Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horselover21 schreef:B staat wel voor beginners.. maar de jury's snappen dat nog niet helemaal hoor!
Scum schreef:Deze opmerking snap ik nietEn lijkt me ook een beetje off-topic.
Manda, als ik zo lees hoe je paardje op dit moment loopt, kun je hem gerust meenemen naar een wedstrijd. Er kan niet veel foutgaan. Gewoon lekker ervaring op gaan doen en veel succes ermee!
horselover21 schreef:Ik bedoel, B staat voor beginners, maar als je paard nog geen stille hoofdhouding heeft, of nog weleens in de verkeerde galop aanspringt krijg je daar gewoon commentaar op van de jury.
En als je in het proevenboekje leest bij de uitleg van de B dressuur staat dat het paard in de meeste gevallen in de goede galop moet aanspringen enzo.. en dat het paard nog niet nageeflijk hoeft, maar wel aan de teugel moet lopen.
Er wordt veel meer in de praktijk van je verwacht in de B, terwijl je theoretisch nog beginner bent.
Ik zou gewoon pas gaan als je L1 klaar bent!!!
missmuts schreef:Nee Scum, je begrijpt het niet: de B staat voor Beginners. Dat ben je niet voor niets. Op het moment dat je met een gezadeld paard de ring binnen hebt weten te komen, dan krijg je toch een winstpunt? Laat staan dat je hem in galop krijgt. Dat het de verkeerde galop is, dat is dan toch een minor detail?
horselover21 schreef:als die L1 klaar is, dan weet je gewoon dat je thuis hoort in de B.
B staat wel voor beginners.. maar de jury's snappen dat nog niet helemaal hoor!