Jury manipuleren?! Blijkbaar wel..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

Jury manipuleren?! Blijkbaar wel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 22:43

Ik had dus afgelopen zondag een wedstrijd, het ging dus echt niet goed maar ik had toch 156/157 punten, erg leuk zou je zeggen, 2 winstpunten erbij.. Is het ook, maar de manier waarop;

Ik had bij een proef 2x een 5 en 2x een 7 (1tje voor de verzorging), en bij de andere 1 keer een 5 en 2x een 7(1x voor de verzorging..)
voor de rest allemaal 6en! Scheve mond

Er stond geen commentaar op mijn blaadje...degene die schreef staat bij mij op stal, dat betekende dus dat ik maandagavond de volle laag kreeg van de schrijfster over dat ik scheef dat en mn haar uit stak(mn netje viel steeds uit )... enz.
Eerst zei ze van dat ik geen winstpunt verdiende enz. maar hem toch maar kreeg omdat ze had gezegd dat ik graag een winstpunt wilde hebben om te springen en dat dat niet lukte(kom op hee ik heb pas een paar wedstrijden gedaan-->152,152,150,155... zo slecht is dat toch ook niet..)
Later zei ze dat hij wel verdiend was ofzo maar dat er wel commentaar was, maar de jury het zielig vond om het op mijn blaadje te schrijven.
Dat moest ze dus allemaal even van de jury doorgeven.. Scheve mond

(de schrijfster had zelf meegereden en had zelf 145/148, en dan mij aanvallen over wat ik allemaal fout had gedaan. Het kwam er echt heel hard uit.
Semoos reageerde een keer nogal vervelend op mijn ophouding en daarover zei ze”als je dat paard nog een keer zo hard in zijn bek trekt krijg je min punten.”
Nah ik stond wel even met mijn mond vol tanden, ook iedereen die mijn proef gezien had, ik vond dat wel erg bot klinken en dan helemaal een dag na de wedstrijd)

de jury scheen gevraagd te hebben van kan dat paard wel springen dan, is dat niet veel te gevaarlijk (ik schijn nogal klein te zijn op zo'n groooot paard.. )

Naja boeie we gaan mischien nog even de KNHS bellen want het is echt niet normaal dat ik het commentaar (dat niet op mijn blaadje werd gezet omdat ze het zielig voor mij vond) een dag later van de schrijfter doorgegeven krijg...zo onprofessioneel! De jury was pas net begonnen.

Maarja ik heb mn winstpunten!

Maar de middendraf ging 2 keer echt super, en ze stond 1 keer vierkant!(na maandenlang oefenen) Echt zonde dat ik daar geen 7 voor had.. Maar er waren ook wel andere dingen die een 5 waard waren.,..die zijn nu ook "goed" gerekend..
Ik heb er dus niet veel aangehad, qua commentaar..

Wat vinden jullie hier nou van?

Yuri

Re: Jury manipuleren?! Blijkbaar wel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:53

ik denk eerlijk gezegd dat die schrijfster een heel grote duim heeft. Het lijkt me namelijk stug dat een jury jou punten gaat geven omdat je het zo graag wil.

Ik zou ook wel Z willen starten mag dat dan ook Haha!

Ik snap heel goed voor jou dat je dit niet echt leuk hebt ervaren, maa r eerlijk gezegd denk ik dat het gewoon een jaloerse schrijfster was (zeker gezien haa rpuntenaantal Knipoog

kortom,ik zou me er dus niet te druk om maken bij de knhs eerder zeggen tegen die schrijfster dat als de jury dat allemaal echt had gevonden hij dat had moeten laten opschrijven

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 23:44

Ja maarja, bij een 5 wist ik waar hij vandaan kwam, maar bij die andere kon ik eigenlijk niet zo goed verzinnen waar de fout in zat.. Dat soort dingen wil ik dan toch wel grag op mijn blaadje kunnen lezen...Er stond echt helemáál niks op...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 00:28

Sjonge Daphne ik vind dat ze wel een beetje overdrijft hoor die schrijfster dan heh.... we hebben het hier over Anita toch? Clown

Jij hebt tenminste je winstpunten in je zak, die kan niemand je meer afnemen en nu kun je [eindelijk Knipoog ] gaan springen!

Ik heb je eerste proef gezien en dat was zeker wel wp-waardig OK dan!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:59

Ik hou ook niet van die 6en jury's. Ik zie vaak genoeg proeven waar bv netjes en correct aangesprongen wordt in de galop, een 6. Hoe moet het beter dan........ Bij figuren kan het misschien nog ronder, beter voorbereid, rechter in het lopen maar van mij mogen de jury's duidelijker zijn, en de 7 geven als hij verdiend wordt. (En dan ook de 4 als het verdiend wordt)

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:11

Niet zo netjes van de schrijfster om je zo aan te vallen. Ze had gewoon tegen de jury en tegen jou haar mond moeten houden.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:30

Boos! Belachelijk dat ze zo reageert, nou ja, in ieder geval kun je nu gaan springen, dat is eerlijker!! Balk=Balk.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:33

Ik zou me echt niks aantrekken van wat die schijfster allemaal wel niet zegt, want een jury weet zelf ook wel hoe en wat. Een jury gaat heus geen commentaar op de coupon zetten omdat ie het zielig voor je vind oid.

Gewoon lekker zo door blijven rijden en niet teveel aantrekken van die meid, die waarschijnlijk gewoon jaloers was op jou wp en zelf een beetje stoer wou doen omdat ze had geschreven oid!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:35

krientje schreef:
:( Belachelijk dat ze zo reageert, nou ja, in ieder geval kun je nu gaan springen, dat is eerlijker!! Balk=Balk.

Handmatig goed klokken is ook een vak.............. Knipoog

Maar niet iedereen wil springen!!! Als je pony niet wil, jij zelf niet wilt of wat dan ook, is het fijn om dressuur te rijden..........

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:28

Maar ik wel! En mijn paard gelukkig ook! Tong uitsteken
Maar ik blijf nog wel even een tijdje dressuur erbij rijden, ik heb nog 2 dressuurwedstrijden staan in feb. en maart. Ben wel benieuwd wat voor een commentaar ik daar krijg.. Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:33

Het is niet netjes van die schrijver, denk niet dat het allemaal waar is. Volgens mij is dat gewoon verzonnen...
En zo'n zesjesjury sja, die tref je soms. Volgende keer beter. Maar je hebt iig je winstpunten!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:59

Sjonge, dan ben je toch ook een domme doos als schrijfster! Hou dan je bek dicht, of zeg dingen tactischer.

Ik zou me er niks van aantrekken, hoe moeilijk het ook is. Gewoon lekker doorgaan!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:12

Ik denk niet dat je die schrijfster moet geloven.. Ik denk eerder dat ze jaloers is omdat ze zelf lagere punten had...

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:17

Nouja ik geloof het opzich wel, want het klopte wel, maar ze zei het gewoon zo banketstaaf...
Niet slim van der, dat vond ze zelf ookal toen ze er door verschillende mensen op aan gesproken werd.
Maar ik vind het toch jammer dat ik mijn eerste winstpunten op zo'n manier moest krijgen... Lachen

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:26

Heb zelf ook wel eens een schrijfster meegemaakt die na de proef allemaal commentaar had. De beste stuurlui staan aan wal he... Maar jij had wp`s, dusseh...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:45

Een schrijfster heeft niets te overleggen met de jury, maar netjes te schrijven and that's it!! oke af en toe een zinnetje tussendoor vooruit, maar niet hele verhalen gaan vertellen..

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:45

tjah daf....
het is idd erg banketstaaflig dat je je WP op zo''n manier moest krijgen...
maarjah je kan igg lekker gaan springen dat is tog wat meer weggelegt voor jouw en cross-moows
die niet meer te stoppen is Knipoog letterlijk Haha! Tong uitsteken

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:52

Ik denk eerlijk gezegd dat het verzonnen is van die schrijfster, want als de jury het echt uit medelijden te doen was, dan had ze je wel 1 winstpunt gegeven en bij de andere wel commentaar erbij laten zetten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:16

ach als ik zit te schrijven met mijn instructrice dan zeg ik ook weleens iets minder leuks over een paard, maar dat hoort alleen zij dan en verder niemand.

Denk gewoon dat dit een banketstaaf schrijfster is.

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:14

gamble schreef:
Ik hou ook niet van die 6en jury's. Ik zie vaak genoeg proeven waar bv netjes en correct aangesprongen wordt in de galop, een 6. Hoe moet het beter dan........ Bij figuren kan het misschien nog ronder, beter voorbereid, rechter in het lopen maar van mij mogen de jury's duidelijker zijn, en de 7 geven als hij verdiend wordt. (En dan ook de 4 als het verdiend wordt)

Ik ben het helemaal met je eens. Vooral in een klasse als de B...
ik heb ook wel eens gehad, stond er op mn coupn: loopt niet goed aan de teugel (te diep), terwijl dat in de B niet eens hoeft!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:40

Ilsemarie schreef:
Ik denk niet dat je die schrijfster moet geloven.. Ik denk eerder dat ze jaloers is omdat ze zelf lagere punten had...

Juist, daar sluit ik me helemaal bij aan. Hoe oud is dat kind eigenlijk??

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:41

annetjuh1988 schreef:
gamble schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Vooral in een klasse als de B...
ik heb ook wel eens gehad, stond er op mn coupn: loopt niet goed aan de teugel (te diep), terwijl dat in de B niet eens hoeft!

Nee, maar dan hebben ze liever dat je paard nog net er niet doorheen loopt, dan dat hij te diep loopt. Want dat hoort gewoon nog niet in de B.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:59

Ik denk dat de schrijfster wat last van jaloezie heeft.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:27

Tulandro schreef:
Ilsemarie schreef:

Juist, daar sluit ik me helemaal bij aan. Hoe oud is dat kind eigenlijk??

Iig volwassen, een jaar of 30/40.. Schijnheilig Ze heeft ook al 3 kinderen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:47

Dames mag ik jullie er aan herinneren dat in de dressuur een 5 VOLDOENDE is en een 6 RUIM VOLDOENDE? Dus wat zitten jullie te miepen op 6-jes?
Ik vind dat jury's veel te makkelijk 6-en geven, omdat ook zij helemaal niet meer in de gaten houden hoe de punten gewaardeerd dienen te worden. En ik verwijs ook meteen even naar dit topic: viewtopic.php?f=29&t=363393