Afmelden en wachtlijst...toch betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Afmelden en wachtlijst...toch betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 13:25

Ik kreeg vandaag een brief van de organisatie van SGW Hattem.....of ik maar even €35 wilde overmaken wegens het niet-starten in Hattem.

Ik heb me voor die wedstrijd twee weken van tevoren afgemeld, wat natuurlijk niet voor de sluitingsdatum was. Ik vind echter dat wanneer er een wachtlijst is (en die was er!), dat de organisatie niet dubbel geld hoeft te vangen voor dezelfde startplek.

Ik heb ze een mail gestuurd (nav telefoongesprek) dat ik best de admin. kosten wilde betalen, maar de rest niet. Ze gingen het in overweging nemen, maar gaven me niet veel kans...nou ja zeg! Boos!

wat vinden jullie daar van?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:33

hetzelfde hoorde ik afgelopen zondag bij rijvereniging Equus in Heerhugowaard, een vriendin van iemand had ver van te voren aangegeven dat ze 7 nov. niet kon starten. Dit was na de sluitingsdatum van inschrijven dus moest ze toch het startgeld voldoen.

35 euro vind ik nogal wat, dat hebben ze dan makkelijk verdient om het maar even plat te zeggen. Scheve mond

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:42

hmmmm vaag!! ik heb me 2 dagen voor Middenmeer afgemeld(dit stond ook zo in het programma) en volgens mij hoef ik echt nix te betalen...terwijl er volgens mij ook niemand in mijn plaats is gekomen...????

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:43

reddytobias schreef:
hmmmm vaag!! ik heb me 2 dagen voor Middenmeer afgemeld(dit stond ook zo in het programma) en volgens mij hoef ik echt nix te betalen...terwijl er volgens mij ook niemand in mijn plaats is gekomen...????

komt het niet omdat je lid bent van de rijvereniging en bekend bent daar?? Ik doe ook maar een gok hoor!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:46

Barb schreef:
komt het niet omdat je lid bent van de rijvereniging en bekend bent daar?? Ik doe ook maar een gok hoor!

nee dat zal het zeker niet zijn! we worden net als ieder ander behandeld
de vorige x had mijn vriendin 2 prijzen...helaas was ze er niet(wegens redenen...die ze ook had doorgespeeld naar het secretariaat) maar ze kreeg haar prijzen dus niet!

dus het is geen vriendjespolitiek bij ons Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 13:46

Misschien komt die rekening nog....ik kreeg er toevallig vandaag ook 1 van Ijsselsteyn (3 oktober).

Is wel even zuur om € 52,50 over te moeten maken voor wedstrijden die je niet gereden hebt. En bij SGW's tikt het dan echt aan.

Ik ben ook niet te beroerd om te betalen als er geen wachtlijst zou zijn. Ik begrijp nl best dat de organisatie op een bepaald aantal deelnemers rekent en dat ze niet kostendekkend kunnen werken wanneer mensen afmelden en dan niet betalen. In mijn geval vind ik dat argument dus niet opgaan, aangzien er iemand anders in mijn plaats betaalt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:49

Tja, heel vervelend voor je maar het mag gewoon. Je kunt er dus niets aan doen.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:50

Ik heb het begin dit jaatr een aantal wedstrijden af moeten melden vanwege blessures. Eerst gaf ik op via de vereniging en werd het in rekening gebracht en ben je het hoe dan ook kwijt. Of ik me nu voor of na de sluitingsdatum afmeldde. Nu geef ik mezelf op en kan ik mijn eigen portemonee in de gaten houden. Ik betaal ook altijd pas op wedstrijd. Afgelopen Almelo heeft me 15 euro gekost omdat ik het heb overgemaakt, maar ik ben niet gestart vanwege het slechte weer. Je bent het dan wel mooi kwijt.
Laatst bijgewerkt door Tigger op 09-11-04 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:51

Het gebeurt hier bij verenigingen in de buurt ook regelmatig dat je toch moet betalen ondanks het feit dat er een wachtlijst was.
Ze gebruiken het zodat je niet te gemakkelijk afzegt en daar zit ook wel wat in. Er zit toch ook weer werk in om startlijsten aan te passen en reserves af te gaan bellen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 13:59

Ik heb uitgelegd dat mijn paard geopereerd is aan koliek, dus dan mag ik aannemen dat ze dat gewoon geloven en dat er dus geen sprake is van "gemakkelijk afzeggen". En voor het werk van de startlijsten aanpassen betaal ik dan toch de admin. kosten? Ik kan ook pas op de dag zelf afmelden zodat zij iig niet dubbel geld vangen, maar dat vind ik nier aardig tov de mensen die nog op de wachtlijst staan.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:00

Tigger schreef:
Ik betaal ook altijd pas op wedstrijd. Afgelopen Almelo heeft me 15 euro gekost omdat ik het heb overgemaakt, maar ik ben niet gestart vanwege het slechte weer. Je bent het dan wel mooi kwijt.

ik betaal ook altijd pas op de wedstrijd, maar dat maakt niks uit, want ze sturen de rekening gewoon op.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:00

Fitzroy schreef:
Ze gebruiken het zodat je niet te gemakkelijk afzegt en daar zit ook wel wat in. Er zit toch ook weer werk in om startlijsten aan te passen en reserves af te gaan bellen.

Dan reken je daar toch een paar euro administratiekosten voor ipv het volledige startgeld? Dat zou ik heel redelijk vinden tenminste, zeker als er een wachtlijst is en je plekje gewoon opgevuld wordt door een ander.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:05

In principe staan ze in hun recht. Dus ze kunnen het maken.
Maar het is idd wel l ullig, want het geld hebben ze idd al binnen door de invallers.

Bij mijn huidige vereniging laten ze iemand die zelf lid is niet betalen als die zich afmeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:05

Ach, je kunt het er niet mee eens zijn, maar dit zijn nu eenmaal de regels van de KNHS. Zodra je afzegt na de sluitingstermijn ben je inschrijfgeld verschuldigd, ook al kunnen ze je plek 4 x opvullen.

Sommige verenigingen doen niet moeilijk, anderen wel. Het is aan het bestuur vd vereniging hoe ze daarmee om willen gaan.
Ik heb zelfs wel eens iemand gehoord wiens paard overleden was en toch moest betalen. Belachelijk maar ze stonden in hun recht.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:11

Voor mij is het iig wel een reden om voortaan pas op de dag zelf af te melden, ik schiet er zelf niets mee op, maar ik ben niet van plan om verenigingen te gaan sponsoren. Het startgeld is al zo belachelijk hoog.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:16

Ja, dat kan ik me voorstellen. Het is alleen vervelend voor je mederuiters vanwege de gaten in het programma.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:16

Ik ben van mening dat je niet star naar de regel moet kijken, maar vooral naar de achtergronden daarvan. Deze regel is opgesteld om te voorkomen dat verenigingen niet rendabel een wedstrijd kunnen organiseren wanneer iedereen straffeloos kan afmelden.

Maar in dit geval gaat dat dus niet op en vind ik dat de vereniging misbruik maakt van haar recht om startgeld te vragen bij afmelding.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 14:18

Fitzroy schreef:
Ja, dat kan ik me voorstellen. Het is alleen vervelend voor je mederuiters vanwege de gaten in het programma.

En voor de collega-SGW'ers die zich thuis zitten op te vreten omdat ze niet meer mee konden doen

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:15

Het is de inderdaad de regel van de KNHS. Na de sluitingsdatum ben je je startgeld verschuldigd.
Ik had me dit weekend ook moeten afmelden omdat Max kreupel was. Ik krijg gewoon de rekening thuis.
Toen ik nog het wedstrijdsecretariaat deed van een verveniging was ik wel makkelijk, met een dierenarts verklaring hoefde ze niets te betalen nadat ze na de sluitingsdatum hadden afgemeld.
Ik was wel heel erg streng tegen de ruiters die zich helemaal niet afmeldde en niet kwamen opdagen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:20

De algemene regel ken ik. het gaat juist om het speciale geval wanneer er een reservelijst is en de organisatie dus niet met onverwachte kosten komt te zitten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:21

Nextdomino schreef:
Toen ik nog het wedstrijdsecretariaat deed van een verveniging was ik wel makkelijk, met een dierenarts verklaring hoefde ze niets te betalen nadat ze na de sluitingsdatum hadden afgemeld.
Ik was wel heel erg streng tegen de ruiters die zich helemaal niet afmeldde en niet kwamen opdagen.

Kijk, ik snap ook wel dat je ergens een grens moet trekken. En dat je wilt voorkomen dat mensen zich doodleuk overal voor opgeven en vervolgens niet komen. Zelf vind ik dat ook irritant. Ben je opeens aan de beurt omdat er 3 man voor je niet komen opdagen ofzo.

Maar een paard heeft ook wel eens iets waar ik niet meteen een DA bij wil hebben. Daar komt nog eens bij dat niet iedere DA zomaar een briefje gaat schrijven, net als een dokter. Soms wordt je 's morgens wakker en dan staat je paard kreupel in de stal op de wedstrijddag. En dan is de officiele termijn om je nog af te kunnen melden volgens het reglement al verstreken. In principe mogen ze je dan ook nog eens een boete geven.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:23

In het geval zoals jij dat noemt Scum, betaal ik gewoon. Dat was ook in Ijsselsteyn zo, omdat ze daar geen wachtlijst hadden voor de B paarden en dus inkomsten misliepen waar ze wel op gerekend hadden.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:25

Ik probeer mij ook altijd zo snel mogelijk weer af te melden als ik niet kan starten!! en dat is ruim van te voren maar als ik dan alsnog een rekening krijg dan doe ik dat dus ook niet meer !! En het gebeurt bijna nooit dat ik me moet afmelden maar er zijn wel eens van die onvoorziene gevallen!! Een voorbeeld. Ik ben ik mei van mijn paard gevallen en zo erg dat ik van alles en nog wat gescheurd had ( knie en enkelbanden )dit gebeurde op zondag en heb meteen op maandag afgemeld voor alle wedstrdijden voor de komende tijd. De eerste was 2 weken na de val. Kon ook een doktersverklaring overhandigen en ziekenhuis rekeningen maar dat maakte niet uit ik moest evengoed betalen!! Nou voor een volgende keer wordt hier mee in de hand gewerkt dat je gewoon wacht tot een dag voor de wedstrijd. Ik bedoel wie weet gaat het dan wel weer en je moet toch betalen of je nou 2 weken of 2 dagen van te voren af zegt ! Het is voor andere ruiters die op de wachtlijst staan wel zuur maar dit werken ze op deze manier zelf in de hand !!
Ik heb het nog niet gedaan op deze manier maar als je dan een rekening krijgt dan gaat deze gedachten wel door mijn hoofd !!
Gelukkig zijn er ook verengingen waar het anders gaat!! En die wel begrip en vertrouwen tonen!! *LOL*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:25

Ja, snap ik ook wel Marieke. Zoals ik al zei: je moet ergens een grens gaan trekken. Het is alleen zo dat het reglement er vanuit gaat dat jij min. zo lang van tevoren al moet weten of jij of het paard op de wedstrijddag ziek zullen zijn. En ik ben nou eenmaal niet helderziend.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 15:27

Scum schreef:
Ja, snap ik ook wel Marieke. Zoals ik al zei: je moet ergens een grens gaan trekken. Het is alleen zo dat het reglement er vanuit gaat dat jij min. zo lang van tevoren al moet weten of jij of het paard op de wedstrijddag ziek zullen zijn. En ik ben nou eenmaal niet helderziend.

Die KNHS houdt er wel meer kromme regels op na