Wat voor bizars maak je mee op concours:

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Wat voor bizars maak je mee op concours:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 23:08

Ik als trouw lid van de club was wederom 2 dagen lang de pineut als vrijwilliger. dag 1 als ringmeester bij het dressuur, en dag 2 schrijven bij het Z2 dressuur. Dit waren de bizarre dingen en dingen die mij opvielen.

Dag 1: Ringmeester:

BIZAR 1:
De ringmeester vlak voor mij werd afgevoerd in een ambulance omdat 1 van de paarden die de bak uit moest dwars tegen een ijzeren balk sprong die de bak dicht moet houden. gevolg:balk breekt af en ringmeester kreeg die ijzeren (zeer zware) balk op zich.
Fijn he, als je bij DIEZELFDE ring een paar uur moet staan... Clown
Vervolgens word je tot 2x toe bijna onthoofd door paarden die vlak nadat ze naar binnen gaan bijna tegen je aan schoppen BOVEN de omheining langs.

BIZAR 2:
Dacht toch echt dat in de regelementen stond dat hulpteugels tijdens het inrijden verboden waren? de slofteugels vlogen mij om de oren. Na navraag bij de organisatie, tjah.. het zijn zeer goede bekenden van de club die ermee rijden, dus we houden een oogje dicht. ehm.. juist ja.

FEIT:
Clown in de B dressuur zijn rubberen Aigle laarzen zwaar in de meerderheid.
Clown in de B dressuur waren er veel koudbloeden.
Clown in de B dressuur waren er geen Ankypads, maar vooral huis tuin en keuken dekjes in vooral witte kleuren. donkere paarden hadden allemaal donkere dekjes.

Dag 2: schrijven bij het Z2

BIZAR:
Hoe hoger de klasse, hoe banger de paarden. wel 3 Z2 paarden moesten eerst een paar minuten door de bak gesleurd worden, want ze waren voor van alles dingen bang. Eigen schaduw zien stond op nummer 1.

FEIT:
Clown Ankydekjes in de kleur offwhite waren erg populair onder de Z2 ruiters.
Clown Evenals leren Petrie laarzen
Clown Bijna geen enkel Z2 paard had een bekende vader ( 80% was de afstamming niet bekend)
Clown op 1 na kregen alle Z2 ruiters een onvoldoende voor het achteruit lopen, omdat ze scheef gingen, of teveel passen maken.
Clown op 2 na hadden ze allemaal lage punten bij het binnenkomen. De rest kwam allemaal scheef binnen.

Nou, dit viel mij zoal op Lachen toch geinig zo'n overzicht?

pol013

Re: Wat voor bizars maak je mee op concours:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 23:44

Ja is wel een grappig overzicht.
Vind je opmerking over bange Z paaden wel grappig. Ik mekr dat mijn kanon vaste paard ook schrikkeriger is geworden in de loop van de tijd. Hij is frisser en joliger mety als gevolg dat hij wel eens overdereven reageert. Voor mij is dit wel herkenbaar dus.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:21

Haha, ik was laatst mee op concours in Ambt Delden en daar waren de Aigles in zeer grote meerderheid aanwezig bij de ruiters en amazones in de B! Toch leuk om te zien dat het ook zo kan en dat je niet gelijk je hele maandsalaris weg hoeft te brengen als je een x een dressuurwedstrijd wil rijden. Ik moet zeggen dat het wel meetelt waar je rijd. Als ik kijk op de dressuurwedstrijden in Gelderland is het zelfs al in de B not done om met rubberen laarzen, zonder dressuurzadel en Anky pad aan de start te komen.

Ach ja wij tukkers doen liever normaal de rest doet al gek genoeg Knipoog Clown Haha!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:43

Waarom perse een ankypad? Lerenlaarzen?
Ik vind de ankypads niet eens mooi!
maar goed wel leuk omdat zo tezien..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:55

haha Wat een grappig overzicht zeg! Hoe is het met die ringmeester afgelopen??

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:07

Hoi, Welk concours is dat geweest ? als het daar was waar ik vermoed
dat het was dan is er al het nodige commentaar over vriendjespolitiek
ronggegaan. Goede prestaties werden maar matig beoordeeld en ronduit slechte stonden bovenin want het waren stalgenoten.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:42

Ik zag laatst ook al mensen op concours losrijden met slof. Mag dat dan niet? Enne... ik rij nog steeds met rubberen laarsjes hoor Clown . (bij de pony's ok ok... Bloos )

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:58

hahah Nagelbijten / Gniffelen
Mooi samengevat Vork

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:15

Hahaha heel lollig. Tsja die schaduwen kunnen best gevaarlijk zijn hoor Vork

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:33

Haha leuk dat je erop heb gelet Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:07

Ratjetoe schreef:
Haha, ik was laatst mee op concours in Ambt Delden en daar waren de Aigles in zeer grote meerderheid aanwezig bij de ruiters en amazones in de B! Toch leuk om te zien dat het ook zo kan en dat je niet gelijk je hele maandsalaris weg hoeft te brengen als je een x een dressuurwedstrijd wil rijden. Ik moet zeggen dat het wel meetelt waar je rijd. Als ik kijk op de dressuurwedstrijden in Gelderland is het zelfs al in de B not done om met rubberen laarzen, zonder dressuurzadel en Anky pad aan de start te komen.

Ach ja wij tukkers doen liever normaal de rest doet al gek genoeg Knipoog Clown Haha!

Ach, dat valt best mee hoor, hier in Gelderland. Ik heb pas in de M1 leren laarzen aangeschaft en ik ben toch best een beetje ijdel. En ankypad zie je juist in de Z-klasse steeds minder.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:05

waarom zal je allen maar met duren dinge kunnen verschijnen op wedstrijd het gaat er toch om dat je er netjes uit ziet

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:57

misschien rijden de B dressuur ruiters met 'huis, tuin en keuken' dekjes omdat ze meer voor hun plezier starten in plaats van zich druk te maken over iets onbelangrijks als Anky dekjes..

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:05

Al die Z ruiters hebben ook ooit B gereden Haha!
Waarschijnlijk toen ook met rubber laarsen en "gewone witte dekjes"

Het feit dat je met leren laarsen aan het rijden bent maakt je echt niet meer of minder !!
Wel een onwijs leuk overzicht !! Cool

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:12

verplaatst naar wedstrijden

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:16

Welke koudbloeden waren er dan?? Voor zover ik weet reden er alleen maar wat Friezen mee Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:23

Je ziet de gekste dingen voor bij komen. Maar dat je in het Z2 juist "bangere" paarden tegen komt is omdat het meestal wat 'hetere' paarden zijn, veel temperament, en die willen nog wel eens spoken zien Knipoog

Dat ze sloffen en dergelijke toestaan om dat het bekende zijn vind ik echt slecht.
Ik werd laatst met losrijden bijna 2x aangevallen door 2 verschillende paarden, alsof het doodnormaal is dat je met zulke gevaarlijke beesten op wedstrijd gaat. "Ja, hij moet het leren" Clown "ben ik gevraagd als slachtoffer te spelen?"

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 21:31

in de B waren er 2 friezen, 1 fjord en 1 Tinker (maar ja, die was afgemeld Knipoog ) dat zijn er maar liefst 4 in 1 ring.
tjah, ik zeg niet dat het zo hoort, van anky dekjes etc, maar het viel gewoon op.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:56

hahaha geweldig overzichtje OK dan!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 22:03

ik heb een stukje afgelachen.
Wel leuk om eens te weten dat B dresuur ruiters nog rubberen laarzen hebben (ik moet die dan nog lang niet aanschaffen)
Ach gut dat niet iedereen anky kan betalen
Verdrietig dat er veel mensen met slofteugels inrijden.

en die Z feiten waren helemaal intressant

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:41

yfande schreef:
ronggegaan. Goede prestaties werden maar matig beoordeeld en ronduit slechte stonden bovenin want het waren stalgenoten.

Ik heb er lang over gedacht of ik hierop zou reageren, maar ik doe het toch. Ik vind dit echt een kansloze opmerking. Gaaaap Alsof juryleden met elkaar afspreken de prutsers bovenaan te plaatsen en de goede proeven af te kraken. Slapen Daarbij doet het afbraak aan het leuke verhaal, waar het allemaal mee begon.... Haha!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:02

Tja, ieder heug zien meug......

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:59

mylano schreef:
yfande schreef:

Ik heb er lang over gedacht of ik hierop zou reageren, maar ik doe het toch. Ik vind dit echt een kansloze opmerking. Gaaaap Alsof juryleden met elkaar afspreken de prutsers bovenaan te plaatsen en de goede proeven af te kraken. Slapen Daarbij doet het afbraak aan het leuke verhaal, waar het allemaal mee begon.... Haha!

Heb er ook lang over na gedacht om op jou reactie in te gaan, maar omdat ik jouw reactie nogal respectloos vind tav de ruiters die het aan den lijve ondervonden hebben, (komt nog bij dat 2 juroren die in het publiek stonden en op landelijk niveau jureren dezelfde mening toe waren gedaan en gemeld werd dat er werk van gemaakt wordt) reageer ik toch, het verhaal van van Lowara is gewoon prachtig en graapig, maar er is ook een bizaar 2 en dat sluit aan met wat de juroren die in het publiek stonden ook al gemeld hebben.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 04:08

Haha! Mijn stelling: Wanneer de ruiter/amazone een hoedje opzet worden ineens alle paarden bang (??!!??) Dezelfde paarden reden in de B en de L keurig hun rondjes en waren zelden of nooit bang en schrikkerig. Het is dan wel opvallend dat iedereen zich stil moet houden als diezelfde combinatie in de Z komt..... Zou het niet een beeeeeeetje aan de stuurlui liggen???

(Rijd zelf trouwens Z hoor. Maar over het algemeen heb ik geen bange paarden... En anders SO WHAT???... Het ligt ook wel een beetje aan de opvoeding van de paarden..) Vingers aflikken Vingers aflikken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:11

Wat een overzicht............... Clown

Maar wat jij zegt zie ik niet in het beeld wedstrijden wat ik altijd zie...........