.Het SNSK staat voor Stichting Nederlandse Studentenruiters Kampioenschappen en in elke rubriek mogen de beste 3 ruiters van het afgelopen jaar meedoen.
Ook ik mocht meedoen
, in de Lb (L2), het hoogst verreden dressuurkampioenschap van dit jaar.Je rijdt dan dus je proef op de paarden van de desbetreffende manege en ik moest een L2 en een M1 proef.
Uiteraard kennen de ingezette paarden alle figuren
Mijn eerste proef ging werkelijk fantastisch
Alles ging eigenlijk goed, enigste mini foutje was een galoppasje waar het even niet moest (wilde hem wat wakker maken voor het aanspringen in galop). Wat kon dat beestje verruimen zeg en wat een genot om te rijden.
Hij had wel de neiging wat te diep te gaan lopen (dat zag ik bij ruiter 1 en 2) dus ik reed het neusje er lekker uit. Mijn tegenstandsters waren het met me eens dat ik dat goed gedaan had
Resultaat: **tromgeroffel**
1e met 197 (!!
) punten.Toen proef 2, de M1 proef.
Ging ook goed, dit paardje was zelfs nog wat beter te verzamelen e.d alleen zijn gangen waren wat minder (ook de verruimingen e.d) maar alle figuren (SB, AW, wendingen om de AH) gingen super! Paar kleine foutjes: 2 keer een pasje galop waar het niet moest. Grote fout: verkeerde galop aangesprongen
(dat was dus een 3
) maar meteen hersteld en de volte 10 m ging er weer super om. 1 van mijn tegenstandsters had ook de verkeerde galop, ook links, dus waren we van mening dat het niet helemaal aan ons lag
. Mijn tegenstandsters reden ook weer heel goed
Resultaat:
1e met 177 punten!
In het totaal was ik dus ook 1e
en ben ik -wederom- Nederlands studentenkampioen in mijn categorie geworden. Ben echt weer superblij
En bedankt paardjes Foto's
volgen nog, dan kunnen jullie het beeld zien(Natuurlijk wordt hier wel wat soepeler gejureerd
vergelijk het met onderlinge wedstrijden e.d. maar de proeven die wij reden op de superknollies
)
)
echt super!