selectie wedstrijden kring 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

banjer84

selectie wedstrijden kring 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 15:21

Ik wil graag meedoen met de selectie wedstrijde, maar weet niet goed hoe dit allemaal werkt.
Is er iemand die me dit uit kan leggen en is er iemand die ook meedoet met deze wedstrijden in kring 4.
alvast bedankt

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:40

*meld zich*

Ik heb me toevallig vandaag ingeschreven voor de eerste selectie-wedstrijd. In Kring 4, alias Kring groene hart, zijn de volgende selectiewedstrijd voor de regiokampioenschappen:

Selectie indoorkampioenschappen 2005:
30-10-04 Zilverstadruiters LR & PC Schoonhoven
14-11-04 Bentwoud LR Boskoop (ook pony's)
21-11-04 Capelse RJV Capelle a/d IJssel
27-11-04 Zilverstadruiters LR & PC Schoonhoven (ook pony's)
28-11-04 Alphense Ruiters Alphen a/d Rijn
12-12-04 Chevaliers RV Les Bodegraven
18-12-04 Zilverstadruiters LR & PC Schoonhoven (ook pony's)
19-12-04 Zilverstadruiters LR & PC Schoonhoven (voor pony's)

Bij inschrijving dient men vooraf aan te geven of men de wedstrijd als ‘selectie wedstrijd’ wenst te rijden. Daarbij dient men rekening te houden met het volgende:

* men mag maximaal 4 keer de wedstrijd aanmerken als ‘selectie wedstrijd’
* indien blijkt dat abusievelijk meerdere wedstrijden als ‘selectie wedstrijd’ zijn aangemerkt, tellen de eerste vier mee voor selectie,
* er dienen ten minste 2 als ‘selectie wedstrijd’ aangemerkte wedstrijden te worden gereden,
* selectie vindt plaats op basis van ‘plaatsingspunten’,
* van de gereden ‘selectie wedstrijden’ gelden de twee beste resultaten van steeds de eerste proef,
* tussen kringselectie en regiokampioenschappen mag er niet worden gepromoveerd naar een hogere klasse.
* vraagprogramma organiserende vereniging! (meestal kan je maar 1 proef rijden op selectiewedstrijden, dit wordt op het vraagprogramma aangegeven)

Dit komt van de site van Kring Groene Hart

Je moet dus minimaal 2 en maximaal 4 selectiewedstrijden rijden, om kans te maken op selectie voor de regiokampioenschappen. Inschrijven moet je snel doen, vergeet niet op je coupon aan te geven dat je selectie rijdt (dus bij klasse: vul je de klasse in en daarachter zet je 'selectie').
Daarna is het dus gewoon een kwestie van meerijden, kijken hoe hoog je eindigd (het gaat om plaatsing, dus ten opzichte van de andere ruiters en niet om punten). Na de laatste selectie krijg je bericht als je bent geselecteerd.
Wil je nog meer weten?

Ik doe mee in de M1 paarden in Boskoop (14-11), Alphen a/d Rijn (28-11), Bodegaven (12-12) en misschien nog Schoonhoven (18-12). Als het lukt met inschrijven tenminste, vaak zit het al snel vol.
misschien tot ziens! OK dan!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:27

volgens mij is er op 30 oktober in schoonhoven nog plek.... Je mag dan overigens maar 1 proef starten.

Norma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:28

vol? ik dacht dat dat soort wedstrijden nooit vol konden zitten?
Of is selectie weer iets anders als kringwedstrijden?

Sorry hoor, wat dat betreft kom ik ook pas net kijken... Knipoog

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:33

Ja deze wedstrijden kunnen vol zitten. Het zijn meestal opengestelde wedstrijden (heel af en toe Kringwedstrijden). Als je voor selectie komt rijden heb je wel voorrang met inschrijven, boven deelnemers die dat niet komen doen. Maar er is zeker in het indoorseizoen maar een beperkt aantal starts mogelijk bij de verschillende verenigingen.

Norma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:41

is er een verschil tussen kringwedstrijden en selectiewedstrijden?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:47

Kringwedstrijden = wedstrijden voor mensen uit de kring
Selectiewedstrijden = wedstrijden voor mensen uit de kring die zich willen selecteren voor de Regiokampioenschappen
Maar die laatste hoeven dus niet alleen voor de kringleden opengesteld te zijn! Knipoog

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 10:38

Oke het is me allemaal duidelijk ik ga me proberen in te schrijven heb al een paar mailtjes gestuurd dus wacht nu op antwoord.
Zijn er nog meer mensen die gaan starten in Schoonhoven of op de Capelse?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:35

welke klasse ga je rijden?

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 11:42

Ik ga in de L1 rijden

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:04

Okeej , heel veel succes! OK dan!
ik reed vorig jaar mee in de L1 en ben toen wel bij de Capelse en twee keer in Schoonhoven gestart. Maar Boskoop, Alphen en Bodegraven zijn voor mij een stukje dichterbij, dus ik vind het wel handig dat daar nu ook selecties zijn! Knipoog

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:05

Ik woon zelf vlak bij Rotterdam en precies tussen Capelle en Schoonhoven dus deze zijn voor mij het makkelijkst dus ik hoop dat er nog plek is.
Weet je hoe het zit als je nou bv geselecteerd wordt? Wat gebeurd er dan of wat moet je dan doen?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:36

Vorig jaar kreeg je bij de laatste selectiewedstrijd een envelop van de KNHS als je geselecteerd was. Daarin zat in een brief met de zaken die je moest doen om mee te doen aan de Regiokampioenschappen (adres waar de coupons naar toe moesten, enz).

Nu krijg je misschien die brief thuis gestuurd, want er zijn meerdere selectiewedstrijden en je hoeft er dus maar 2 te rijden, dus zal niet iedereen op de laatste wedstrijd aanwezig zijn.
Maar je hoort het vanzelf dus. Het is ook wel even handig om mee te tellen natuurlijk, dus je eigen plaatsingspunten bij te houden. Dan weet je een beetje of je kans maakt.

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:40

Was jij vorige keer geselecteerd?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:43

ik rij ook mee in de L1...

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:43

oh leuk waar???

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:44

Nee, in eerste instantie niet. Ik was 6e en de eerste 5 mochten dus naar de Regio. Ik werd de woensdag voor de Regiokampioenschappen gebeld dat ik tóch mee mocht doen! Haha! Dat was superleuk! (alleen jammer voor degene die uitgevallen was). Dus zelfs als reserve maak je nog kans.
Outdoor L2 was ik wel geselecteerd...(in Waddinxveen bij de Reigersburgh)

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 13:46

en hoe is het verder gegaan?

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:52

Op de indoorkampioenschappen eindigde ik in de L1 als 11e van de 24, boven twee uit de kring. De andere twee uit de kring waren 1e en 3e.
Outdoor reed ik in een gigantische wolkbreuk en werd ik helaas 13e, de eerste 10 mochten door naar de zaterdag. Meer is te lezen op www.knhszuidholland.nl

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:07

Ja heb daar al veel erover gelezen en veel info vandaan gehaald maar was nieuwsgierig naar je resultaten het is toch altijd anders als iemand je iets verteld als ze er zelf ervaring mee hebben dan dat je het op een site moet lezen dus vandaar

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:56

in ieder geval okt en nov in schoonhoven, moet nog even kijken naar andere selectiewedstrijden. Heb niet de illusie erg veel kans te maken, dus als het niet al te denderend gaat, zoek ik lekker wat andere wedstrijden uit.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:39

haha die illusie heb ik ook nog niet, maar niet geschoten is altijd mis he.
Ik vind het toch wel een soort extra spanningselement met zich mee brengen, een soort uitdaging om te kijken of je 'erbij zit'. En meedoen aan de Regio is verschrikkelijk leuk, behalve in die modder in Vlaardingen, dat was ietsje minder.

O ja Banjer84, nog even over ervaringen, vorig jaar werd het tijdens de selecties best wel gezellig, want je kwam steeds dezelfde mensen tegen. Dat was dus wel erg leuk.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:50

ja die modder heb ik gezien met twee meiden van onze manege die ook door mochten, dat was echt vreselijk! Ik ga gewoon heel hard mijn best doen, en wie weet.......laat ie ineens zichzelf heeeeel goed zien!

Norma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 09:52

Hi Ragne, nog bedankt voor je uitgebreide mail... ik ga het nu een beetje snappen (tja blond he, dan duurt het even).... Knipoog

Maar nog 1 vraagje, je zei al dat die wedstrijd in december in Aalsmeer een selectiewedstrijd is... dus das mooi.
Alleen hierboven las ik ook nog dat je er minimaal twee moet rijden, dus daaruit begrijp ik dat er (ook in mijn regio) nog meer selectiewedstrijden komen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:23

als je op de site van de KNHS doorklikt naar de regiosite van jouw kring, kun je zien of er meerdere wedstrijden zijn. Per regio kan dat heel erg verschillen hoor, dus het is niet perse zo dat je ook meerdere wedstrijden hebt. Alleen in onze regio is in het verleden wat herrie geweest over maar 1 wedstrijd rijden, omdat dat dan wel heel erg van 1 jury afhankelijk is en bepaalde organisaties daarom sinterklaas jury's uitnodigden.... In onze kring zijn het wel heeeel erg veel wedstrijden, maar je mag er maar aan 4 meedoen voor de selectie en dan tellen de twee hoogste (op basis van plaatsingspunten).