Gediskwalificeerd bij dressuur ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Gediskwalificeerd bij dressuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 19:55

Ik vroeg me af of hier bokkers zijn die wel eens bij een dressuur wedstrijd zijn gediskwalificeerd?
En zo ja, om welke reden ?

Ikzelf ben tot 2x toe Bloos gediskwalificeerd. Dit kwam doordat ik de pony niet onder controle had, en daardoor extra voltes moest rijden.. Bloos

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:00

Ik wordt wel altijd goed afgezijkt omda ik anders denk en doe enzo, maar ik mag nog wel altijd meedoen.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:14

ik ben nooit gediskwalificeerd, ik rij ook geen wedstrijden.
maar ik heb wel een paar keer geschreven, daar werd eentje haast gediskwalificeerd omdat ze geen handschoentjes had of het bit te dik of te dun was.
sommige zijn echt heel erg Boos!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:16

Regels zijn regels, en dingen waardoor je gediskwalificeerd kan worden, staan allemaal in de reglementen.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:22

Ik zelf nooit, maar laatst was er een meisje dat gediskwalificeerd was omdat haar pony ging plassen in de ring..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:25

Tulandro schreef:
Regels zijn regels, en dingen waardoor je gediskwalificeerd kan worden, staan allemaal in de reglementen.

Jaja, dat weet ik. Maar ik was benieuwd of hier ook bokkers zijn die dat wel eens mee hebben gemaakt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:28

odilia schreef:
ik ben nooit gediskwalificeerd, ik rij ook geen wedstrijden.
maar ik heb wel een paar keer geschreven, daar werd eentje haast gediskwalificeerd omdat ze geen handschoentjes had of het bit te dik of te dun was.
sommige zijn echt heel erg Boos!

moet je handschoenen aan dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:36

bij onterecht overmatig gebruik van de zweep heb ik wel eens mensen gediskwalificeerd zien worden
als een paard ging plassen nog nooit??
kun je toch niets aan doen??
ook heb ik diskwalificatie gezien bij het de ring verlaten, dus bij buitenconcoursen, buiten de hekjes treden
bij verkeerde optoming, dus te grote sporen of te scherp bit, vind ik ook heel logisch

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:42

er is een groot verschil tussen 'uitgesloten worden' en 'gediskwallificeerd worden' je wordt uitgesloten als je bv. 3x fout rijd, of een afgesloten ring verlaat tijdens de proef je wordt gediskwalificeerd bij overmatig zweepgebruik, grof gedrag etc. je mag dan geen 2e proef meer rijden en moet eventueel behaalde prijzen inleveren, bij uitsluiting mag je gewoon nog een 2e proef rijden

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:47

VMR -> WD

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:28

Bij ons was een clubgenootje gediskwallificeerd omdat ze met zo'n ander bit reed..voor het springen met dubbele teugels...
Ik zelf heb wel eens buiten de hekjes gereden krijg je alleen -2 voor ofzo
Als een paard gaat plassen kun je er toch niets aan doen Verward
dat lijkt me een rare reden om iemand te diskwalificeren..
maarja..elke jury is anders he

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:39

lailapri schreef:
Ik wordt wel altijd goed afgezijkt omda ik anders denk en doe enzo, maar ik mag nog wel altijd meedoen.

Waarom dan???
Enne regels zijn regels en daar behoor jij je aan te houden...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:58

Ik nog nooit gelukkig.
Mijne ging ook weleens plassen onder de proef, net toen ik a.w moest gaan :S
De jury moest net zo hard lachen als ik en ik mocht m zelfs opnieuw aanrijden omdat ze dacht dat hij niet zo'n zin zou hebben om nu nog a.w te gaan. Khad zelfs n 7!
Lijkt me niet dat je daardoor gediskwalificeerd wordt? Das wel heel naar.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:03

Ik reed afgelopen november mijn eerste dressuurwedstrijd met mijn 4-jarige (zeer kijkerige) Holsteiner.. Ik kwam de ring in, moest gelijk starten van die graftak (edit: jury was ergens in de 80 jaar, ik denk dat ze ooit in de jaren 60 op een pony heeft gereden) en toen vond mijn paard het nodig om de dressuurhekjes voor hindernismateriaal aan te zien... OK dan!
Het was een prachtige sprong, kreeg ik helaas geen bonuspunten voor... (zo gek...hihi Tong uitsteken )
Dus ik spring gewoon weer terug de ring in en rijd weer verder met de proef. Gaat de bel 2x, ik negeer die bel, komt die jury uit het hokje, ik blijf nog steeds stug mijn figuren rijden.. Schreeuwt ze ineens: Mevrouw, ik verzoek u dringend deze ring te verlaten!!) Ik zeg daarop: Nee, dat doe ik niet, ik heb betaald voor de proef, dus dan rijd ik hem uit ook!!!
Dus dat heb ik ook gedaan, ik geloof dat ze bij onderdeel 3 al gestopt was met jureren, maar goed, mijn paardje had z'n ervaring tenminste opgedaan...
Ik was wel super kwaad erom, maar ja, dan moet ik maar gaan springen.. Tong uitsteken

Het was verdorie een B-proefje, in het regelement staat zelfs dat je een B-combinatie niet mag diskwalificeren omdat je ze de kans moet geven om ervaring op te doen...
Daarom blijf ik die jonge beesten altijd eerst in de B starten... Maar als het op deze manier moet...

Het blijft een jurysport.... *zucht*

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:05

ik ben nog nooit gediskwalificeerd.wel een keer uitgesloten,maar dat deed ik zelf.was in willemstad en de merrie die ik reed was voor de eerste keer op een buitenconcours en had er een handje van om onbestuurbaar te gaan rennen.
ik wend af bij A,houd halt en draaf weg,ze liep prachtig,maar ik had totaal geen controle meer!!

ik vind het trouwens erg vreemd dat men gewoon nog met bitringen mag rijden(heb er gister weer 3 gezien)en dat men geen berisping krijgen vor de kale plekken op de flanken van het paard(door toedoen van sporen).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:08

XLC70 schreef:
Het was verdorie een B-proefje, in het regelement staat zelfs dat je een B-combinatie niet mag diskwalificeren omdat je ze de kans moet geven om ervaring op te doen...
Daarom blijf ik die jonge beesten altijd eerst in de B starten... Maar als het op deze manier moet...

Waarschijnlijk heb jij dan een ander reglement dan alle overige juryleden in Nl. Haha!
Diskwalificeren kan altijd en in elke klasse.
Ik denk dat je een beetje in de war bent met verliespunten. Die kun je niet rijden in de B.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:18

Ik ben zelf wel eens gediskwaficeerd, was met mijn vorige paard ik reed nog B. Ze was stapel idoot en vloog bokkend en wel de baan uit en kwam tot stilstand aan de andere kant van het terrein. Ik mocht niet meer verder rijden was langer dan 20 sec uit de baan.
Afgelopen weekend organiseerde onze vereniging. Daar werd ook een meisje gediskwalificeerd. Ze reed haar proef met peesbeschermers.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:21

Ik zag vandaag een paard, schuim op de mond was helrood, dus ws een wondje oid in de mond. Kwam ze met een verhaal aanzetten dat hij een wortel had gegeten??
Maar als jury zijnde, hoor je dan niet even in de mond te kijken oid?

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:21

ik ben nog nooit gediskwalificeerd en doe al best lang wedstrijden al sinds 04-02-2001 en mijn tweede was op 20-10-2001 en daarna om de twee maanden en nu al ong 2 jaar elke maand en zit nu in de B dressuur omdat we elke proef 2 keer moeten halen en er zijn een a en een b in een proef! dus dat duurt wel lang maar ben wel blij dat ik nu al in de b zit en misschien over 2 jaar al in de l en dan ben ik 15 of net 16 dus dat vind ik al best wel snel gaan maar nog nooit gediskwalificeerd!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:25

Loezjuh schreef:
Ik zelf nooit, maar laatst was er een meisje dat gediskwalificeerd was omdat haar pony ging plassen in de ring..

Als ik het goed heb begrepen, is er in elke proef zelfs een plaspauze ingelast (extra tijd). Dus het lijkt me sterk dat je daar gediskwalificeerd voor wordt. Misschien was het wel iets anders dat de diskwalificatie uitlokte?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:28

ik ben ook nog nooit gediskwalificeert en rij al min 7 jaar wedstrijd..

laatst werd een meisje gediskwalificeerd omdat ze der proefje zonder voorlezer deed en het ff niet meer wist en hulp kreeg van buiten de ring...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:53

ik 1x, pony verstapte zich vlak voor ik de ring in moest, en ik reedhaar toen zo kort, dat ik het gewoon niet voelde (was achter) dus mocht proef niet uitrijden van de jury. Heb echt zitten janken, zo erg baalde ik.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:09

Ik ben zelf nog nooit gediskwalificeerd, hou me altijd keuring aan de regels. Tong uitsteken Ik heb wel eens een meisje gezien die haar paard zo hard aanpakte en met de zweep sloeg, dat ze de ring moest verlaten.. en TERECHT!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:16

timilon schreef:
ik vind het trouwens erg vreemd dat men gewoon nog met bitringen mag rijden(heb er gister weer 3 gezien)en dat men geen berisping krijgen vor de kale plekken op de flanken van het paard(door toedoen van sporen).

Waarom zouden bitringen niet mogen? Zijn ze schadelijk voor de pony's? Ik dacht juist dat die dingen er zijn om de pony's te beschermen tegen hardhandige kinderhandjes Verward Of ben ik nu echt heel blonT Blond Echt ik dacht dat ze juist goed waren .. kan je me uitleggen waarom die dingen verboden zouden moeten worden op wedstrijden?

Tnx
Een blonT Otje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:17

Ik 1 keer

Bij een muts die geen verschil zag in een paard dat uit pure spanning niet meer taktmatig een appuyement door komt, maar dacht dat hij kreupel was. (richting een bakdeur, waar de vorige lezer de deur voor zijn snuffert open had gegooid en hij die deur nu eng vond en daar heen moest appuyeren, maar hij dat liever niet deed)

Wel raar dat je wel een ruime voldoende met een kreupele kan halen in 60 meter strekdraf Scheve mond (weg van die enge bakdeur)
Op welk been dat hij kreupel was wist ze ook niet, raar hè Lachen

maar je mag wel vertrekken Verdrietig

En ik kan je vertellen als hij echt kreupel was, ik zeker weten zelf wel gestopt zou zijn, denk dat mensen die mij kennen, dat ook wel kunnen beamen.
Daar is mijn paardje me te lief voor Lovers