Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WWWiske

Ernstige zorgen over beleid KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 12:28

Veldhoven: 14 januari ’05

Aan: Verenigingsbesturen K.N.H.S Regio Noord-Brabant

Betreft: Buitengewone Algemene Ledenvergadering 2005.

Geacht bestuur,

Een zeer groot aantal van onze aangesloten leden maken zich ernstige zorgen over het beleid van de KNHS en de positie van Zuid Nederland binnen dit beleid. De voorgenomen sluiting door de KNHS te Ermelo, van het Hippisch Sportcentrum te Wanroij is voor deze leden de bekende druppel die de emmer deed overlopen. Naar aanleiding van een verzoek van een groot aantal van onze leden, heeft het Regiobestuur van de KNHS Regio Noord-Brabant daarom besloten om conform de statuten een Bijzondere Algemene Ledenvergadering te houden op 31 januari 2005. De kernpunten van deze vergadering zijn als agendapunten opgenomen in de bijgevoegde uitnodiging.

In overleg met het bestuur van de KNHS Regio Limburg is besloten om de Regio Limburg mede aan te laten sluiten bij deze vergadering.

Wij hopen u in grote getale te mogen begroeten tijdens deze vergadering.

Hoogachtend,

Wanneer zou de bom binnen hippisch Nederland barsten? (Nico Verwer is ook al per 1 januari vertokken: "Ik loop al jaren tegen muren op, ik trek mij terug voordat het escaleert". )

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:00

Ik moet zeggen dat ik het ook raar vind dat Wanroij gesloten gaat worden. De reden zou zijn dat Wanroij niet rendabel is, maar waarom geldt niet dezelfde maatstaf voor het centrum in Ermelo? Daar worden de exploitatiecijfers gewoon geheim gehouden. En ik durf toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat Ermelo ook niet rendabel is! Maar daar is zelfs een nieuwbouw nog niet te dol.

Er wordt met twee maten gemeten. Nico Verwer gaat niet voor niets weg: hij loopt tegen muren op. Maar niet alleen hij loopt tegen muren op, alle leden lopen tegen muren op. De KNHS is tegen alle goede bedoelingen in een log, bureaucratisch, stug orgaan geworden dat steeds op haar afspraken terug komt en waar ideologische mensen uit verstoten worden.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:03

Is de knhs er voor haar leden of zijn de leden er voor de knhs Verward

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:28

ben idd ook erg benieuwd hoe dit zal aflopen.

Ik weet dat de SNS( stichting nederlandse studentenruiters) al jaren ebzig is met de KNHs en ook zei lopen tegen muren op!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:35

WWWiske schreef:
Is de knhs er voor haar leden of zijn de leden er voor de knhs Verward

hee, die uitspraak hoorde ik ook al op de Drentse vergadering!

Dat 2005 een belangrijk jaar blijkt te worden hoor je dus uit allerlei lagen ..

Tijd voor meer openheid..

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:50

Zijn er nog zuidelijke knhsboktleden die zich geroepen voelen de vergadering bij te wonen?

WWWiske; jammer dat jij al een afspraak hebt Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:03

Wie gaat er even stoken............. Een afsplitsing zou zo gek nog niet zijn.... Haha!:D:D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:07

Ga je dan ook verhuizen naar zuidelijke regionen, CGJ?

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:11

Een van de problemen die wij (studentenruiters) steeds weer ervaren bij de KNHS is dat hun organisatie sinds de fusie nog steeds niet helemaal staat. Enige jaren geleden is de KNHS opgericht met een bepaalde organisatorische structuur. Nu is het hele fusietraject onderzocht en blijkt dat de huidige structuur niet goed functioneert (dat hadden wij zonder dat onderzoek ook al wel kunnen constateren....). Gevolg: ze gaan intern weer een heleboel reorganiseren.

Al met al is het naar mijn idee een goed zooitje daar! Ze richten zich met name op hun eigen problematiek, en hebben, maar goed, dat is mijn beeld een beetje, weinig oog voor problemen van hun leden.

[edit]kleine toevoeging[/edit]
Laatst bijgewerkt door zjaak op 18-01-05 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:12

Toch weer typisch eigenbelang.......

Wanroy wordt gesloten en Noord-Brabant en Limburg trekken aan de bel.
de andere provincies knikken braaf "ja". Die interesseert het namelijk geen lor dat Wanroy verkocht wordt.

Hetzelfde maakten we ook al op andere fronten mee.
Alleen die 1% Z ruiters wil de hoed houden, de rest (incl GP ruiters) interesseert het geen moer.

Ook geldt dat voor de verplichte klasse-indeling van de meermaals ZZ-ruiters.
Ook die kunnen nu zelf die regeling proberen terug te draaien. Niemand van de B-Z ruiters die ze daarbij steunt.

Typisch gedrag eigenlijk..........

Waar is de SOLIDARITEIT mensen!
Stelletje egoïsten allemaal.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:31

CGJ12 schreef:
Waar is de SOLIDARITEIT mensen!
Stelletje egoïsten allemaal.

Het is onmogelijk om ten allen tijde iedereen tevrede te stellen, zodoende geldt meestal de "wet van het grootste getal".

Als 99 % van de ruiters geen bezwaar heeft tegen de verplichte helm, dan valt die ene procent Z-ruiters in het niet.

Als niemand het knhs-centrum in Wanroij mist, behalve de leden uit noord-brabant en limburg, winnen de tien andere provincies het van de zuidelijkste twee.

Als B-Z voornamelijk voordeel hebben van de regeling omtrent de klasseindeling voor die kleinere groep meermaals-ZZ-ruiters, dan vervalt het nadeel dat die laatste groep ondervind.

Met eigen belang heeft het daarom imo weinig te maken.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:43

Aimee schreef:
Het is onmogelijk om ten allen tijde iedereen tevrede te stellen, zodoende geldt meestal de "wet van het grootste getal".

Als 99 % van de ruiters geen bezwaar heeft tegen de verplichte helm, dan valt die ene procent Z-ruiters in het niet.

Als niemand het knhs-centrum in Wanroij mist, behalve de leden uit noord-brabant en limburg, winnen de tien andere provincies het van de zuidelijkste twee.

Als B-Z voornamelijk voordeel hebben van de regeling omtrent de klasseindeling voor die kleinere groep meermaals-ZZ-ruiters, dan vervalt het nadeel dat die laatste groep ondervind.

Met eigen belang heeft het daarom imo weinig te maken.

Ik ben het grotendeels met je eens OK dan! , maar wat ik schadelijk vind is dat er met betrekking tot de KNHS-centra met twee maten gemeten wordt. Met name daarom vind ik het schandelijk dat Wanroij verdwijnt. Als dezelfde criteria op ermelo toegepast zouden worden zou dat centrum namelijk ook moeten verdwijnen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:45

Het illustreert alleen maar dat mensen pas gaan nadenken over een maatregel als ze er zelf schade van lijken te ondervinden.

De KNHS maakt fijn gebruik van het "verdeel en heers" principe.

Als de regering van Nederland op ELK punt een referendum zou gaan houden, zou de inrichting van Nederland er OOK heel anders uit hebben gezien............
Zo werkt het gewoon niet.
Als je ergens maatregelen moet nemen vraag je JUIST de betrokken mensen om hun mening vragen. Niet de mensen die het niet aangaat.

Als je het aan HEEL Nederland vraagt kan Schiphol uitbreiden met 25 extra startbanen en kon de HSL zonder dure tunnels worden gerealiseerd.
14 miljoen Nederlanders wonen NIET bij amsterdam of in Tiel........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:46

Venetia schreef:
Als dezelfde criteria op ermelo toegepast zouden worden zou dat centrum namelijk ook moeten verdwijnen.

Simpel gezegd ligt Ermelo gewoon centraler. Dat is een feit.
Maar persoonlijk vindt ik Wanroy wel iets "warmer" dan Ermelo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:50

CGJ; als bij nieuwe regelingen alleen de belangen van die mensen die nadeel van de nieuwe regeling zouden kunnen ondervinden, worden gepeild dan wordt er natuurlijk geen enkele regeling doorgevoerd.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:03

CGJ12 schreef:
Simpel gezegd ligt Ermelo gewoon centraler. Dat is een feit.
Maar persoonlijk vindt ik Wanroy wel iets "warmer" dan Ermelo.

Klopt. Maar in Ermelo mogen er op zondag geen evenementen plaatsvinden! Dat is toch een niet uit te vlakken nadeel! Dat vind ik eigenlijk niet kunnen voor zo'n duur en groot paardencentrum!

En ik vind Wanroij ook warmer, ik ben er veel liever dus echt objectief ben ik niet. Alhoewel ik tussen beide centra zit en in beide gereden heb.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:06

CGJ12 schreef:
Ook geldt dat voor de verplichte klasse-indeling van de meermaals ZZ-ruiters.
Ook die kunnen nu zelf die regeling proberen terug te draaien. Niemand van de B-Z ruiters die ze daarbij steunt.

Gek he! die kunnen zich er nl prima in vinden (en ik ook).

Ik denk idd dat Wanroy niet zinvol is als 2e centrum maar met twee maten meten vind ik wel heel kwalijk.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-01-05 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:10

Venetia schreef:
Klopt. Maar in Ermelo mogen er op zondag geen evenementen plaatsvinden!

Daar was ik niet van op de hoogte al klinkt dat wel logisch in die regio.......
Dat is inderdaad 1/7e deel kapitaalvernietiging dan..........

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:11

Ik zie net dat ik bij de goeie regio hoor Haha! .

Ik heb ook uit verschillende monden gehoord dat de KNHS verboden heeft om activiteiten te organiseren in Wanroy. En dat ze daarna vervolgens geroepen hebben dat Wanroy niet rendabel is en gesloten moet worden. Ben echt benieuwd of er nu weer een afsplitsing komt.
Persoonlijk zou ik er niks op tegen hebben als de NKB weer terugkomt. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:13

Nou ja, twee maten meten. Ik weet er het fijne niet van, maar ik heb begrepen dat in ieder geval Wanroij zichzelf financieel niet kan bedruipen. Geldt dat ook voor Ermelo?
In dat geval kan ik me voorstellen dat een organisatie die twee verlieslijdende vestigingen heeft, één daarvan sluit om hopelijk de ander financieel haalbaar te maken. Dan kies je logischerwijs voor de meest geschikte locatie om te behouden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:14

Over Ermelo worden geen getallen bekend gemaakt Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:14

Scum schreef:
Persoonlijk zou ik er niks op tegen hebben als de NKB weer terugkomt. Haha!

Komt dan ook de NBVR weer terug Schijnheilig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:15

Lielle schreef:
Over Ermelo worden geen getallen bekend gemaakt Knipoog

Aha, vandaar dat ik er niets over gelezen heb.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:17

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:21

Aimee schreef:
Komt dan ook de NBVR weer terug Schijnheilig

Mag ik met een hoed blijven rijden.

GO GO GO NBVR!!!!