OPENINGSCEREMONIE
Gisteravond ging Imke al vroeg naar het Olympisch dorp, waar alle Nederlandse deelnemers zich verzamelden voor de openingsceremonie. Vandaar uit ging de grote groep Nederlanders samen naar het stadion. Ook Marlies van Baalen, Sven Rothenberger en Bert Rutten gingen mee. Anky bleef thuis, want zij wilde geen hele avond staan en hangen buiten en binnen het stadion,en zij heeft zo’n opening inmiddels vier keer meegemaakt. Tineke volgde de opening op de tv in het stallencomplex.
En een trainigsupdate

www.kwpn.nl
15-08-2004: OS Athene: dressuurpaarden groeien naar vorm
Vanmorgen heel vroeg trainde Sven Rothenberger met Barclay II in het lekker winderige weer en de nog niet te hete zon in het Markopoulo-centrum. "Barclay groeit naar een vorm. Verder heb ik er zelf voor gekozen om zaterdag als laatste aan de start te verschijnen voor Nederland. Barclay en ik weten wat we aan elkaar hebben en doen altijd ons best. We zullen onder geen enkele druk bezwijken of ons overvragen", zei Sven opgewekt.
Marlies van Baalen en de KWPN-hengst Blom's Idocus trainden 's morgens om 8 uur, onder leiding van Coby. "Na een rustdag gisteren hebben we nu het werk weer een beetje opgepakt. Vandaag heb ik de galopappuyementen en de pirouettes er een beetje bij genomen, morgen zullen we ons extra met de wissels bezig houden. Zo hopen we optimaal naar onze start op vrijdag toe te groeien", zei Marlies.
Anky van Grunsven en een topfitte Gestion Salinero hadden vanmorgen om 8 uur onder toeziend oog van Sjef Janssen het langste werk. "Sallie blijft zo verschrikkelijk bang voor andere paarden nadat hij twee maanden geleden een tik kreeg, ik heb mijn handen vol aan hem", vertelde Anky. "Niets rustig aan, ik moet hem wel veel werk geven, anders is het niet verantwoord."
Gestion Salinero geniet extra van de grote koelte-ventilatoren bij de stal, waar de paarden tussen kunnen staan, net als in Atlanta. "Komisch genoeg is hij voor die herrie nou weer helemaal niet bang, hij vindt het heerlijk. Zelf krijg ik het tussen die ventilatoren al snel veel te koud", zei Anky.
Imke Schellekens-Bartels en Gestion Lancet trainen vanavond. Lancet had vrijdag wat last van de warmte en was niet helemaal fit. Imke: "Hij zweet erg snel en ik wil hem niet te veel uitputten. Vandaar dat ik nu voor een koeler trainingsmoment kies. We sponsen bovendien extra af tijdens het rijden als het eerste zweet verschijnt, zodat de paarden hun warmte snel kwijt kunnen en ook weer snel droog zijn. Nee, ik zie de komende dagen met vertrouwen tegemoet."