Geslaagde entree Kigali in Prix St Georges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Geslaagde entree Kigali in Prix St Georges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 13:17

De KWPN-hengst Kigali van Arend Zoer heeft vanmiddag in Ermelo zijn eerste geslaagde passen gezet als Prix St Georges-dressuurpaard. De oud-wereldkampioen jonge paarden springen werd nu onder Coby van Baalen met 64,0% derde in de Prix St Georges. Coby van Baalen was bijzonder enthousiast: "Zijn uitgestrekte gangen, zijn pirouettes, hij liet zich echt bijzonder goed zien. Bijna onvoorstelbaar dat hij ooit een springkampioen was met zijn uitstraling, nu die op dit moment er op en top eentje is van een dressuurpaard!".
Van Baalen had helemaal een goede dag, want met haar eigen fokproduct Pasternak (Gribaldi x Cocktail) won ze de Prix St Georges. Voor Pasternak was het zijn tweede start op dit niveau, voor Kigali zijn eerste,

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:24

En nu mag Wilmer hem zeker gewoon starten in de Z2-finale van de AMEV-Hippo...............

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:28

Daar zat ik ook al aan te denken CGJ.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:53

Doet me een beetje denken aan die amazone die een tijdje geleden even de Z1 én Z2 provinciale titel in de wacht sleepte (plus de reserve-titels) met verschillende paarden ........... en het Z1-paard een weekje later even met succes PSG startte.............

En reglementair is het natuurlijk gewoon toegestaan........... maar sociaal ?..........

Coby had op zijn minst even een paar weekjes kunnen wachten, maar nee hoor..........
.......... eerst even de finale-jurys beinvloeden.................
ik had gedacht dat Wilmer daar ook wel zónder zou kunnen, maar blijkbaar niet.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:01

Prima toch als WILMER dan met het paard mag deelnemen aan de Z2-finale. Hij is als combinatie toch op dat niveau (paard wordt door COBY doorgetraind op hoger niveau) en voor het paard (het is toch een KWPN dekhengst ?) Toch alleen maar promotie voor beide......

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 14:31

Nog even toe te voegen: Joop007 hier op Bokt wist 5e te worden met 62.38%

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 15:17

CGJ12 schreef:
Doet me een beetje denken aan die amazone die een tijdje geleden even de Z1 én Z2 provinciale titel in de wacht sleepte (plus de reserve-titels) met verschillende paarden ........... en het Z1-paard een weekje later even met succes PSG startte.............

Zíj is er toch geen PSG mee gestart? maar de instructrice...Of ben ik verkeerd geïnformeerd?
Volgens mij is zij alleen maar ZZ-licht gestart met de kampioen Z2 (en staat die nu stil vanwege een aankomend veulen)

Denk je trouwens niet dat Zoer hier ook wel enig invloed in heeft?
als Kigali met de clinic week laat zien wat voor pirouettes hij al kan springen, moet je dan nog wachten tot zijn Z2 avontuur afgelopen is?
Wilmer's nieuwe staat trouwens alweer klaar...Maar geweldig toch dat een jonge ruiter kan profiteren van de ervaring en kwaliteiten van het paard van zijn instructrice? Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:54

Ragne schreef:
Zíj is er toch geen PSG mee gestart? maar de instructrice...Of ben ik verkeerd geïnformeerd?
Volgens mij is zij alleen maar ZZ-licht gestart met de kampioen Z2 (en staat die nu stil vanwege een aankomend veulen)

Denk je trouwens niet dat Zoer hier ook wel enig invloed in heeft?
als Kigali met de clinic week laat zien wat voor pirouettes hij al kan springen, moet je dan nog wachten tot zijn Z2 avontuur afgelopen is?
Wilmer's nieuwe staat trouwens alweer klaar...Maar geweldig toch dat een jonge ruiter kan profiteren van de ervaring en kwaliteiten van het paard van zijn instructrice? Knipoog

Maar erg demotiverend voor andere goede ruiters die zo nooit aan bod komen. Ruiters met minder geluk en in mindere omstandigheden met minstens evenveel talent komen zo nooit in de picture. Ik vind dit wel degelijk oneerlijke concurrentie. Hij kan thuis ook profiteren van het goede werk van Coby, dat hoeft ie niet op wedstrijd onder het niveau van paard en ruiter te doen.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:20

Dat klopt idd ik was 5-de was goed tevreden ermee Haha! Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:29

CGJ12 schreef:
En nu mag Wilmer hem zeker gewoon starten in de Z2-finale van de AMEV-Hippo...............

Toch mag hij hem deze winter niet in het regionale Z2 kampioenschap starten.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 18:38

Vind de score van Coby eigenlijk nog wel tegenvallen.
Voor profs als Coby met zo veel ervaring en met een GGK hengst en Johan Hinnemann langs de lijn tel je pas mee als je gewoon +70% rijdt in je debuut wedstrijdje op Prix st G niveau.
Maar ik zal wel de einige zijn die er zo over denkt Haha! Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:42

Magique schreef:
Vind de score van Coby eigenlijk nog wel tegenvallen.
Voor profs als Coby met zo veel ervaring en met een GGK hengst en Johan Hinnemann langs de lijn tel je pas mee als je gewoon +70% rijdt in je debuut wedstrijdje op Prix st G niveau.
Maar ik zal wel de einige zijn die er zo over denkt Haha! Haha!

Edward had met Lillehammer al ruim 2% meer dan Coby in zijn debuut

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:44

Venetia schreef:
Maar erg demotiverend voor andere goede ruiters die zo nooit aan bod komen. Ruiters met minder geluk en in mindere omstandigheden met minstens evenveel talent komen zo nooit in de picture. Ik vind dit wel degelijk oneerlijke concurrentie. Hij kan thuis ook profiteren van het goede werk van Coby, dat hoeft ie niet op wedstrijd onder het niveau van paard en ruiter te doen.

Ruiters met het mindere geluk moeten het geluk eens gaan opzoeken. Echt talent kan niet onderkent worden.

Thuis kan je inderdaad ook profiteren van goede training. Maar ik denk dat ze Kigali ook in de picture wilden zetten als GGK hengst. Vandaar dat ie meeliep op de Hippiade en nu in de AMEV-Hippo

Jammer voor de mindere ruiters en paarden onder ons, maar zo is de competitie toch altijd geweest op 'grotere' wedstrijden!?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:47

Ragne schreef:
. Maar ik denk dat ze Kigali ook in de picture wilden zetten als GGK hengst. Vandaar dat ie meeliep op de Hippiade en nu in de AMEV-Hippo

Tuurlijk draait het alleen om de commercie, hij staat echt niet bij Coby om dat zo leuk is dat ie dan prik en sjor proefjes kan lopen Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:52

Ik vind het wel knap hoor zowel van Kigali als van Coby. Voor Coby een complimentje voor haar scholingscapaciteiten en voor Kigali omdat hij zich toch zo laat bewerken. Hij zal best een fijn werkwillig karakter hebben.

Zou hij een GP dressuurpaard kunnen worden denken jullie?? Piaffe/passage?? Ik ken de hengst niet persoonlijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:44

Suzanne F. schreef:
Zou hij een GP dressuurpaard kunnen worden denken jullie?? Piaffe/passage?? Ik ken de hengst niet persoonlijk.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, al denk ik dat dat wel goed zit.
Wat moet Coby met een paard waarmee ze geen GP kan rijden Verward Mij lijkt het dan logischer dat bijv. Wilmer hem zou blijven rijden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:53

joop007 schreef:
Dat klopt idd ik was 5-de was goed tevreden ermee Haha! Haha!

He Linda, goed gereden joh! Gefeliciteerd!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:22

dank je!! hij gedroeg zich ook voorbeeldig dit keer, had paar foutjes onderweg maar ja. En er werd flink streng gepunt want er was ook in de ander prix proef niet hoger gescoord dan 65 nog wat.

Want ja normaal wordt een prix proef gewonnen met 68% maar als op de hele dag er niet hoger wordt gescoord kun je je afvragen of het alleen aan het rijden ligt of dat er streng gepunt is...... Want ook een Alex, Diederik etc wisten er niet boven te komen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:49

joop007 schreef:
En er werd flink streng gepunt want er was ook in de ander prix proef niet hoger gescoord dan 65 nog wat.

Misschien is de hype een beetje over van het hoge punten?

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:01

misschien ik weet het niet.... maar dan wordt het afkicken voor vele...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:05

joop007 schreef:
misschien ik weet het niet.... maar dan wordt het afkicken voor vele...

Het is Prix st. George geen Pavo st. George Schijnheilig

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 11:20

Had trouwens van Wilmer begrepen dat nu Coby ook op Kigali aan het rondsturen is, het er voor hem niet makkelijker van geworden is. De hengst wordt steeds gevoeliger voor de hulpen en een klein foutje is zo gemaakt. Hij rijdt er niet dagelijks meer op en zal waarschijnlijk wel proberen voor JIM nog wat extra Kigali-gevoel te krijgen... winnaar AMEV Hippo Cup is tuurlijk een goede reclame voor het paard/stal VB/Wilmer

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:23

Wouter24 schreef:
Het is Prix st. George geen Pavo st. George Schijnheilig

Haha Haha! Tja, dat kan dan inderdaad wel afkicken worden voor sommige Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 19:53

Erg goed gedaan, maar ook erg jammer dat Wilmer hem na JIM niet meer rijdt (nu al weinig meer).

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-04 19:56

CGJ12 schreef:

Je bedoelt Zeeuws meisje Haha!

Hoe zit dat nou eigenlijk ?
Ik dacht dat als je GP startgerechtigd was niet meer in de basis mocht uitkomen Verward