Janssen, Ehrens en V. Roosmalen nieuwe bonds......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Janssen, Ehrens en V. Roosmalen nieuwe bonds......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 12:12

Citaat:
Dagblad De Telegraaf meldt vanmorgen al dat Sjef Janssen de nieuwe bondscoach is van de dressuur, Edith van Roosmalen-de Jonge de opvolgster van Jaap Boom bij de vierspannen en zoals al bekend Rob Ehrens de nieuwe bondscoach springen.

De grootste verrassing is de nieuwe bondscoach dressuur. Sjef Janssen stond samen met Johann Hinnemann als bondstrainer aan het roer in 2002-2003, met Jan Peeters als chef d'équipe. Het driemanschap was geen lang leven beschoren, waarna Bert Rutten bondscoach werd tot en met Athene. Als trainer behaalde Sjef Janssen al veel lauweren, met de twee Olympische gouden medailles van Anky van Grunsven natuurlijk als kroon. Als ruiter won de zoon van wielrenner Sjefke Janssen teambrons met het Nederlandse dressuurteam op het EK dressuur in 1991. Bij die gelegenheid reed Janssen de merrie Bo (Rinaldo x Komeet).

Edith van Roosmalen was tot nu toe bondscoach bij onze zuiderburen en vindt de uitdaging om met Nederland aan de slag te gaan groot.
Rob Ehrens was de laatste jaren bondscoach van de jeugd. Vanmiddag doet de KNHS officieel mededeling over de bondscoaches en over de opvolging van Ehrens bij de jeugd.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

<<<

www.kwpn.nl

Staat niet echt duidelijk in of het nu ook echt zo is of dat de telegraaf weer eens zomaar wat roept....

Mathijs82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:39

Sjef Janssen, New Dutch Grand Prix Team Trainer

Sjef Janssen has been appointed the new Dutch Grand Prix team trainer/chef d'equipe. The Dutch Equestrian Federation (KNHS) decided not to renew the contract with Bert Rutten after the 2004 Olympic Games and has chosen for Janssen as the new coach.

Sjef Janssen gained international fame as a trainer by helping Anky van Grunsven win double Olympic individual gold. He also assisted Arjen Teeuwissen in achieving several international and European medals.

Janssen was already partly team coach in 2003, when the NKHS put Johann Hinnemann and Janssen in charge of team training and O-judge Jan Peeters as chef d'Equipe. According to the KNHS, this triumvirate did not work out well and Holland claimed no medals in their crisis years 2002 and 2003.

Peeters was thanked for his services as chef d'Equipe in 2003 when Rutten was appointed. His chef d'equipe predecessors were Jurgen Koschel and Ghislain Fourage, who recently received the O-judge status.

Bron: http://www.eurodressage.nl

Laten we dus maar aannemen dat het klopt, aangezien 2 bronnen de aanstelling van Sjef Janssen vermelden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 12:52

Ik vraag me af of Sjef politiek correct genoeg is om als bondscoach op te treden. Dat was imo het voordeel van Rutten die niet duidelijk bij een van de "kampen" in de sport hoorde.

Zal nog wel wat stof doen opwaaien denk ik.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:09

Wow! (waar is de "mijn-mond-valt-open-van-verbazing-smiley"?!)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:01

Ik vind het idd een redelijk bijzondere beslissing omdat Sjef imo nooit objectief kan zijn.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:04

Zep schreef:
Ik vraag me af of Sjef politiek correct genoeg is om als bondscoach op te treden. Dat was imo het voordeel van Rutten die niet duidelijk bij een van de "kampen" in de sport hoorde.

Zal nog wel wat stof doen opwaaien denk ik.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:06

oh daar moest nog iets onder Blond :

Tineke wilde dacht ik ook geen bondcoach worden (ergens gelezen ofzo) omdat ze er te dicht bij stond via Imke.
Ik kan me ook niet voorstellen dat hoe hard hij ook probeert Sjef ooit objectief kan zijn tegenover Anky.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:10

Waarom nou geen Ellen Bontje oid als bondscoach?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:11

Fleurtje100 schreef:
Tineke wilde dacht ik ook geen bondcoach worden (ergens gelezen ofzo) omdat ze er te dicht bij stond via Imke.
Ik kan me ook niet voorstellen dat hoe hard hij ook probeert Sjef ooit objectief kan zijn tegenover Anky.

Of hij weet meer dan wij weten over Anky's wedstrijdcarrière.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:17

Sjuimpje schreef:
Waarom nou geen Ellen Bontje oid als bondscoach?

Is Ellen Bontje objectief? Is het haalbaar voor haar om hier in Nederland een dergelijke functie uit te voeren? Is zij een persoon die door de verschillende partijen gelijk wordt gerespecteerd?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:30

Fleurtje100 schreef:
oh daar moest nog iets onder Blond :

Tineke is al eens bondstrainer geweest van de jeugd, ik heb 3jr geleden een aantal trainingen van haar gehad. Dat beviel me erg goed, heel serieus trainen en tussendoor even gezellig kletsen (met de humor van Tineke Haha! ) voor de ontspanning, want die trainingen zijn natuurlijk best spannend!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:32

de bondscoaches van senioren komen en gaan...
Krijgen die maar een 1jr contract ofzo?

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:35

Was net bij Sportjournaal.

Ze hebben sjef gekozen om een langdurigere en stabielere basis eronder te hebben Lachen

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:35

Zou "te diep" en "achter de loodlijn" dan nu geen minpunten meer opleveren in de dressuur(proef)? Verward ( Knipoog )

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:09

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:10

Nistria schreef:
de bondscoaches van senioren komen en gaan...
Krijgen die maar een 1jr contract ofzo?

Vaak tot een kampioenschap is bij jullie grotendeels hetzelfde Knipoog

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:12

Zep schreef:
Ik vraag me af of Sjef politiek correct genoeg is om als bondscoach op te treden.

Nee Haha!

Maar ja niemand wil het nog doen denk ik, zijn maar heel weinig mensen die dat aandurven Scheve mond

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:39

Ja zag t in de telegraaf.. moet zeggen dat ik het met verbazig las.... Verward

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:40

Ik ben wel blij met de nieuwe voor de 4-spannen. Ik ben groom bij De Ronde en ik hoop dat hij nu wat beter uit de verf komt!

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:31

Ienemienie schreef:
Ik ben wel blij met de nieuwe voor de 4-spannen. Ik ben groom bij De Ronde en ik hoop dat hij nu wat beter uit de verf komt!

Oh ja wat leuk!! Ik heb m op de UPD gezien... zijn dat niet die 2 broers?
Vond t er wel heel stoer uitzien.. doe t m in ieder geval niet na!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:51

Als Anky gewoon de beste is zoals altijd, levert die combi alvast geen problemen op, dus objectiviteit tov Anky zal wel meevallen.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:09

heeft iemand al enige vermoedens wie in het team zal komen, wat is het volgende kampioenschap? Imke maakt wel weer goeie kans,
ik ga voor anky, edward, imke en dan arjen misschien terug
, kirsten beckers, madeleine vrees, rothenberger zoiets

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:15

Hun lot ligt in de handen van de bc..........
Ach jah wie is wel objectief??? Zo heb je aan iedereen wel wat aan te merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:53

Arjen met welk paard dan?

Ik ga voor Judith Scholte in Aken Tong uitsteken

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:03

Zep schreef:
Ik ga voor Judith Scholte in Aken Tong uitsteken

Die gaat het stadion niet eens in Schijnheilig

Zoals het er nu voorstaat is de samenstelling simpel: Edward, Anky, en Sven

Alleen over het vierde teamlid kan nog ruzie gemaakt worden Haha!