extreem lage punten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

extreem lage punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 15:17

Een meisje dat bij mij op stal staat heeft vandaag haar eerste dressuurwedstrijd gereden. Het paard loopt absoluut niet nageeflijk maar loopt verder wel braaf zijn figuren.

Ik had dus ook absoluut niet verwacht dat ze een winstpunt zou halen, maar ik schrok echt toen ik de protocollen las:

103 en 104 punten!

Heeft iemand ooit zulke lage punten gehaald? Als ze nou bokkend de bak door was geschoten had ik het nog begrepen, maar dit vat ik niet echt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:21

oei dit zijn wel hele lage punten vooral voor de B.
Weet je zeker dat ze de figuren wel netjes deed?
Ook al loopt een paard in de B niet nageeflijk toch hoort het puntenaantal dan volgens mij in de 140 punten te zitten.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:31

Scheve mond

Zoo laag Scheve mond

nog nooit meegemaakt, mischien even aan de jury vragen??

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:40

wow... dat is inderdaad wel erg laag ja...

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:08

zielig voor dat meisje Verdrietig
Die wil zeker geen wedstrijdje meer doen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:12

Heeft de jury nog in de oude stijl gejureerd.. jeetje mina dat is echt heel slecht..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:23

willen de heren/dames jury zich er alsjeblieft in mengen, want het lijkt erop dat dus alleen gekeken wordt of een paard in de krul loopt. Dat is poppekast en geen paardrijden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:28

Dat zijn wel hele lage punten...
Als je al je figuren netjes rijdt en je overgangen horen je punten toch echt wel in de 150 ofzo te zitten..
Mijn pony loopt ook nooit helemaal nagevelijk maar ik haal toch wel winstpuntjes en heb nog nooit lager dan 1.47 gehad, meestal ligt het rond de 153 ofzo..
Ik kan me deze punten eigenlijk niet voorstellen, dan moet je echt vliegend door de bak gaan en tijdens je figuren de hoefslag niet raken ofzo Verward

Eigenlijk zou je de protocool in moeten scannen.. Stond er wel veel commentaar op?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:55

idd wat voor commentaar stond erop? Het zal wel wat streng zijn idd.. maarja het kan niet dat dat het alleen maar is..

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:20

jeetje dat zijn wel heel lage punten, gaf de jury nog commentaar op het protocol? kan me niet voorstellen dat je zulke lage punten haalt alleen maar omdat je pony niet rond loopt Scheve mond

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:29

Lusitana schreef:
willen de heren/dames jury zich er alsjeblieft in mengen, want het lijkt erop dat dus alleen gekeken wordt of een paard in de krul loopt. Dat is poppekast en geen paardrijden.

Dat kan jij beoordelen aan de hand van 1 bericht? Over 1 jury?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:58

Ben zeer benieuwd naar jurycommentaar......... Poeh dit is voor zo'n meisje echt niet motiverend om nog een keer te gaan starten Boos!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:04

Ik kan t eigenlijk niet geloven... reken t gemiddelde eens uit.. hoeveel oefeningen?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:07

ik denk idd omdat ze niet nageeflijk liep dat ze daardoor lage pnt. heeft. vind dat niet kunnen. Er zijn ook jurys' die jureren alsof je al in het L zit dus paard moet nageeflijk en op de goed hoogte lopen. Misschien heeft ze net zo'n jury getroven? hoe waren de punten van de andere deelnemers

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:46

idd wel erg laag, en dat in de B.
in de B hoeft nog niet verwacht te worden dat je nagevelijk loopt, alleen dat je paard ontspannen loopt!.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:55

Ik geloof het niet, heb je punten niet verkeerd verstaan? Dit krijg je alleen voor elkaar als je geen oefening goed doet en ondersteboven op je paard zit..

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 18:59

jeetje dat is wel erg laag zeg!
als je het door 26 deelt.. heb je nog niet eens gemiddeld een 4!!
waar was dit dan? en was dit bij de pony's of bij de paarden?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:05

Sorry maar dit vind ik wel heel ongeloofwaardig.
Ik ga met Tulandro mee.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:10

x
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:11

janna schreef:
Nou ja, als het paard emt zij hoofd in het verlengde van zijn nek loopt, en vervolgens als een hark de bochten doorkomt, lijkt me dit wel een redelijke score, of niet dan?
Ook een B paard moet nageeflijk zijn.

Iig wel ontspannen (in de B) en als een paard loopt zoals jij beschrijft, lijkt mij niet dat hij ontspannen loopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:17

Gossie wat sneu voor haar! Laat haar der punten/coupon maar met der instructrice doornemen, zodat ze flink kan gaan oefenen.

En dan vol goede moed op naar de volgende wedstrijd!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:20

beide proeven zijn zo laag, was het 1 of 2 jury's?
M.i. moet het paard wel met spanning door de hele proef zijn gegaan, je kent het wel, contrastelling door de hoek(getrokken) scheef staan etc. Anders kan het echt niet. En wat moet een jury anders doen? Je kunt toch geen 5(voldoende) geven als het echt nergens op lijkt maar het paard slaat niet op hol?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 19:24

Dit was bij de paarden. De winnaar had 153 punten.....
Hij loopt idd als een hark de bochten door, maar de overgangen waren gewoon netjes en hij liep zonder gezeur de proef door. Meisje zit er verder ook best netjes op.

Er stond weinig jurycommentaar op. Ze had zelfs een aantal keer een 0 o.a. voor het halsstrekken. Hier stond verder niks bij. Over het algemeen stonden er 2-en en 3-en met een uitschieter naar een 4 en 5. Verder dus ook een paar keer 0 punten en niet getoond.

Als een jurylid 0 punten geeft verwacht ik ook een goede argumentatie. Ze had achteraf eigenlijk langs moeten gaan en gewoon moeten vragen waarom ze dus zulke lage punten had gekregen. Maar ze is licht verstandelijk gehandicapt en ze was behoorlijk van streek. Haar hoofd stond er dus absoluut niet naar.

PAMIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:26

zo dat zijn wel erg lage punten zeg :sLullig voor dat meisje zeg:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 19:31

Saar4 schreef:
Dit was bij de paarden. De winnaar had 153 punten.....
Hij loopt idd als een hark de bochten door, maar de overgangen waren gewoon netjes en hij liep zonder gezeur de proef door. Meisje zit er verder ook best netjes op.

Er stond weinig jurycommentaar op. Ze had zelfs een aantal keer een 0 o.a. voor het halsstrekken. Hier stond verder niks bij. Over het algemeen stonden er 2-en en 3-en met een uitschieter naar een 4 en 5. Verder dus ook een paar keer 0 punten en niet getoond.

Als een jurylid 0 punten geeft verwacht ik ook een goede argumentatie. Ze had achteraf eigenlijk langs moeten gaan en gewoon moeten vragen waarom ze dus zulke lage punten had gekregen. Maar ze is licht verstandelijk gehandicapt en ze was behoorlijk van streek. Haar hoofd stond er dus absoluut niet naar.

Ik krijg het idee dat het een onderlinge wedstrijd was en dat de jury niet was ingelicht over het feit dat ze licht gehandicapt is? Dat is iets waarvan ik vind dat een jury tijdens een onderlinge wedstrijd rekening mee moet houden. Zo meisje doet mee voor de lol en die mag je best een pleziertje gunnen.

Vind het echt heel erg sneu voor haar Ach gut