Geen bandages op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Geen bandages op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 11:05

Zondag een clinic gehad en Invierno mocht geen peesbeschermers of bandages aan doen...
Op wedstrijd ook niet.
Vind dat eigenlijk niet echt leuk.
alhoewel hij niet gekwest was. Als ik hem kocht tikte hij zig vanachter en had hij lelijke wonden nu niet meer.
En wat vinden jullie daarvan ?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:08

Tja het is niet altijd even fijn voor een paard wat zich aantikt dat hij in een proef ineens zonder bescherming moet lopen.
Waarom mag het eigenlijk niet, zijn ze bang dat je dan dingen kan verbergen ofzo.
Ik ben blij dat mijn paardjes het niet doen want het is zo lastig, van de week ging er weer een meisje de ring in met alles nog om. Gelukkig stonden er oplettende mensen langs de zijkant anders was ze gedickwalificeerd.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:39

Er zijn van die mensen die bijv. punaises onder de bandages deden zodat het paard beter zijn benen optilde. Boos!
Je kan er natuurlijk een hoop onder verbergen!
Helaas zijn er altijd mensen die het verzieken voor een ander! het zou bij mij nooit in mijn hoofd opkomen om zoiets te doen!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:40

Ienemienie schreef:
Gelukkig stonden er oplettende mensen langs de zijkant anders was ze gedickwalificeerd.

Niet meer *LOL* De jury moet waarschuwen tijdens de eerste drie onderdelen (anders mag je sowieso doorrijden) en het telt alleen als de eerste vergissing (=-2).

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 14:57

Oh echt joh, oh valt weer mee dan, met het aangespannen rijden werd er van de zomer nog wel iemand voor gediskwalificeerd.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:04

Je mag vanaf een bepaald Niveau wel met bandages om rijden toch?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 15:04

nee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:20

Marrie schreef:
Er zijn van die mensen die bijv. punaises onder de bandages deden zodat het paard beter zijn benen optilde. Boos!
Je kan er natuurlijk een hoop onder verbergen!
Helaas zijn er altijd mensen die het verzieken voor een ander! het zou bij mij nooit in mijn hoofd opkomen om zoiets te doen!!

Arme springpaarden, allemaal punaises onder de beenbeschermers!

Even serieus, ik vind dat ook een belachelijke regel.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 16:41

Scum schreef:

Punaises volgens mij niet. Ik weet wel dat er lood lappen onder de bandages wordt gedragen zodat paarden hun benen als ze de bandages af doen, hoger op gaan tellen.... ook belachelijk vind ik trouwens...

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:11

Sjellii schreef:
Je mag vanaf een bepaald Niveau wel met bandages om rijden toch?

Nope geen enkel niveau.Ik mag er niet mee rijden, jij niet.........
en anky ook niet Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:15

Knor schreef:
Punaises volgens mij niet. Ik weet wel dat er lood lappen onder de bandages wordt gedragen zodat paarden hun benen als ze de bandages af doen, hoger op gaan tellen.... ook belachelijk vind ik trouwens...

Ik weet wel iemand die dat gedaan heeft hoor. Echt belachelijk voor woorden!!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:43

Met losrijden mag het wel maar in de ring niet en daar mag niemand er mee rijden idd.

Verschrikkelijk wat sommige mensen voor foefjes hebben zeg.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-04 19:42

amaai niet ! pff..erg

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 22:42

Scum schreef:

Haha! Haha! Nee even serieus ik ken ze hoor. Ik ken een bereopsspringruiter annex dierenmishandelaat die glas onder de bandages deed, of van die stekels van een doornstruik. Die bareerde thuis ook met een ijzeren stang, en martelde zijn paarden af totdat er bloed uit de mond kwam en de zweep in stukken lag.
Ze zijn er en die maken het voor de rest kapot.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:21

Inderdaad doen ze bij springpaarden ook vaak lood in de beschermers zodat ze de benen hoger optillen.

PAMIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:39

Dat is egt Erg of ze doen spijkers ofzo er in snap zulke mensen niet!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 16:00

cinv schreef:
Zondag een clinic gehad en Invierno mocht geen peesbeschermers of bandages aan doen...
Op wedstrijd ook niet.
Vind dat eigenlijk niet echt leuk.
alhoewel hij niet gekwest was. Als ik hem kocht tikte hij zig vanachter en had hij lelijke wonden nu niet meer.
En wat vinden jullie daarvan ?

Wat was de reden ervan??. Bedoel het is een clinic geen wedstrijd er hangt niets vanaf of zo?.

Vooral als je paard aan tikt en je rijdt een clinic waar je toch nieuwe oefeningen gaat doen vind ik het toch wel belangrijk dat je je paard beschermt.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:38

En een soort magneten enz..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:07

Voor een clinic vind ik het een beetje raar dat je je paard niet extra mag beschermen.
Ik kan me voor stellen dat het op wedstrijd niet mag.
En idd wat was de reden dat je peesjes eraf moest doen op de clinic?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:33

getsie, ik heb er nooit zo over nagedacht, ik rij wel atijd in met bandages, wit.
Echt verschrikkelijk dat mensen misbruik van bandages en peesbescherming maken.. bahhh...

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 08:29

de reden ? het was een nationaal dresuur jurylid die het gaf en het mocht niet. Heb geen meerdere info gehad. Was nie happy omdat hij intensief op 2 piste gereden heeft en heel veel galop en draf met wisselingen en onder been gebruik in halve voltes en schouder binnewaarts...
begreep het ook nie.maar ja hij is niet gekwets geweest dat is het belangerijkste en ja als het op de proef ook nie mag dan zien we nu al of het gaat of niet zonder.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:39

cinv schreef:
de reden ? het was een nationaal dresuur jurylid die het gaf en het mocht niet. Heb geen meerdere info gehad. Was nie happy omdat hij intensief op 2 piste gereden heeft en heel veel galop en draf met wisselingen en onder been gebruik in halve voltes en schouder binnewaarts...
begreep het ook nie.maar ja hij is niet gekwets geweest dat is het belangerijkste en ja als het op de proef ook nie mag dan zien we nu al of het gaat of niet zonder.

Normaal kun je toch een paard wel een keer intensief trainen zonder bandages of peesbeschermers.
Rijd mijn paard wel vaker zonder en ook vaak afstappen op de harde weg zonder peesbeschermers.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:06

Kafue schreef:
:D Haha! Nee even serieus ik ken ze hoor. Ik ken een bereopsspringruiter annex dierenmishandelaat die glas onder de bandages deed, of van die stekels van een doornstruik. Die bareerde thuis ook met een ijzeren stang, en martelde zijn paarden af totdat er bloed uit de mond kwam en de zweep in stukken lag.
Ze zijn er en die maken het voor de rest kapot.

Wij hebben in de opfok ook weleens paarden gehad van een 'goede springruiter' die eigenlijk al te oud waren voor de echte opfok, maar gewoon ingeschaard werden. Die hadden stuk voor stuk de lelijkste schrammen op exact dezelfde plaatsen aan de benen: daar waar de peesjes & bandages zitten. Over die springruiter hoorde ik ook veel narigheid: scherpe punten aan de balken en dat soort ellende. Ik begrijp niet hoe je je paarden eraan bloot kunt stellen (zowel emotioneel als financieel).

Kunststof sporen zijn tijdens officiële wedstrijden ook niet meer toegestaan. Ten eerste is de lengte & vorm ervan niet goed zichtbaar op de zwarte laars en ten tweede... waren er van die sadistjes die scherpe punten aan de sporen slepen. Verdrietig

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:13

Denk er ook aan dat bandages heel veel steun geven aan het been
Ik rij ook zelden met bandages (alleen voor de foto)!
Schijnen ze overigens ook zwakke pezen van te krijgen.
Door de steun loopt je paard vaak anders dan zonder de steun

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:16

Die 5 minuten dat een proefje duurt kan ieder paard wel zonder peesbeschermers/bandages.
Ik vind het helemaal niet erg dat het verboden is tijdens de proef.
Wat ik dan wel raar vind is dat ik nog nooit hebt gezien dat ze bij springruiters de peesbeschermers controleren op scherpe opjecten.