B-Proef.. Mag Jury..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXDjuukiejXx

B-Proef.. Mag Jury..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:29

Heey,
Ik heb vandaag een proef gereden (B) (Proef 11)
En het ging heel erg goed (160 punte)
Maar wat staat er op het blaadje bij de volte's geen buiging Verward
Maar dat mag bij een b proef toch niet worden afgerekent?
Of ben ik nou blond ? Verward
Groetjes, Laura

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:31

Nou dan ben je zeker blond.
Een paard hoort op een volte toch te buigen anders wordt je volte nooit mooi rond.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:31

Tja, je paard moet natuurlijk niet als een plank door de bochten gaan. Ik vind het wel normaal dat ze in de B ook wat buiging vragen op voltes.
Wat voor cijfers had je dan eigenlijk voor de voltes? want als je 160 punten hebt heb je dus wel een nette proef neergezet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:32

Jup, dat is juist de basis, een paard moet mooi rond buigen net als de volte, anders heb je geen volte Knipoog

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:45

mijn voltes ware rond hoor Schijnheilig , Anders kwam ik niet goed aan de overkant.. Tong uitsteken Maarja.. Blijkbaar dus niet mooi .. Uh.. ik had voor de volte's een 6 en een 5 en een 5.. De uitslag viel heel erg tegen vond ik.. Het ging heel erg goed.. Ze liep mooi rond en maar 1 domme fout gemaakt..Tja.. Jammer.. De jury was minder positief maar de mensen die hadde gekeken kreeg ik wel veel complimentjes van!
Laatst bijgewerkt door xXDjuukiejXx op 14-11-04 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:46

Hoe wil je een volte rijden zonder buiging?

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:48

Misser schreef:
Hoe wil je een volte rijden zonder buiging?

Vroeg ik me ook al af...

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 22:52

tja.. Ik heb toch echt een volte gereden Verward Dus eigelijk zit er zoiezo buiging in toch? Rare Jury Scheve mond

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 22:55

whaha een volte zonder buiging dat word inderdaad nogal vierkant maar ja, ik heb mijn paard geleerd te buigen als ik stelling vraag, zo krijg ik mooie voltes, bij de B proef mag de jury dit toch wel van je verwachten ?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:01

Ik ben dus jurylid maar het is vaak bedroevend om te zien hoe er voltes doorgereden worden.
Ik kan jullie vertellen, ook al is de vorm rond, dan kunnen mensen het nog uitstekend voor elkaar krijgen om zelfs met een verkeerd gesteld paard als een plank door de volte heen te gaan.

Ik vind stelling, buiging en nageeflijkheid toch wel basisvoorwaarden voor de hele dressuur en dat begint dus al in de B.

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:02

Maar Verward Hé ? Verward Hoe kan je nou een vierkante volte rijde Verward Rare jury Scheve mond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:04

Volgens mij lees je niet, Djuukiej. De vorm is rond maar de stelling en buiging zijn ver te zoeken.
Ik heb het vandaag nog meerdere keren gezien bij het jureren.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:06

xXDjuukiejXx schreef:
Maar Verward Hé ? Verward Hoe kan je nou een vierkante volte rijde Verward Rare jury Scheve mond

fitzroy zegt juist dat de vorm wel rond kan zijn ook al is je paard niet gebogen naar de goede kant.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:08

xXDjuukiejXx schreef:

Je kan verschillende dingen hebben. Een normaal gebogen paard is precies op de volte naar binnen gebogen. Maar je paard kan ook naar buiten kijken, zijn achterhand uitzwaaien of juist naar binnen halen, de schouder te veel naar buiten of naar binnen. Dan rij je wel een soort van volte, maar hij is niet mooi gebogen daarop.

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 23:13

Bloos! OoOoOoOo,, Nu begrijp ik het Verward Lachen Denk ik.. Volgende keer beter.. Tong uitsteken Hopend op een andere jury Schijnheilig

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 23:19

VMR -> WD

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 11:50

Fitzroy schreef:
Ik ben dus jurylid maar het is vaak bedroevend om te zien hoe er voltes doorgereden worden.
Ik kan jullie vertellen, ook al is de vorm rond, dan kunnen mensen het nog uitstekend voor elkaar krijgen om zelfs met een verkeerd gesteld paard als een plank door de volte heen te gaan.

Ik vind stelling, buiging en nageeflijkheid toch wel basisvoorwaarden voor de hele dressuur en dat begint dus al in de B.

dit was ook het eerste wat ik dacht. Je ziet zo vaak dat het paard naar buiten kijkt ipv in een mooie stelling en buiging. Het lijkt me logisch dat daat op afgestraft wordt, ook in de B. Dat moet toch op z'n minst voor elkaar zijn

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 12:39

xXDjuukiejXx schreef:
Rare jury Scheve mond

Ach ja, geef de jury maar weer de schuld...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:08

xXDjuukiejXx schreef:
Hopend op een andere jury

Dus jij wilt een jury die jou een voldoende geeft voor een volte waarin geen buiging zit? Verward

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:08

xXDjuukiejXx schreef:
:oo OoOoOoOo,, Nu begrijp ik het Verward Lachen Denk ik.. Volgende keer beter.. Tong uitsteken Hopend op een andere jury Schijnheilig

Ook bij een andere jury zul je geen hoge punten rijden op je volte's, op deze manier.

Het commentaar van de jury was niet gericht op de vorm van jouw voltes, maar op het ontbreken van de lengtebuiging in je pony. Lees het dressuurboekje er maar eens op na, dan weet je precies wat er van je verwacht wordt en waar je op moeten trainen.

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 13:39

KarinvdM schreef:
Ach ja, geef de jury maar weer de schuld...

lekker makkelijk toch?

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-04 22:32

Jah vat het maar weer eens verkeerd op Verdrietig

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:36

stelling in de voltes is niet meer dan normaal
dat is de basisschool van het paardrijden !
eerst de kleuterschool, dus spelenderwijs leren lichtrijden, aansporen, opvangen en sturen
de basisschool word dan dus het juist rijden van de oefeningen
en daar hoort zonder uitzondering , de juiste stelling bij!!!
elke hoek, wendig of volte die je rijd, dient het paard gesteld te zijn in de richting van de kant die je opgaat!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:15

probeer je pony iig goed voor je been te hebben. dus niet naar de buitenkant sturen als je hem over de hoefslag wilt sturen. dan valt hij maar naar binnen, ABSOLUUT niet niet naar de hoefslag of wat dan ook sturen!! dan leer je je pony dat verkeerd aan en ben je nog veel langer bezig om hem dat weer af te leren!
Als je dan goed door de hoeken kunt komen van de hoefslag kun je meestal ook wel een mooie volte laten zien.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 20:19

heey

Ik denk dat ze stelling in de bochten bedoelen. ALs je een Volte naar links moet draaien, willen ze graag zien dat het hoofd van het paard ook naar links draait, en weer terug naar binnen als je de volte sluit! Daarbij bedoelen ze niet dat je een 4-kante volte rijd!