Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kwitnie schreef:ik denk dat het een goed idee is
maar ik vraag me af of het uitvoeren ervan goed gaat.
Een heleboel jurieleden weten niet wat ontspanning en over de rug is als het over jureren gaat.
Dus dan moeten ook Alle met nadruk ALLE jurie leden goed bijgeschoold worden.
KarinvdM schreef:Alweer een topic hierover???
Gaan alle ruiters dan ook beter rijden? En/of betere instructie zoeken?
PS. Ik ben juylid...
KarinvdM schreef:Alweer een topic hierover???
Gaan alle ruiters dan ook beter rijden? En/of betere instructie zoeken?
PS. Ik ben juylid...
kwitnie schreef:Een heleboel jurieleden weten niet wat ontspanning en over de rug is als het over jureren gaat.
Dus dan moeten ook Alle met nadruk
ALLE jurie leden goed bijgeschoold worden.
Kylan schreef:Als ze de jruy's anders zouden scholen, zodat ze het verschil zien tussen een nagefelijk paard en een in de krul getrokken paard, dan waren die nieuwe proeven niet nodig! Het probleem in de dressuur wordt veroorzaakt door zesjesjury's, spectakeljury's, loodlijnkijkers en niet door de jury's die echt kijken naar de manier waarop een paard gereden wordt. Jury's die een goedlopend minder talentvol paard meer punten geven dan een inelkaargetrokken supertalent, daar zijn er meer van nodig. De rijkunst moet meer beoordeeld gaan worden, niet het talent van het paard.
Kylan schreef:Als ze de jruy's anders zouden scholen, zodat ze het verschil zien tussen een nagefelijk paard en een in de krul getrokken paard, dan waren die nieuwe proeven niet nodig! Het probleem in de dressuur wordt veroorzaakt door zesjesjury's, spectakeljury's, loodlijnkijkers en niet door de jury's die echt kijken naar de manier waarop een paard gereden wordt. Jury's die een goedlopend minder talentvol paard meer punten geven dan een inelkaargetrokken supertalent, daar zijn er meer van nodig. De rijkunst moet meer beoordeeld gaan worden, niet het talent van het paard.
WWWiske"]
tuurlijk!!!je moet iemand de schuld geven, niet waar
![]()
[/quote]
Ik geef niemand de schuld, ik zie het alleen zo vaak gebeuren!!!!
[quote="WWWiske schreef:Ga maar eens een keertje mee schrijven bij een wedstrijd, dan zal je wel anders praten en er achter komen, dat er in het algemeen bar slecht gereden wordt, inderdaad in elkaar getrokken knollen, maar hoe kom jij er bij om te oordelen en te zeggen dat juryleden dat soort paarden juist hoge punten geven.
WWWiske schreef:tuurlijk!!!je moet iemand de schuld geven, niet waar
![]()
Mooie uit de BIT gequote uitspraak!!! de zesjes jury's staan synoniem aan al die zesjes ruiters!
Ga maar eens een keertje mee schrijven bij een wedstrijd, dan zal je wel anders praten en er achter komen, dat er in het algemeen bar slecht gereden wordt, inderdaad in elkaar getrokken knollen, maar hoe kom jij er bij om te oordelen en te zeggen dat juryleden dat soort paarden juist hoge punten geven.