Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) Rinske schreef:Ik wou net zeggen, zet er een rits in, maar die zit er dus al in
Wat ik me dan afvraag, kunnen natte kranten dan geen kwaad? Wordt het leer daar niet ontzettend lelijk van (dan bedoel ik vervormen ofzo?). Ik heb zelf ook leren laarzen die wat strak zitten, heb er ook een rits in laten zetten en nu passen ze weer (redelijk)
meer vochtig. de kwaliteit van het leer gaat niet achteruit. je doet die kranten er binnenin he
ze worden er wel soepeler door. ik vind een vochtige handoek trouwens prettiger. de inkt van kranten wil wel eens afgeven en een handoek haal je er makkelijker uit 
Gulpje schreef:Ik heb mijn laarzen laten verbreden. Ze zetten er dan gewoon een stukje extra leer in. Ze passen me weer super
Misschien kan de schoenmaker er anders bij jouw laarzen elastiek inzetten, ook omdat je al een rits hebt.

, oh ja de stoel wel wat naar achter zetten, je knie kan namelijk niet zo krom als met een schoen
)
Nistria schreef:Heeft er iemand een idee wat ik zelf kan doen met mijn leren laarzen die, vooral als ik ze 's avonds aan doe, knellen?
Ik hoorde van iemand dat je ze dan vochtig moest maken aan de binnenkant en dan aan doen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Er zit een rits aan de achterkant, kunnen ze dan opgerekt worden?
Ik zou dus nog graag wat ideetjes willen, de schoenmaker is altijd nog een oplossing.
Phynix schreef:Hi Megan. Leer leeft en kan dus ook krimpen en rekken. Door ze nat te maken, worden ze soepel en kunnen ze makkelijker rekken. En mensen kunnen dus kiezen om dat nat maken met kranten te doen.
Oprekken zou ik in jouw geval geen probleem vinden. Oprekken gaat maar om enkele mm/cm en als je ze in de winter even in de kou zet, krimpen ze zo weer in!!
ik hoorde het laatst op wedstrijd ook vandaar