Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zep schreef:Volgens mij krijg je problemen met de FEI als je dit door zou willen voeren.
Sjonniej schreef:Maar het grootste probleem is; waar haal je het geld vandaan? Hoe wil je een nieuwe organisatie bekostigen? Alle computers van de rekenkamer zijn in bezit van de KNHS, dan zal je dat allemaal opnieuw moeten kopen
Ilindra schreef:De klassementsrijders hebben zich trouwens alweer afgesplits
KarinvdM schreef:Ik hoorde vanmiddag op radio Drenthe dat er een Fries is die wil dat GR/FR/DR zich afscheiden van de rest van NL. In dat geval kunnen we ook mooi een nieuwe bond oprichten!
Citaat:Klassementrijders zijn mensen die rijden met autheniek gerij, dus antieke koetsen met bijbehorende kleding.
Deze club raakte bij de KNHS echt compleet ondergesneeuwd en heeft u de NVTG (Nderlandse Vereniging Traditioneel Gerij) opgericht.
Citaat:Ik ben even wezen lezen op hun site en daar vind ik onder een PP een term dat de NVTG onder eigen reglementen blijft rijden??
Dus zij wel met hoed en wij niet??!
Ik ben ook voor het behoud van culturele waarde!
Kan ik me bij hun aansluiten...
www.traditioneelgerij.tk
www.woering.nl
Uitslag van de ledenvergadering Nederlandse Verenging Traditioneel Gerij van zaterdag 27 november : NVTG sluit zich aan bij de KNHS.
( voor een volledig verslag als Word document klik hier)
In januari van dit jaar kreeg het interim bestuur van de NVTG van de leden het mandaat een nieuwe vereniging op te richten met als voorwaarde de drempel tot toetreding tot de NVTG voor leden zo laag mogelijk te houden door de contributie zo laag mogelijk te houden.
Veel klassementsrijders dragen, doordat zij in bezit zijn van het koetsiersbewijs of lid zijn van een vereniging aangesloten bij de KNHS, al af aan de KNHS, sommigen zelfs 5 of 6 maal.
De NVTG had aan de KNHS verzocht voor die leden die al een afdracht deden aan de KNHS niet weer opnieuw te hoeven betalen.
De KNHS zei technisch en/of organisatorisch niet in staat te zijn deze dubbele afdracht te voorkomen voordat het nieuwe computersysteem in 2006 of 2007 wordt geïnstalleerd.
Mede omdat de NVTG in het afgelopen jaar bewezen heeft uitstekend op eigen benen te kunnen staan ( financieel en organisatorisch) stelde het bestuur van de NVTG zich op het standpunt dat aansluiting bij de KNHS niet nodig noch gewenst was .
Nog geen 24 uur voor de ledenvergadering te Ugchelen deed het bestuur van de KNHS aan het bestuur van de NVTG een aantrekkelijk financieel voorstel. Voor elke klassementsrit, door de NVTG georganiseerd krijgt zij ter bestrijding van de administratieve kosten een bedrag van € 40.00. Een klein rekensommetje leert ons dat hiermee de financiële reden om geen aansluiting bij de KNHS te zoeken werd weggenomen.
Omdat bij niet aansluiten er mogelijk een scheiding zou kunnen ontstaan in het authentieke rijdersveld en in het jurybestand wat de doelstellingen van de Vereniging Traditioneel Gerij danig zou kunnen ondergraven, besloot het bestuur op het laatste moment toch voor toetreding tot de KNHS te adviseren.
Uit de uitslag van de schriftelijke stemming ( 37 voor en 1 tegen toetreding) blijkt dat de argumentatie door de aanwezige leden op waarde werd ingeschat.
pol013 schreef:Laten zoals het is. Als er iets verbetert moet worden moet je dat aan de KNHS laten weten. Het liefst een beetje georganiseerd (zoals de actie dressuurhoed, waar ik het overigens niet mee eens ben). Met dit soort acties ben je iig duidelijk over je ontevredenheid en kan er misschien iets aan gedaan worden.
Ik persoonlijk heb nog geen nadelige gevolgen gezien van de KNHS.
Gerrie schreef:KarinvdM schreef:Ik hoorde vanmiddag op radio Drenthe dat er een Fries is die wil dat GR/FR/DR zich afscheiden van de rest van NL. In dat geval kunnen we ook mooi een nieuwe bond oprichten!
Dat is eigenlijk al oud nieuws...
Daar zijn al eerder plannen over geweest maar de bonden kwamen niet overeen helaas..