Beetje voorlezersprobleem, hoe doen jullie dat?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Beetje voorlezersprobleem, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 21:45

Ik heb as. zaterdag wedstrijd en kan dus echt geen voorlezer vinden, het nadeel van indoor. Is dus niemand van de club enzo. Is 2 proeven, is beetje lastiger. Hoe doen jullie dat? Voor 1 proef kan ik eigenlijk altijd wel iemand vinden daar nog, maar als ik dan in de 2de zit is degene die ik waarschijnlijk ken in de 1ste..

Heb het over 2 weken weer...dan ga ik in NH starten waar ik dus niemand ken. En helaas is iedereen altijd druk in het weekend...dus ik zit alweer half in de stress over dat voorlezen.

Hebben jullie dat ook wel?

HedwigG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:52

ik ben ook wel een paar keer naar noord holland geweest. ze zijn daar allemaal heel vriendelijk!! dus ik denk wel dat er iemand is die je daar wil voor lezen gewoon vragen.. waar ga je starten?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:06

uit je hoofd rijden, met 1 proef is dat goed te doen en vaak kan je aan degene die voor je rijdt vragen of ze willen voorlezen, meestal doen ze dat wel, ze staan er toch al en hebben de proef net gelezen, zeker als je ze een kop koffie in de kantine beloofd, dan zijn ze er vaak wel voor te porren hoor

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 22:09

Ik heb zaterdag Oenkerk, 2 weken daarna Middenmeer.

Twee proeven uit je hoofd werkt niet...en met 1 proef durf ik het ook niet aan. Ken ze meestal wel, maar voor geval dat. Maar eens ff kijken, de eerste proef degene na mij, de tweede proef degen voor mij Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:22

Gewoon iedereen aanspreken die je tegenkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:26

Gewoon de lezer van de ruiter voor of na je aanspreken, wss wil er wel iemand voor je lezen hoor!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 22:31

ik heb altijd een lezer bij mij, of regel iemand ruim van te voren, nooit op de dag zelf.

Mickey vroeg het laatst ook aan mij, zo'n 3 weken voor de wedstrijd denk ik, maar ik doe het echt niet meer als ze het op de dag zelf aan mij vragen, of het moet iemand zijn die ik al wat langer ken. Men moet maar voor iemand zorgen vind ik altijd. Je kan er anders onderhand al geld voor gaan vragen Haha!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:19

Ik vind het zelf altijd een kleine moeite als iemand aan mij vraagt of ik even 2 proefjes voor wil lezen,
ik denk dat velen dit met mij delen, dus ik zou gewoon ter plekke vragen of iemand je even uit de brand wil helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 23:21

tam20 schreef:
Ik vind het zelf altijd een kleine moeite als iemand aan mij vraagt of ik even 2 proefjes voor wil lezen,
ik denk dat velen dit met mij delen, dus ik zou gewoon ter plekke vragen of iemand je even uit de brand wil helpen

Precies, daar ben ik het helemaal mee eens.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 00:00

Mensen in Noord-holland zijn erg aardig hoor Tong uitsteken

Als ik van de wachtlijst naar de startlijst raak in middenmeer en de tijden liggen een beetje bij elkaar in de buurt dan lees ik je daar wel voor
(Maar voorlopig sta ik op de wachtlijst)

Ik word op concours regelmatig aangeschoten om te lezen en vind dat ook geen probleem als ik tijd heb.
Zelf heb ik ook eigenlijk nooit problemen om een lezer te vinden, ken overal ook wel mensen ondertussen Knipoog En zo niet dan leer ik ze gewoon even kennen Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 07:01

Ik heb gewoon een vaste voorlezer, mn eigen Deniesje, en als die eens niet kan in geval van nood mn loverboy andy. Heb eerlijk gezegd nooit meegemaakt dat er niemand is om te lezen, er lopen altijd genoeg mensen rond op een wedstrijd die wel even willen helpen. Andersom ben ik ook nooit te beroerd als ik toch ergens rondloop op ene wedstrijd om even te lezen, ookal ken ik diegene niet, als iemand daarmee geholpen is, waarom niet... toch?
Veel succes!!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:35

ik heb ook altijd een voorlezer bij me, maar ik merk wel dat steeds meer mensen gewoon maar op pad gaan zonder daar bij na te denken. Bij ons op de vereniging moet je echt vluchten anders sta je soms gewoon zes man achter elkaar voor te lezen. En als je bij de zevende nee zegt zijn ze beledigd. Iemand die echt omhoog zit zal ik altijd helpen hoor, maar soms ben ik schor van t voorlezen. Mensen kennen je op een gegeven momen als ze vaker komen starten en weten dan dat je een duidelijke stem hebt, nou als je wilt, kun je dan de hele dag staan lezen....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:37

daffodil schreef:
ik heb ook altijd een voorlezer bij me, maar ik merk wel dat steeds meer mensen gewoon maar op pad gaan zonder daar bij na te denken.

heeft niets met nadenken te maken, wel met beschikbaarheid. We waren zondag in Laren, moesten na elkaar starten en konden elkaar dus niet voorlezen Frusty Gelukkig was Joelledsr zo lief Lovers om dat te doen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:45

Bij mij is altijd het feit dat niet 1 het vraagt, nee wel 5 op een dag hier... en dan 2 proeven, dat doe ik dus echt niet meer!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:25

Mijn zus en ik lezen elkaar altijd voor, dus altijd een voorlezer bij de hand. Ik lees trouwens ook regelmatig proefjes voor anderen(onbekenden). Kleine moeite hoor!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:35

Haha... net of ze in Nrd Holland veel aardiger zijn dan in bijvoorbeeld Drenthe. Als iemand aan mij vraagt om ff voor te lezen, doe ik dat ook wel normaal gesproken.
Stel er gelijk een tegenprestatie tegenover: zoiets als "Zou je straks ook mij willen voorlezen, dan tracteer ik op een bakje koffie als we klaar zijn" . De ander zegt dan vaak "nee joh, dat hoeft niet" maar dan heb jij je goede kant weer ff laten zien. Haha!
Heb trouwens een hekel aan mensen die standaard op goed geluk naar een wedstrijd toegaan en dan maar weer moeten hopen dat er iemand voor wil lezen...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:10

liberty schreef:
Je kan er anders onderhand al geld voor gaan vragen Haha!

Dat vind ik zo belachelijk, ik heb het laatst ook ervaren, ik had iemand voorgelezen vraagt hij na afloop wat hij moet betalen. Doe normaal. Vind het gewoon een kleine moeite om iemand voor te lezen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:23

liberty schreef:
Bij mij is altijd het feit dat niet 1 het vraagt, nee wel 5 op een dag hier... en dan 2 proeven, dat doe ik dus echt niet meer!

ja, dat probleem heb ik dus ook! Ben echt de beroerdste niet, maar ga wel met koppijn naar huis als ik er zes voor heb staan lezen!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:34

haike schreef:
Gewoon de lezer van de ruiter voor of na je aanspreken, wss wil er wel iemand voor je lezen hoor!

Ja, waarom niet? Die doet dat heus wel hoor.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:00

Ik heb geen moeite met een stuk of tien proeven, wsl zijn mijn stembanden goed getraind van al dat praten van me Knipoog

Als ik nu op dressuurconcours ga heb ik ook niet altijd iemand die me voor kan lezen, maar van al die bekenden is er vast wel iemand die me even uit de brand wil helpen Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:33

Ik heb al me mama die meegaat en voorleest.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:52

Ik heb dat probleem ook wel eens gelukkig heb ik tot nu toe elke keer weer iemand kunnen vinden (soms pas de dag van te voren). Vooral met 2 proeven irritant. 1 proef uit t hoofd leren gaat wel, maar 2 verschillende, dan haal je volgensmij alles door elkaar (heb t nog nooit geprobeerd Tong uitsteken) En anders doe je net zoals mij, je zoekt wat mensen bij elkaar, ookal zijn het geen paarden kenners, je leert ze voorlezen en voila je hebt weer wat mensen erbij die evt kunnen voorlezen als je in nood zit Tong uitsteken (binnenkort geef ik mn pa een cursusje voorlezen *LOL*)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:53

mijn vader rijdt voor mij en die leest ook voor.. hem persoonlijk geleerd Lachen Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 10:30

Kun je mijn pa ook leren voorlezen? Mijn moeder heeft het thuis een keer geprobeerd, drama...haha. Mijn vader wil er niet eens aan beginnen, die rijdt met de trailer en dat vind ie wel genoeg Haha!. Hij kent nog net draf en galop uit elkaar Haha!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:25

Hoelaat moet je vandaag rijden?

Ik ga namelijk met Afke mee , moet L1 rijden... Lachen