg je dus echt glimmende laarzen
Peet schreef:Hoe krijg je van die mooie glimmende leren laarzen? Had gisteren wedstrijd en had gelezen dat ze met gewone zwarte schoensmeer (Kiwi) erg mooi zouden worden. Ze zagen er wel netjes uit maar die shiny boots zijn ook wel erg mooi!Weet iemand wat ik hiervoor moet gebruiken?
Zep schreef:De laarzen moeten om te beginnen goed schoon zijn. Ik doe dat rustig met een klein beetje zadelzeep als het te erg vast zit, werkt goed. Dat moet je niet dagelijks doen volgens meneer Petrie. (die natuurlijk liever heeft dat je zijn speciale "boot cleaner" koopt)
Als je ze nog speciaal hebt schoongemaakt, laat ze dan ook goed drogen voor je verder gaat. (niet bij de kachel!)
Kiwi schoenpoets in de fik steken, vloeibaar laten worden. Let erop dat je het dekseltje er niet in 1 keer opgooit om het vuur te doven want dan ontploft het. (en schoenpoets krijg je niet meer van het plafond...) De vloeibare schoenpoets smeer je er met een sponsje heel dunnetjes op. Het moet echt goed vloeibaar zijn als je smeert, als de schoenpoets weer uit gaan harden en je hebt meer nodig: opnieuw fikken.
Dit laat je even intrekken. Ik doe meestal even wat anders tussendoor. Vervolgens borstel je de schoenpoets heel erg goed uit met een zo zacht mogelijk schoenpoetsborsteltje. Echt flink "boenen" totdat ze helemaal glimmen. De finishing touch komt dan met de panty. Met de panty hoef je niet eens heel hard te wrijven, snelheid is belangrijker.
Zep schreef:Je moet ook Kiwi kopen, uit het blikje.